သုံးဆယ့္တစ္ဘုံဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးထဲမွာ သတၱ၀ါအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ ငရဲ၊
တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသုရ ကာယ္၊ လူ၊ နတ္္၊ ျဗဟၼာဆုိျပီးေတာ့ေပါ့။ ဒါကေတာ့
ေနထုိင္ၾကတဲ့ဘုံကုိၾကည့္ျပီးေခၚတဲ့နာမည္ေပါ့။ ဗုဒၶက ေနာက္ထပ္
နာမည္ေလးတပ္ထားပါေသးတယ္။ ဒုဂၢတိအဟိတ္- အသိဉာဏ္မရွိဘဲ ဒုစရုိက္လုပ္သူမ်ား
(အပါယ္ဘုံသားမ်ား)၊ သုဂတိအဟိတ္- လူ၊နတ္ေတာ့ျဖစ္ပါရဲ႕
ကုသုိလ္ျဖစ္ရင္ျပီးေရာဆုိျပီး အသိဉာဏ္ဦးစားမ ေပးဘဲ
အလုပ္ကုိဦးစားေပးသူမ်ား (လူ၊ စတုမဟာရာဇ္)၊ ဒိြဟိတ္- ေပးကမ္း၊ကူညီတဲ့အခါ
ေပးဆပ္မႈသက္ သက္နဲ႔လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ဘ၀ဒုကၡလြတ္ေၾကာင္းကုိ နဲနဲေလးမွ
မစဥ္းစားသူမ်ား ( လူ၊ နတ္) နဲ႔ တိဟိတ္- အသိ ဉာဏ္ဦးစားေပးျပီး
မွန္ကန္စြာလုပ္သူမ်ား၊ ဒုကၡလြတ္ေၾကာင္းရွာေဖြသူမ်ား (လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ)
ဆုိျပီး ေလးမ်ိဳး ေဟာျပျပန္ပါတယ္။
ထူးဆန္းတဲ့ဘ၀နဲ႔ မ်ားျပားတဲ့
ဘုံေတြထဲမွာ ဒုကၡနဲ႔ရင္းျပီးလြတ္ေျမာက္မႈ ရွာေဖြတတ္သူမ်ားကေတာ့ လူသား ပါပဲ။
လူ႔ဘုံေရာက္လုိ႔ လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာတဲ့သူေတြ မိဘ ေဆြမ်ိဳးေပးတဲ့ နာမည္ကုိပဲ
မွတ္မထားဘဲ ကံေပး တဲ့ လူ ဆုိတဲ့ နာမည္ေလးကုိ မွတ္သားထားဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္။
လူဆုိတာကုိ ဗုဒၶက အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဖြင့္ဆုိျပ ခဲ့ပါတယ္။ အေၾကာင္း၊
အက်ိဳး၊ အေကာင္း၊ အဆုိးကုိ သိသူကုိ လူ ( အတၳာနတၳံ မနတိ၊ ဇာနာတီတိ မနု ေႆာ၊
ကာရဏာ ကာရဏံ မနတိ ဇာနာတီတိ မႏုေႆာ) လုိ႔ေခၚရသလုိ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔
ဘ၀ျမွင့္ တင္သူမ်ားကုိလဲပဲ လူလုိ႔ေခၚပါတယ္။ လူ႔ဘုံ လူ႔ေလာကထဲမွာေမြးလုိ႔
လူနဲ႔တူသူမ်ားကုိ လူလုိ႔ေခၚဆုိရတာ မွန္ေပမဲ့ လူအစစ္လား လူအတုလားဆုိတာကုိ
ခြဲျခားသိထားဖုိ႔လုိအပ္ျပန္ပါတယ္။ အစစ္ကသာ အသုံး၀င္ျပီး အတုက
အသုံးမ၀င္လုိ႔ပါ။ လူ႔ဘုံမွာေမြးလုိ႔ လူေတြရဲ႕သားျဖစ္ျပီး အသက္ရႈကာ
အသက္ရွင္သန္ဖုိ႔ၾကိဳးစားေန တဲ့ လူသားေတြထဲမွာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း
မွတ္သားရဖူူးပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြကေတာ့ ၁။ လူ႔ငရဲ ၂။ လူ႔ တိ ရစၦာန္ ၃။
လူ႔ျပိတၱာ ၄။ လူ႔အသုရကာယ္နဲ႔ ၅။ လူ တုိ႔ပါပဲ။
လူ႔ငရဲဆုိတာက
လူ႔ဘုံမွာေမြးလုိ႔ လူနဲ႔တူျပီး လူေတြနဲ႔ေပါင္းေနရေပမဲ့ သားပူ၊ သမီးပူ၊
ဇနီးပူ၊ ေယာက်္ားပူ၊ ပစၥည္းပူ စတဲ့ အပူလုံးၾကြ
ရုပ္လုံးမလွတဲ့သူမ်ားကုိေခၚပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ဘ၀ တေန႔တာရုန္းကန္လွဳပ္ရွားရ
တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဟုိဟာပူရ ဒီဟာေၾကာက္ရနဲ႔ ေန႔တေန႔ကုိ
ေသာကနဲ႔ျဖတ္သန္းသူမ်ားေပါ့။ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ၊ သူ မ်ားကူညီ ပူေပါင္းပါ၀င္
ေစတနာထားမႈေတြကုိ စိတ္ကုိမကူးႏုိင္ ကုိယ့္ဘ၀၊ မိသားစုဘ၀အတြက္ အျမဲပူေနရ
သူေတြပါ။ သားသမီးကုိ ေက်ာင္းအေရာက္ကုိယ္တုိင္ပုိ႔ျပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ေပမဲ့
သားသမီးေတြ အမ်ားနဲ႔အ ဆင္မွေျပရဲ႕လားမသိ၊ ဒီေန႔ထည့္ေပးလုိက္တဲ့ ထမင္းကုိေရာ
စားႏုိင္ရဲ႕လားမသိစတဲ့ စုိးရိမ္စရာအေတြးကုိ ရင္မွာေမြးထားသူမ်ားေပါ့။
ျပီးေတာ့ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ရင္လဲ အလုပ္ကလဲမျပီးေသးဘူး၊ သူေ႒းဆူရင္ဒုကၡ၊
အလုပ္ျပဳတ္ရင္ မလြယ္စတဲ့အေတြးနဲ႔ ဘ၀ကုိဆုပ္ကုိင္ထားသူမ်ား။ ဒါ့တင္မကေသး
သူမ်ားေတြက တုိက္နဲ႔ ကားနဲ႔လူရာ၀င္ေနျပီ ငါက ပညာတတ္ျဖစ္ျပီးေတာ့ အခုထိ
သူတုိ႔ေလာက္အဆင္မေျပေသးဘူးစတဲ့အေတြး နဲ႔ သူမ်ားအေၾကာင္းေတြးရင္း
ကုိယ့္ဘ၀အခ်ိန္ကုိ ကုန္ေစသူမ်ားပဲေပါ့။ လူ႔ငရဲအေၾကာင္းေျပာရင္ ေျပာလုိ႔
ဆုံးမယ္မထင္ပါဘူး။
လူ႔တိရစၦာန္ဆုိတာကေတာ့ သူလုိကုိယ္လုိ ေငြရေအာင္
အလုပ္ကုိၾကိဳးစားလုပ္ၾကတာမွန္ေပမယ့္ ပင္ပမ္းလုိ႔ ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခနဲ႔
ညေနေစာင္းမွာ ကာေမသုအျပင္ သူရာနဲ႔ အေပ်ာ္ၾကဴးသူမ်ားေပါ့။ ဒါ့တင္မက ဘ၀ဆုိတာ
တုိလြန္းတဲ့အတြက္ ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္မယ္၊ ပါးမယ္၊ စားမယ္ ၊ ေသာက္မယ္၊
သြားမယ္၊ လာမယ္စတဲ့ အ ေပ်ာ္အေတြးကုိပဲ ရင္မွာပုိက္ျပီး
ကုသုိလ္ေမ့ေနသူမ်ားလဲပါတာေပါ့။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဟာ ေနာက္အေရး
စိတ္ေအးရတယ္ဆုိတာကုိမေတြးနုိင္ ရတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေပ်ာ္ဖုိ႔သာစိတ္ကူးေနတာေၾကာင့္ စိတ္ေပ်ာ္ရြင္မႈကုိေပး မယ့္ ရုပ္ရွင္၊
ဗီြဒီယုိကုိၾကည့္ရင္း အျပင္နဲ႔ အိမ္မွာကုိယ့္ရဲ႕အခ်ိန္ကုိကုန္ေစတဲ့
လူၾကီးမ်ားနဲ႔ ေခတ္ဆုိတာကုိ ဆင္ေျခေပး ဘ၀ရဲ႕အခ်ိန္ကုိတန္ဖုိးမထား
အနာဂတ္ဆုိတာကုိ ေရးေရးမွမေတြးဘဲ ဂိမ္းေဆာ့ေနတဲ့ လူငယ္ မ်ားဟာလဲ
ဘ၀ကုိနိမ့္က်ေအာင္လုပ္ေနၾကတာမုိ႔ လူ႔တိရစၦာန္လုိ႔ေခၚရတာပါ။
လူ႔ျပိတၱာဆုိတာက ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ကင္းေ၀းသူမ်ားေပါ့။
အလုပ္ရႈပ္တယ္ဆင္ေျခနဲ႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ တရားမ်ားနဲ႔ ေ၀းေနတာကုိေျပာတာပါ။
ေခတ္ၾကီးတုိးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စုံေစရမယ္ဆုိတဲ့ အေတြးန႔
အလုပ္ေတြရႈပ္လာလုိ႔ အိမ္မွာရွိတဲ့ ဘုရားကုိေတာင္
ရွိခုိးဖုိ႔ေမ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အိမ္နားၾကြတဲ့ ဆြမ္းခံရဟန္းမ်ား၊
အိမ္နားရိွတဲ့ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကုိ ဘ၀ထဲမွာမရွိေတာ့သလုိ
စီးပြားေရးေဇာက္ခ်လုပ္ရင္း ကုသုိလ္နဲ႔ေ၀းသြားသူမ်ားေလ။ အထူးအားျဖင့္
လူ႔ျပိတၱာဆုိတာ ကုိယ့္အတြက္ အမ်ားအတြက္ ေကာင္းမႈလုပ္ ဖုိ႔ေမ့ေနသူမ်ားကုိ
ေျပာတာပါ။ လူအျဖစ္နဲ႔အသက္သာရွင္ေနတယ္ လူထပ္ျဖစ္ေစမဲ့ ကုသုိလ္နဲ႔ေ၀းေနလုိ႔
လူ႔ ျပိတၱာလုိ႔ေျပာရတာပါ။
လူ႔အသုရကာယ္ဆုိတာက ဘုရားသြား၊ ေက်ာင္းတက္ ကုသိုလ္လုပ္ဖုိ႔ ကုိယ္တုိင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်ားကေခၚလုိ႔ပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ ဆင္ေျခေပးျပီး လုိက္ရမွာကုိ ေၾကာက္ေနသူေတြေပါ့။ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ဆုိ စကားမေျပာတတ္ဘူး။ ဒီေက်ာင္းနဲ႔ မရင္းႏွီးဘူး။ မေရာက္တာၾကာျပီဆုိေတာ့ သြားလုိ႔အဆင္ေျပမယ္မထင္ဘူး စတဲ့ ေတာင္စဥ္ေရ မရ ဆင္ေျခေတြေပးေနၾကတာေလ။ ေက်ာင္း၀င္းထဲ၀င္လုိက္တာနဲ႔ ဒုစရုိက္ကင္းေစတယ္၊ ဘုရားေရွ႕၊ သံ ဃာေရွ႕၊ ရဟန္းေရွ႕ေရာက္ရင္ ကိေလသာကင္းေစတယ္ဆုိတာကုိမသိဘဲ အခ်ိန္မရွိုလုိ႔၊ ဘာျဖစ္လုိ႔စတဲ့လွပ တဲ့ စကားနဲ႔လွည့္ထြက္သြားၾကတာမ်ားၾကတယ္။ ေကာင္းမႈဆုိတာ ဘ၀တုိးတက္ေရးမွာအေျခခံျဖစ္တယ္ ဆုိ တာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာမသိလုိ႔ ကုသုိလ္လုပ္ရမွာေၾကာက္ေနသူမ်ားမုိ႔ လူ႔အသုရကာယ္လုိ႔ေခၚရတာပါ။
ျဖစ္ျဖစ္ ဆင္ေျခေပးျပီး လုိက္ရမွာကုိ ေၾကာက္ေနသူေတြေပါ့။ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ဆုိ စကားမေျပာတတ္ဘူး။ ဒီေက်ာင္းနဲ႔ မရင္းႏွီးဘူး။ မေရာက္တာၾကာျပီဆုိေတာ့ သြားလုိ႔အဆင္ေျပမယ္မထင္ဘူး စတဲ့ ေတာင္စဥ္ေရ မရ ဆင္ေျခေတြေပးေနၾကတာေလ။ ေက်ာင္း၀င္းထဲ၀င္လုိက္တာနဲ႔ ဒုစရုိက္ကင္းေစတယ္၊ ဘုရားေရွ႕၊ သံ ဃာေရွ႕၊ ရဟန္းေရွ႕ေရာက္ရင္ ကိေလသာကင္းေစတယ္ဆုိတာကုိမသိဘဲ အခ်ိန္မရွိုလုိ႔၊ ဘာျဖစ္လုိ႔စတဲ့လွပ တဲ့ စကားနဲ႔လွည့္ထြက္သြားၾကတာမ်ားၾကတယ္။ ေကာင္းမႈဆုိတာ ဘ၀တုိးတက္ေရးမွာအေျခခံျဖစ္တယ္ ဆုိ တာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာမသိလုိ႔ ကုသုိလ္လုပ္ရမွာေၾကာက္ေနသူမ်ားမုိ႔ လူ႔အသုရကာယ္လုိ႔ေခၚရတာပါ။
ေနာက္ဆုံးကေတာ့ လူ ေပါ့။ သူ႔ကုိေတာ့ လူ အစစ္လုိ႔နာမည္ေပးရင္ရသလုိ လူ႔ထက္က
လူ လုိ႔လဲေခၚလုိ႔ရပါ တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့
လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ တန္ဖုိးကုိ နားလည္လုိ႔ပါ။ လူရယ္လုိ႔
ျဖစ္လာတာဟာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္သာျဖစ္ရသလုိ
ၾကီးပြားခ်မ္းသာလာတာဟာလဲ ဒီဘ၀ ၀ီရိယသက္သက္ေၾကာင့္မဟုတ္
အတိတ္ကံအေထာက္အပံ့လဲပါတယ္ဆုိတာကုိ ယုံၾကည္ျပီး (သဒၶါ) အသိဉာဏ္နဲ႔ (ပညာ)
ဘ၀တုိးတက္ေရး၊ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကုိ ေရွးရႈျပီး ေကာင္းမႈကုိ လက္နဲ႔မကြာလုပ္
ေနလုိ႔ပါ။ ဒါဟာ ရထားတဲ့ဘ၀ကုိ တုိးတက္ေအာင္လုပ္ေနတာျဖစ္သလုိ
ေနာက္ရလာမဲ့ဘ၀ကုိလဲ ျမင့္မားသ ထက္ျမင့္မားေအာင္ၾကိဳးစားေနတာနဲ႔လဲတူပါတယ္။
ကံအေၾကာင္းတရားကုိယုံျပီး အက်ိဳးတရားမ်ားကုိခံစား ရတာျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ
သိေနတာျဖစ္လုိ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ အျမဲမျပတ္လုပ္ကုိလုပ္ရမဲ့အရာတစ္ခု
အျဖစ္ ႏွလုံးသားထဲခံယူထားသူေတြေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ မနက္အိပ္ရာထ မ်က္လုံးပြင့္
ႏုိးလာျပီဆုိတာနဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ ႏုိးလာသလုိ အိမ္ရွိဘုရားစင္မွာ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊
ဆြမ္းကပ္ရင္း ေန႔တစ္ေန႔ကုိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈနဲ႔ဖြင့္လုိက္သ လုိ
အလုပ္မသြားခင္လဲ သတၱ၀ါေတြက်န္းမာခ်မ္းသာေစဖုိ႔ ေမတၱာေတြပုိ႔ရင္း ဘ၀ဆုိတာ
အခ်ိန္မေရြး ရပ္ တန္႔သြားႏုိင္တဲ့စက္တစ္လုံးအျဖစ္ျမင္ျပီး ေသျခင္းတရားကုိ
ဆင္ျခင္ႏုိင္သူေတြေလ။ ဗုဒၶျမတ္စြာမွာထားခ်က္ ကုိ သတိရမိပါရဲ႕။ လူတစ္ေယာက္
အိပ္ယာကႏုိးတာနဲ႔ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိပြားရင္း အသိဉာဏ္ကုိ အရင္ ဖြင့္ ပါတဲ့
(ဗုဒၶါႏုႆတိ)။ ျပီးေတာ့ ညဖက္အိပ္ထားလုိ႔ညစ္ေပေနတဲ့
မ်က္ႏွာကုိေအးျမတဲ့ေရနဲ႔သစ္လုိက္ျပီဆုိရင္ သတၱ၀ါေတြေအးျမပါေစေၾကာင္း
ေမတၱာပုိ႔ပါတဲ့ (ေမတၱာ)။ မ်က္ႏွာသစ္ျပီးလုိ႔ အလွျပင္တဲ့အခ်ိန္မွာလဲ ငါလွ
ခ်င္လုိ႔ အလွျပင္တာမဟုတ္ အလွမရွိရင္အျပစ္ျမင္တတ္သူမ်ား အျပစ္မျမင္ေစဖုိ႔၊
အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ သန္႔ ရွင္းမႈမ်ားနဲ႔လုပ္ရင္း အမ်ားရဲ႕စိတ္ကုိ
အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ေစဖုိ႔စတဲ့ မွန္ကန္တဲ့အေတြးနဲ႔ ကုိယ့္ရုပ္မွာ တပ္
မက္မႈမရွိဘဲ (အသုဘ) ျပင္ရပါမယ္တဲ့။ အိမ္ေပၚကဆင္းလုိ႔ အလုပ္သြားတဲ့အခါ
ငါဟာအခ်ိန္မေရြးေသသြား နုိင္တာမုိ႔ ကုသုိလ္ေမ့လုိ႔မရဘူး (မရဏႆတိ) ဆုိတဲ့
ဘ၀အတြက္ဆင္ျခင္တဲ့ အသိဉာဏ္နဲ႔ရွင္သန္ရပါမယ္ တဲ့။ ဒီေလးပါးကုိ
လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေန႔စဥ္ပြားမ်ားရဲ႕မယ့္တရားေတြမုိ႔ စတုရာရကၡတရားေတြပါ
တဲ့ေလ။ ဒါမ်ိဳးကုိဆင္ျခင္နုိင္တာဟာလဲ လူသားအစစ္မွသာ လုပ္ႏုိင္တဲ့အရာေတြပါ။
ကုသုိလ္ကုိုေန႔တုိင္းပြား
ေနတာမုိ႔ ဘ၀ကက်သြားစရာမရွိ တုိးတက္ျပီးရင္းတုိးတက္သြားကာ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္တာေၾကာင့္ လူသား အစစ္လုိ႔ေခၚရသလုိ လူ႔ထက္က လူ လုိ႔ေခၚရတာပါ။
ေနတာမုိ႔ ဘ၀ကက်သြားစရာမရွိ တုိးတက္ျပီးရင္းတုိးတက္သြားကာ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္တာေၾကာင့္ လူသား အစစ္လုိ႔ေခၚရသလုိ လူ႔ထက္က လူ လုိ႔ေခၚရတာပါ။
တုိးတက္ လြတ္ေျမာက္ျပီး လူသားအစစ္ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဘယ္လုိတရားေတြကုိ
အဓိကသိထားရမွာလဲ။ လူသား ဆုိတာ အပူမကင္းဘဲမျဖစ္ႏုိင္သလုိ အေပ်ာ္မရွိဘဲလဲ
မေနႏုိင္ႏုိင္တာမုိ႔ ေသာက ကင္းေ၀းေနနိုင္ေရးနည္း လမ္းေတြကေရာ ဘာေတြလဲ။
ဇနီး၊ သားသမီး၊ ဥစၥာမ်ားနဲ႔ရွင္သန္ရင္း ေမ့တတ္တဲ့လူသားတစ္ေယာက္ အ တြက္
မေမ့ေအာင္လုပ္နည္းေတြကေရာဘာေတြလဲ။ ဒီလုိမ်ိဳး လဲ ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔
ေမးလာမဲ့ေမးခြန္းမ်ားကုိ လြယ္ကူမႈမ်ားစြာနဲ႔ ဘ၀ကုိျဖတ္သန္းႏုိင္ေအာင္
နည္းလမ္းေပးႏုိင္တဲ့ တရားကေတာ့ ဗုဒၶရဲ႕ အဘိဓမၼာပါပဲ။ လူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
တရားေတာ္ကုိ နားၾကားဖူးၾကေပမဲ့ အဘိဓမၼာလုိ႔ေျပာလုိက္တာနဲ႔
ငါတုိ႔နဲ႔မဆုိင္ဘူး၊ သံ ဃာေတာ္မ်ားသာ သင္ယူက်င့္သုံးရမဲ့တရားေတြ၊
ခက္ခဲလြန္းလုိ႔ လူေတြမသိႏုိင္တာေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ သြားေဟာရတဲ့
တရားေတာ္စသည္ျဖင့္ အေၾကာက္တရားေရွ႕တန္းတင္ျပီး နာၾကားဖုိ႔၊ သင္ယူဖုိ႔
ျငင္းဆန္ၾက ပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ နိမ့္က်တဲ့ဘ၀၊ ေတြ႔ေနရတဲ့
ဒုကၡ၊ ျဖစ္ေနတဲ့ ေသာက၊ မွားယြင္း တဲ့အေတြးမ်ားကုိ ျမွင့္တင္ေပးျပီး
အမွန္သိေစမွာကေတာ့ အဘိဓမၼာပါပဲ။ ဘ၀ဒုကၡေတြ႔ေနလုိ႔ကုိ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ကုိ
သိေအာင္ၾကိဳးစားရတာပါ။ ေလာကဓံတရားရွစ္ပါးကုိ အသိနဲ႔တြန္းလွန္ရင္း
တုန္လႈပ္မႈ မရွိ ေအာင္လုပ္ေပးမွာက အဘိဓမၼာတရားေတာ္ပဲ့ေလ။
အဘိဓမၼာဆုိတာ ထူးျခား သာလြန္တဲ့ သဘာ၀ကုိေျပာတာပါ။ ေလာကမွာ သက္ရွိရယ္၊
သက္မဲ့ရယ္ဆုိျပီး ႏွစ္ မ်ိဳးပဲရွိပါတယ္။ အဲဒီ သက္ရွိ၊
သက္မဲ့အေၾကာင္းမ်ားကုိ တိတိက်က်ေျပာေပးမွာက အဘိဓမၼာပဲ့ေလ။ အဘိဓ
မၼာတရားေတာ္ရဲ႕ထူးျခားတဲ့သဘာ၀က သူ၊ငါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ စတဲ့ နာမည္
ပညတ္ေတြကုိ တသီးတျခား မေျပာဘဲ အရာအားလုံးကုိ နားလည္လာေအာင္၊
လက္ခံတတ္လာေအာင္ အသိေပးတာပါပဲ။ အဘိဓမၼာတ ရားေတာ္မွာ အဓိကသိရမွာက စိတ္
(Mind) အေၾကာင္းပါပဲ။
သတၱ၀ါေတြမွာရွိတဲ့ စိတ္ ဆုိတာဟာလဲ
ထူးဆန္းသားလား။ လုိခ်င္မႈကုိျဖစ္ေစသလုိ မရရင္ မေက်နပ္မႈကုိ ပါ
ေခၚလာတတ္ပါေရာ။ လုိခ်င္တာ၊ သြားခ်င္တာ၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ေနတာကုိမသိတာ၊
မေက်နပ္စိတ္ေတြ
ျဖစ္ေနတာကို မသိတာေတြဟာလဲ ရွိေနျပန္ေရာ။ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာျဖစ္လာတဲ့ သေဘာတရားမ်ားကုိ ဒါက ဘာစိတ္၊ ဒါက ဘယ္လုိသေဘာစသည္ျဖင့္ သိေစတာဟာ အဘိဓမၼာပဲေလ။ ဒါ့တင္လားဆုိေတာ့ လုိခ်င္မႈနဲ႔ ရွင္သန္ရင္း မေကာင္းတာကို ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ တစ္ပါးပါးနဲ႔လုပ္ခဲ့မိရင္ ကံအေၾကာင္းတရားေတြရွင္သန္ (On line)ေနတာေၾကာင့္ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ အက်ိဳးေပးမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကုိ တိတိက်က်သိေစပါတယ္။ လုိခ်င္တာမရလုိ႔ မေက်နပ္တာနဲ႔ နွိပ္စက္တာ၊ လူသတ္တာ (ပါဏာတိပါတ) လုပ္ရင္၊ ပုိင္ရွင္မေပးတာကုိ အ တင္းအဓမၼယူခဲ့ရင္ (အဒိႏၵာဒါန)၊ အတင္းေျပာခဲ့၊ မမွန္တာကုိေျပာခဲ့မယ္ဆုိရင္ ရလာႏုိင္တဲ့ရလာဒ္ေတြကုိ ရ ရာဘ၀ ျဖစ္ရာဘုံနဲ႔ အတိအက် အေျဖထုတ္ေပးပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိ မသိလုိ႔လုပ္မိပါတယ္ဆုိတဲ့ စကား ကုိ လူေတြကုိသာေျပာလုိ႔ရတယ္ ကံကုိေျပာလုိ႔မရဘူးဆုိတာကုိပါ သိေစပါတယ္။ ( အကုသုိလ္စိတ္မ်ား)
ျဖစ္ေနတာကို မသိတာေတြဟာလဲ ရွိေနျပန္ေရာ။ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာျဖစ္လာတဲ့ သေဘာတရားမ်ားကုိ ဒါက ဘာစိတ္၊ ဒါက ဘယ္လုိသေဘာစသည္ျဖင့္ သိေစတာဟာ အဘိဓမၼာပဲေလ။ ဒါ့တင္လားဆုိေတာ့ လုိခ်င္မႈနဲ႔ ရွင္သန္ရင္း မေကာင္းတာကို ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ တစ္ပါးပါးနဲ႔လုပ္ခဲ့မိရင္ ကံအေၾကာင္းတရားေတြရွင္သန္ (On line)ေနတာေၾကာင့္ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ အက်ိဳးေပးမွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကုိ တိတိက်က်သိေစပါတယ္။ လုိခ်င္တာမရလုိ႔ မေက်နပ္တာနဲ႔ နွိပ္စက္တာ၊ လူသတ္တာ (ပါဏာတိပါတ) လုပ္ရင္၊ ပုိင္ရွင္မေပးတာကုိ အ တင္းအဓမၼယူခဲ့ရင္ (အဒိႏၵာဒါန)၊ အတင္းေျပာခဲ့၊ မမွန္တာကုိေျပာခဲ့မယ္ဆုိရင္ ရလာႏုိင္တဲ့ရလာဒ္ေတြကုိ ရ ရာဘ၀ ျဖစ္ရာဘုံနဲ႔ အတိအက် အေျဖထုတ္ေပးပါတယ္။ မေကာင္းတာကုိ မသိလုိ႔လုပ္မိပါတယ္ဆုိတဲ့ စကား ကုိ လူေတြကုိသာေျပာလုိ႔ရတယ္ ကံကုိေျပာလုိ႔မရဘူးဆုိတာကုိပါ သိေစပါတယ္။ ( အကုသုိလ္စိတ္မ်ား)
ဒီလုိမ်ိဳး ဘ၀မွာၾကဳံေတြ႔ရတဲ့
မေကာင္းတဲ့အရာေတြေၾကာင့္လူေတြ ေသာကျဖစ္၊ ဒုကၡျဖစ္ၾကရတာဟာ အရင္ ဘ၀
အတိတ္တုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ရလာတဲ့
အက်ိဳးတရားတစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း( အဟိတ္ အကုသလ၀ိပါက္၊ ေကာင္းတာကုိျမင္ရ၊
ၾကားခ်င္တာကုိၾကားရ၊ စားခ်င္တာကုိစားရတာဟာလဲ အ တိတ္ဘ၀
ေကာင္းမႈကံနဲ႔မကင္းဘူး ( အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္) ဆုိတာကုိပါ အဘိဓမၼာတရားေတာ္က
သိေစ တာမုိ႔ ေက်နပ္မႈမလြန္ မေက်နပ္မႈမမ်ားေတာ့ဘဲ ေလာကဓံတရားကုိ
လက္ခံလာပါေတာ့တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ လဲဆုိေတာ့ ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံကုိ
လုပ္ခဲ့သူဟာ ကုိယ္တုိင္ျဖစ္ေနလုိ႔ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာကုိ ၾကဳံရတယ္ဆုိတာကုိ
သိလာလုိ႔ပါ။ (အဟိတ္စိတ္)
မေကာင္းတာကုိၾကဳံေတြခံစားရတာဟာ အရင္ဘ၀က
ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမထိမ္းခဲ့လုိ႔ ျဖစ္
တယ္ဆုိတာကုိသိလာသူတစ္ေယာက္ဟာ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးကုိရေစတဲ့
အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတရားမ်ားကုိ ထပ္ဆင့္ပြား
ဆယ္ပါးထိျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒါနစတဲ့
ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိ လုပ္တဲ့အခါမွာလဲ
ကုိယ့္ရဲ႕အသိဉာဏ္အလုိက္လုပ္ၾကတာမုိ႔ လုပ္သေလာက္ရျပီး ရသေလာက္
ဒုကၡကင္းေစျပန္ပါတယ္။ ေကာင္းကံယုံုလုိ႔ ဒါနလုပ္သူဟာ အသိဉာဏ္သိပ္မထက္ရင္ ဘ၀
ရွည္ေစတယ္လုိ႔ယုံၾကည္ျပီး အသိဉာဏ္ထက္လာရင္ေတာ့ ဘ၀တုိေစတယ္ဆုိတာကုိပါ
သိလာပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္လုပ္တဲ့အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး
အသိဉာဏ္ကုိထည့္ႏုိင္သေလာက္ထည့္ျပီး တိိတိက်က် လုပ္ကာ သူမ်ားထက္သာတဲ့
ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကုိရျပီး လြတ္ေျမာက္ေအာင္ၾကိဳးစားသြားၾကတာဟာ အဘိဓ
မၼာအေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းသိသြားလုိ႔ပါ။ တုိးတက္မႈ၊ လြတ္ေျမာက္မႈမ်ားကုိ
ရေအာင္လုပ္ေနျပီဆုိရင္ အဘိဓမၼာအေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းသိလုိ႔ဆုိတာ
ေသခ်ာေနပါျပီ။ ( ကာမကုသုိလ္)
ဘ၀ဆုိတာ ပူေလာင္လြန္းသလုိ
အလုပ္ေတြလဲရႈပ္လြန္းပါတယ္ဆုိတာကုိလက္ခံလာတဲ့ သူတစ္ေယာက္
စိတ္အေျခအေနတစ္ခုတုိးတက္ေအာင္ ဆရာေကာင္းရွာျပီး တရားထုိင္သလုိ၊
ရိပ္သာ၀င္ျပီး တရားရွာေဖြ ပါ ေတာ့တယ္။ သူ႔ရဲ႕ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈအလုိက္
တုိးတက္သြားကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိပိတ္ပင္တတ္တဲ့ နီ၀ ရဏကင္းျပီး
စ်ာန္ရသူျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ စ်ာန္ရလာသူတစ္ေယာက္ဟာ ေလာကမွာစီးပြားေရး၊
ၾကီးပြား ေရးနဲ႔ရွင္သန္ရမွာကုိ ေၾကာက္လုိ႔
တစ္သက္လုံးတရားက်င့္ဖုိ႔ၾကိဳးစားလာပါေတာ့တယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးအေျခအေန
ထိေရာက္ေအာင္ တြန္းပုိ႔လုိက္တာကေတာ့ ရူပကုသုိလ္စ်ာန္မ်ားပါပဲ။
ဒီလုိစ်ာန္ေတြရေနေပမယ့္ တပ္မက္မႈ တဏွာရွိေနေသးရင္
ဘ၀မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ေသးဘူးဆုိတာကုိ သိေစမွာက အဘိဓမၼာတရားေတာ္ပါ။ တရား
က်င့္ျပီး တရားၾကိဳက္ေနတယ္ဆုိရင္ အဘိဓမၼာမသင္ဖူးေသးလုိ႔ပါ။ တကယ္ေတာ့
တရားက်င့္တယ္ဆုိတာ တရားၾကိဳက္ခ်င္လုိ႔မဟုတ္ပါဘူး က်င့္ရင္းနဲ႔
ၾကိဳက္မိသြားရတဲ့အျဖစ္ပါ။ ၾကိဳက္မွန္းမသိတာကုိက အ၀ိဇၨာ ဦး စီးေနတာမုိ႔
စ်ာန္ေၾကာင့္ရလာတဲ့ဘ၀ေတြဟာ ဒုကၡပုိရွည္တယ္ဆုိတာမသိႏုိင္ေလာက္ေအာင္
စြဲမက္မိျပန္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္က်င့္လုိ႔ရလာတဲ့ အက်င့္ကုိ
အမွားအမွန္ခြဲျခားႏုိင္ဖုိ႔ အဘိဓမၼာကုိသင္ယူရတာေပါ့။
မွန္ကန္တဲ့အသိ (သမၼာဒိ႒ိ)မရေသးတဲ့အတြက္ ရထားတဲ့စ်ာန္ကုိမွီျပီး ရုပ္ခႏၶာကုိသာ အျပစ္ျမင္ျပီး နာမ္သ ေဘာတရားကုိ စြဲမက္စြာအားထုတ္လုိ႔ အဆင့္တက္ကာ အက်ိဳးရေစပါေတာ့တယ္။ ဒီကုသုိလ္ကုိက်ေတာ့ အ ရူပကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ကာမ၊ ရူပ၊ အရူပ ကုသုိလ္မ်ားဟာ ဘ၀ရွိကာ ဘ၀ဒုကၡေရာက္ေစတတ္တာမုိ႔ အဲ ဒီကုသုိလ္မ်ားကုိ ေလာကီကုသုိလ္လုိ႔ေခၚရပါတယ္။ ကုိယ့္လုပ္တဲ့အေၾကာင္းတရားက ကုိယ့္ကုိ ဘယ္အေျခ အေနဖန္တီးျပီး အက်ိဳးရေစႏုိင္တယ္၊ အဲဒီအက်ိဳးဟာ ဘ၀မွာ ဒုကၡသာေမြးဖြားေပးတယ္လုိ႔ တိတိက်က်သိ ျပီး မွန္ကန္တဲ့အက်င့္ကုိ ဆက္က်င့္သြားနို္င္တာဟာလဲ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေၾကာင့္ပါပဲ။ အခ်ိဳ႕က ဆရာကုိ သိပ္အားကုိးတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတာကုိ ဆရာက မသိႏုိင္ပါဘူး။ ကုိယ္ပဲသိႏိုင္တာပါ။ ကုိယ္တုိင္ၾကိဳးစားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ကုိယ့္စိတ္ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ကုိယ္တုိင္သိျပီး ကုိယ့္ဟာကုိ
ျပင္ရမဲ့နည္းကုိ ေပးတာဟာ ကုိယ္သင္ထားတဲ့ အဘိဓမၼာအသိပါ။ ဒီလုိ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ပုံကုိ သိလာ မွ အေၾကာင္း အက်ိဳးကင္းေအာင္ စြဲလမ္းမႈကင္းစြာနဲ႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာမ်ားကုိ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါေတာ့ တယ္။
မွန္ကန္တဲ့အသိ (သမၼာဒိ႒ိ)မရေသးတဲ့အတြက္ ရထားတဲ့စ်ာန္ကုိမွီျပီး ရုပ္ခႏၶာကုိသာ အျပစ္ျမင္ျပီး နာမ္သ ေဘာတရားကုိ စြဲမက္စြာအားထုတ္လုိ႔ အဆင့္တက္ကာ အက်ိဳးရေစပါေတာ့တယ္။ ဒီကုသုိလ္ကုိက်ေတာ့ အ ရူပကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ကာမ၊ ရူပ၊ အရူပ ကုသုိလ္မ်ားဟာ ဘ၀ရွိကာ ဘ၀ဒုကၡေရာက္ေစတတ္တာမုိ႔ အဲ ဒီကုသုိလ္မ်ားကုိ ေလာကီကုသုိလ္လုိ႔ေခၚရပါတယ္။ ကုိယ့္လုပ္တဲ့အေၾကာင္းတရားက ကုိယ့္ကုိ ဘယ္အေျခ အေနဖန္တီးျပီး အက်ိဳးရေစႏုိင္တယ္၊ အဲဒီအက်ိဳးဟာ ဘ၀မွာ ဒုကၡသာေမြးဖြားေပးတယ္လုိ႔ တိတိက်က်သိ ျပီး မွန္ကန္တဲ့အက်င့္ကုိ ဆက္က်င့္သြားနို္င္တာဟာလဲ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေၾကာင့္ပါပဲ။ အခ်ိဳ႕က ဆရာကုိ သိပ္အားကုိးတတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတာကုိ ဆရာက မသိႏုိင္ပါဘူး။ ကုိယ္ပဲသိႏိုင္တာပါ။ ကုိယ္တုိင္ၾကိဳးစားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ကုိယ့္စိတ္ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ကုိယ္တုိင္သိျပီး ကုိယ့္ဟာကုိ
ျပင္ရမဲ့နည္းကုိ ေပးတာဟာ ကုိယ္သင္ထားတဲ့ အဘိဓမၼာအသိပါ။ ဒီလုိ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ပုံကုိ သိလာ မွ အေၾကာင္း အက်ိဳးကင္းေအာင္ စြဲလမ္းမႈကင္းစြာနဲ႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာမ်ားကုိ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါေတာ့ တယ္။
ဘယ္ဘ၀ကုိရရ ဇာတိ- ေမြးဖြားမႈေၾကာင့္ ဇရာ- အုိျခင္းနဲ႔ မရဏ- ေသျခင္းတရားေတြ
ဘ၀နဲ႔ကပ္ပါလာတယ္ ဆုိတာကုိ အသိမွာစြဲသြားေစတာက ၀ိပႆနာအသိပါ။ ၀ိပႆနာအသိဆုိတာ
ဆရာက ဒါဟာ၀ိပႆနာပဲ လုိ႔ေျပာရုံနဲ႔ ရသြားႏုိင္၊
ရင့္က်က္သြားႏုိင္တဲ့အသိတစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး။ မွန္ကန္တဲ့အသိနဲ႔
မွန္မွန္ကန္ကန္က်င့္ သုံးမွသာ ရႏုိင္တဲ့ အသိတစ္ခုပါ။ ဒီလုိအသိကုိရသြားရင္
ေနာက္ရလာမဲ့ အက်ိဳးဆက္က ဘ၀ျပတ္ေစတဲ့ ကု သုိလ္ပါပဲ။ ဒါကုိေတာ့
ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ မဂ္တရားလုိ႔ေခၚပါတယ္။ မဂ္ဉာဏ္တစ္ခုရဖုိ႔ဆုိရင္ ဗုဒၶေဟာ
ၾကားျမတ္တရားထဲက သတိပ႒ာန္ေလးပါးကုိ သိထားရျပန္ပါတယ္။ သြားလာ၊ လွဳပ္ရွား၊
ျမင္၊ ၾကား၊ စား သိ ဆုိတဲ့ ကုိယ္အမူအရာမ်ားကုိသိေနျခင္းဟာ ငါဆုိတဲ့
စြဲလမ္းမႈ ဒိ႒ိကုိျဖဳတ္ေပးႏုိင္စြမ္းရွိတာေၾကာင့္ ကာယာႏု ပႆနာ
သတိပ႒ာန္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ သတိနဲ႔ အသိ၊ အသိနဲ႔ သတိကုိ ဘယ္လုိတြဲရမယ္ဆုိတာကုိ
ေလ့က်င့္
ေပးႏုိင္စြမ္း၊ သိေစႏုိင္စြမ္းရွိတာဟာ ဗုဒၶရဲ႕ အဘိဓမၼာပါ။
ေပးႏုိင္စြမ္း၊ သိေစႏုိင္စြမ္းရွိတာဟာ ဗုဒၶရဲ႕ အဘိဓမၼာပါ။
လူအေတာ္မ်ားမ်ားက တရားဆုိတာ သာမာန္လူေတြက်င့္လုိ႔မရဘူး ပါရမီရွိမွရတယ္လုိ႔
ထင္ေနတတ္ၾကပါ တယ္။ ဒီအထင္ေတြဟာ အထင္သက္သက္သာျဖစ္တယ္၊ သမထ ၀ိပႆနာ တရားဆုိတာ
သတိထားပြား ေနရင္ သမထ၊ သတိ အသိတြဲရင္ ၀ိပႆနာဆုိတာကုိပါသိေစပါတယ္။ သမထ
သမာဓိရေအာင္အားထုတ္ ရင္ ကုိယ့္စရုိက္အလုိက္ ဘယ္ကမၼ႒ာန္းကုိအားထုတ္
က်င့္သုံးရမယ္ဆုိတာကုိပါ သိရပါမယ္။ ျပီးေတာ့ ကံ နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး
သံသယျဖစ္ေနသူေတြ ေကာင္းကံဟာ ေကာင္းတာကုိပဲရေစတယ္၊ မေကာင္းကံဟာ မေကာင္း
က်ိဳးကိုရေစတယ္ဆုိရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေကာင္းတာလုပ္သူေတြက မေကာင္းတာကုိၾကဳံရျပီး
မေကာင္းတာကုိ လုပ္သူေတြက ေကာင္းတာကုိၾကဳံရတာလဲ စသည္ျဖင့္ ကံနဲ႔ပတ္သက္ျပီး
သံသယေတြ၀င္ေနတတ္ၾကျပန္ပါ တယ္။ ဒီလုိသံသယရွိေနသူေတြကုိ သံသယကင္းကင္းနဲ႔
ကံကုိဘယ္လုိလုပ္ရမယ္ဆုိတာကုိပါ ကံ (၁၆) မ်ိဳး ရွိေၾကာင္းျပဆုိျပီး
လုပ္္နည္းကိုပါေပးတာဟာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ပဲေလ။ ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံေၾကာင့္
ရႏုိင္တဲ့ဘ၀၊ ေရာက္ႏုိင္တဲ့ဘုံ၊ ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္အျပင္
အေၾကာင္းမကင္းဘဲျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာကုိပါ သိေစျပန္ တာေၾကာင့္
သံသယလုံး၀ကင္းစင္ေစပါတယ္။ ေခတ္ၾကီးတုိးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ရုပ္၀တၳဳေတြဟာ
လုိက္လုိ႔ မမီေအာင္ ျမန္ဆန္စြာနဲ႔ေခတ္ေရွ႕ေျပးျပီး တုိးတက္သြားပါေတာ့တယ္။
အရွိကုိသာသိေစတဲ့အတတ္ပညာကုိ သင္ထားတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အသိမမွန္ေတာ့တာေၾကာင့္
ေကာင္းတာေၾကာင့္ ေကာင္းတာရတယ္ဆုိရင္ မ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့သူေတြ ဘာေၾကာင့္
ေကာင္းက်ိဳးရေနတာလဲဆုိတဲ့အျမင္နဲ႔ တလြဲျမင္ျပီး ဘ၀ကုိ အျပစ္ ျမင္လာတဲ့အတြက္
အေကာင္းျမင္စိတ္ေတြေပ်ာက္ျပီး မေကာင္းျမင္စိတ္ေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနေစတတ္ပါ
တယ္။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ိဳးေတြကင္းေပ်ာက္ကာ မွန္ကန္တဲ့အေတြးနဲ႔ လူထက္က
လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္က တာ၀န္ယူေပးပါတယ္။
လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကုိ သိေအာင္လုပ္ မယ္ဆုိတဲ့
တရားေတာ္ကုိသာ တာ၀န္ယူလုိက္ပါ တရားေတာ္ကလဲ လူသားမ်ားကုိ
ျပန္ျပီးတာ၀န္ယူပါလိမ့္ မယ္။
ဘ၀ျဖတ္သန္းတဲ့အခါ သံသယေတြမ်ားတုန္းလား၊
ေသာကေတြျဖစ္တုန္းလား၊ အယုံအၾကည္မရွိတဲ့အျဖစ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ေနရျပီလား၊
ေလာကၾကီးဟာ မေကာင္းသူေတြနဲ႔ျပည့္ႏွက္ေနျပီလုိ႔ ခံစားေနရျပီလား။ ဘ၀ရွင္သန္
ဖုိ႔ သိပ္ခက္ခဲသလုိ မွန္ကန္တဲ့အသိတရားရဖုိ႔
မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ေတြးေနမိျပီလား။ လူသားမ်ားရဲ႕ သံသယ၊ ေသာ က၊
အယုံအၾကည္မရွိမႈ၊ မေကာင္းတဲ့ခံစားခ်က္၊ မွားယြင္းတဲ့အေတြးေတြကုိ
လြယ္ကူစြာကုစားေပးမွာက အဘိဓမၼာတရားေတာ္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လူသားနဲ႔
အဘိဓမၼာဆုိတာ ခြဲျခားလုိ႔မရတဲ့အရာတစ္ခုပါ။
အဘိဓမၼာဆုိတာကုိ
ခက္ခဲတဲ့တရားတစ္ခုလုိ႔ ယူဆေနတုန္းပဲလား။ သင္ ကုိယ္တုိင္ လူသားသာျဖစ္ပါေစ၊
သင္ယူခ်င္တဲ့စိတ္သာရွိပါေစ အဘိဓမၼာဆုိတာ
သင္ရလြယ္ကူတဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္တုိင္ သင္ ယူျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေျပာင္းလဲသြားမယ့္ အယူအဆ အေတြးအေခၚကေတာ့ အဘိဓမၼာဆုိတာ ငါ့ အေၾကာင္း၊
သတၱ၀ါအေၾကာင္း၊ ေလာကအေၾကာင္း ေျပာျပေပးတဲ့ သီအုိရီနဲ႔
က်င့္သုံးမႈကုိေပးတဲ့အရာတစ္ခုအျဖစ္လက္ ခံသြားပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့
ေသြးနဲ႔ အသားခြဲလုိ႔မရသလုိ လူသားနဲ႔ အဘိဓမၼာဆုိတာလဲ ခြဲလုိ႔မရတဲ့
သဘာ၀တစ္ခုပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကုိယ့္အက်ိဳး၊
အမ်ားအက်ိဳးရြယ္သယ္ပုိးရင္း ေလာကဓံကုိရင္ဆုိင္ႏုိ္င္
ေစဖုိ႔၊ ေလာကဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္ရာနည္းလမ္းကုိသိေစဖုိ႔ အဘိဓမၼာသင္တန္းကုိ တက္ေစခ်င္စမ္းပါဘိ။
ေစဖုိ႔၊ ေလာကဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္ရာနည္းလမ္းကုိသိေစဖုိ႔ အဘိဓမၼာသင္တန္းကုိ တက္ေစခ်င္စမ္းပါဘိ။
0 comments:
Post a Comment