Sunday, 18 March 2018

ေဆးမစားမီပံုႏွင့္ ေဆးစားဆဲပံု =====================

ရပ္ကြက္တြင္းမွ လူႀကီးတစ္ဦး၏ ရက္လည္ဆြမ္းေကြ်းတရားနာပြဲတြင္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕သည္။ သူက စ၍ ႏႈတ္ဆက္သည္။
“လာ သူငယ္ခ်င္း၊ ဒီမွာထိုင္”
ကြ်န္ေတာ့္ကို သူ႕အနားမွာ ထိုင္ေစပါသည္။
“မင္း ဆယ့္ငါးရက္တရားစခန္းဝင္ျဖစ္တယ္ဆို”
“ဝင္ျဖစ္တယ္ သူငယ္ခ်င္း၊ သႀကၤန္တြင္း အျပင္ထြက္လည္မလား၊ ရိပ္သာေက်ာင္း သြားမလား မဲႏိႈက္လိုက္ေတာ့ ရိပ္သာေက်ာင္း မဲေပါက္သြားတာနဲ႔ တရားစခန္းဝင္ ျဖစ္သြား တာကြ”
“ငါ မသိလို႔ တစ္ခုေလာက္ေမးခ်င္တယ္ကြာ”
“ေမးေလကြာ”
ကြ်န္ေတာ္ တိုတိုပင္ ေျပာလိုက္ပါသည္။
“တရားစခန္း မဝင္မီနဲ႔ ဝင္ၿပီးအေျခအေန ဘာကြာျခားသလဲ”
သူ႕ေမးခြန္းက လြယ္သလိုနဲ႔ ေျဖဆိုရန္ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ ႀကိဳးစား၍ေျဖၾကည့္ပါသည္။
“သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ေမးခြန္းကို ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕စကားနဲ႕ပဲ ေျဖၾကည့္မယ္ကြာ။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျပာဖူးတယ္တဲ့၊ ေမာလို႔ ေရေသာက္တာေတာ့ လူျမင္တယ္။ အေမာေျပ သြားတာကိုေတာ့ မျမင္ႏိုင္ဘူးတဲ့။ တရားအလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီသေဘာပဲ”
ကြ်န္ေတာ့္စကားကို သူၿငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနပါသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ထံမွ စကားသံထြက္လာျပန္သည္။
“ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕စကားက သိပ္ေလးနက္ က်ယ္ဝန္းတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ငါ့အတြက္ေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ သိပ္သေဘာမေပါက္ဘူး၊ ငါတို႔က တစ္ထြာျပရင္ တစ္မိုက္ေလာက္ ျမင္ေအာင္ မနည္းၾကည့္ရတာ။ ေဆးမစားမီပံုနဲ႔ ေဆးစားၿပီးဆိုပါေတာ့ကြာ၊ အဲဒါေလးကို အေသးစိတ္ သိခ်င္တာ”
အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္ ၾကည့္ပါလားဟု ေျပာလိုက္ခ်င္ သည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ မေျပာရက္ပါ။ သူတကယ္ သိခ်င္ေနပံု ရသည္။
“ေဆးမစားမီနဲ႔ ေဆးစားၿပီးလို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔ကြာ၊ ဝိပႆနာေဆးဆိုတာ ရဟႏၱာ မျဖစ္ေသးသေရြ႕ အၿမဲစားေနရမယ့္ေဆး”
“ဟုတ္ပါၿပီ၊ မင္း ေဆးစားၿပီးသေလာက္ေပါ့ကြာ”
“အခု ဒီဆြမ္းေကြ်းပြဲမွာေတာ့ အေသးစိတ္ေျပာဖို႔ဆို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးကြ၊ အိမ္ကို တစ္ရက္ေလာက္ လာလည္ပါလား၊ အဲဒီက်ေတာ့ ေျပာၾကတာေပါ့”
“ဟာ ေနာက္ရက္ေတြ ဘာေတြ လုပ္မေနနဲ႔၊ အခု သူငယ္ခ်င္းျပန္ေတာ့ လိုက္ခဲ့မယ္ေလ၊ အားတယ္ မဟုတ္လား”
ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းသည္ စိတ္ျမန္လက္ျမန္သမားပီပီ ထျပန္ရန္ျပင္ေနေလၿပီ။
ဤသို႔ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္သို႔ သူေရာက္လာသည္။ သူ႕ကို ဘယ္ကစ၍ ရွင္းျပရပါ့။
သူသည္ စာေပသမား တစ္နည္းအားျဖင့္ စာဖတ္ သန္သူျဖစ္၍ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္လည္ပံု ျပတ္ပံုတို႔ကို စာအုပ္ႀကီးပံုစံျဖင့္ ရွင္းျပလို႔ေတာ့ မျဖစ္ေသး။
တရားအားထုတ္စဥ္ ခႏၶာက ျပေသာတရား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ လက္ေတြ႕မ်က္ျမင္ တရားတို႔ကို ေျပာျပမွ ျဖစ္မည္။ ဒါမွ ေဆးမစားမီႏွင့္ ေဆးစားဆဲပံုတို႔ကို သူ သေဘာေပါက္ ေပလိမ့္မည္။
“တရားစခန္းမွာ ေန႔စဥ္ နံနက္ (၄) နာရီ ဆိုရင္ အိပ္ရာထ၊ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ရတယ္။ (၄)နာရီခြဲမွာ တရားအားထုတ္ဖို႔ ဓမၼာ႐ံုႀကီးေပၚတက္ရတယ္။ (၄) နာရီခြဲကေန (၅) နာရီခြဲ အထိ တစ္နာရီ အားထုတ္၊ (၅)နာရီခြဲမွာ ဓမၼာ႐ံုက ဆင္းလာၿပီး ေဘာဇနေဆာင္မွာ အ႐ုဏ္ ဆြမ္းစားရတယ္၊ ဆြမ္းစားၿပီး (၆)နာရီခြဲ မွ (၇)နာရီခြဲအထိ တရားအားထုတ္၊ ၿပီးရင္ နာရီဝက္ စႀကႍေလွ်ာက္၊ ရွစ္နာရီ ထိုးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဥပုသ္ ေဆာက္တည္၊ ၿပီးရင္ ဆရာေတာ္က ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ လည္ပံု၊ ျပတ္ပံုတို႔ကို စက္ဝိုင္းေဒသနာနဲ႔ေဟာေျပာ ရွင္းျပတယ္ကြ၊ တစ္ေန႔မွာ ဆြမ္းစားခ်ိန္၊ ေရခ်ိဳးခ်ိန္ ကလြဲၿပီး တရားအားထုတ္ခ်ိန္ ကိုးခ်ိန္ရွိတယ္”
သူငယ္ခ်င္းအား တရားစခန္း၏အလုပ္ခ်ိန္တို႔ကို နိဒါန္းအေနျဖင့္ ရွင္းျပရသည္။
“ပထမဆံုးရက္မွာ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲ ဆိုေတာ့ ဝင္ေလထြက္ေလ႐ႈမွတ္ရင္း ဆယ္ငါးမိနစ္ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္မွာ ေနာက္ေက်ာထဲ ထင္းေခ်ာင္းႀကီးတစ္ေခ်ာင္း ေဒါင္လိုက္ဝင္လာသလို ခံစားလာရတယ္။ အဲဒီထင္းေခ်ာင္းႀကီးဟာ ေပ်ာက္မသြားဘဲ ေက်ာ တစ္ျပင္လံုး ေအာင့္ေနေအာင္၊ ပူေနေအာင္ ဒုကၡေပးေနတယ္ကြ။ ေက်ာျပင္မွာ အဲဒီအေခ်ာင္း ႀကီး ဒုကၡေပးေနတုန္းမွာပဲ ေပါင္ေတြ ေျခသလံုးေတြကလည္း ကိုက္ခဲလာလိုက္တာ မခံႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ကိုက္ခဲမႈဟာ ႐ိုးတြင္း ျခင္ဆီေတြပါ ေပါက္ထြက္လာေတာ့မလား ေအာက္ေမ့ရတယ္”
“ဒီေဝဒနာေတြက ဘာေတြလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ အခု မွေပၚလာရတာလဲ၊ အရင္က ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ေနထြက္က ေနဝင္အထိ တစ္ေနကုန္ထိုင္ၿပီး အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ ဒါမ်ိဳး တစ္ခါမွမေပၚဖူးဘူး”
“ဒီေဝဒနာေတြ သက္သာလိုသက္သာျငားဆိုၿပီး တင္ပ်ဥ္ေခြကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းျဖဳတ္ၿပီး မိန္းကေလးေတြလို ဒူးတုပ္ထိုင္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီလို ထိုင္ၾကည့္ေတာ့လည္း ခဏပဲ သက္သာ ၿပီး ေနာက္ျပန္ေပၚတာပဲ။ တစ္နာရီအတြင္းမွာ သံုးႀကိမ္ေလာက္ ျပင္ျပင္ထိုင္ရတယ္ သူငယ္ခ်င္း”
“ရာသီဥတုေၾကာင့္ပဲလား၊ ေဝဒနာေၾကာင့္ပဲလား မသိဘူး၊ တရားထိုင္ခ်ိန္ တစ္နာရီျပည့္လို႔ ေၾကးေမာင္း ေခါက္လိုက္ၿပီဆိုရင္ တစ္ကိုယ္လံုးေခြ်းေတြ ရႊဲနစ္ေန ေတာ့တာပဲ”
“ပထမေန႔တစ္ေန႔လံုး တရားထိုင္တိုင္း ေနာက္ေက်ာျပင္ထဲကို ထင္းေခ်ာင္းလို အေခ်ာင္းႀကီးက ေရာက္ေရာက္လာၿပီး ဒုကၡေပးေနေတာ့တာပဲ။ တရား အားထုတ္ဖို႔ ထိုင္ၿပီး ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ဆို ေက်ာအလယ္ေလာက္မွာ ခဲလံုးတစ္လံုးစာေလာက္ ကြက္ၿပီး ေအာင့္လာတယ္။ အဲဒီ ခဲလံုးအရြယ္ေလးဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႀကီးလာၿပီး ေဒါင္လိုက္ရွည္လ်ား သြား ၿပီး ေက်ာထဲမွာ တုတ္ေခ်ာင္းႀကီးတစ္ေခ်ာင္းလို ျဖစ္လာေတာ့တာပဲ၊
ေနာက္ရက္ေတြမွာ တရားထိုင္ဖို႔ ေၾကးေမာင္း ေခါက္တဲ့ အသံဟာ မိုးၿခိမ္းသံလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ တရားထိုင္ရမွာကို ေၾကာက္လာတယ္။ ခႏၶာအေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ အားထုတ္လာတာပဲ၊ ဘာလို႕ေၾကာက္ရမွာလဲ၊ ခုမွ အစရွိေသးတယ္၊ ဇြဲေလွ်ာ့ခ်င္ေနၿပီလား ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အားတင္းၿပီး ဓမၼာ႐ံုကို ခ်ီတက္ေနရတယ္ကြ”
သူငယ္ခ်င္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာသမွ်ကို ၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနပါသည္။
“ဒုတိယရက္မွာေတာ့ ေက်ာထဲ ေဒါင္လိုက္ဝင္ လာတဲ့ ထင္းေခ်ာင္းဟာ ေဒါင္လိုက္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ပံုစံေျပာင္းသြားျပန္ၿပီကြ၊ ေဒါင္လိုက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ေက်ာျပင္တစ္ခုလံုး ေအာင့္ေနတယ္။ ေပါင္ေတြ ေျခသလံုးေတြ လည္း ထံုက်ဥ္ေနတာပဲ။ ေနရာျပင္ထိုင္လည္း ခဏပဲ၊ ထင္းေခ်ာင္းႀကီးဟာ ခႏၶာကိုယ္ကို တံက်င္လွ်ိဳထားသလားမွတ္ရတယ္၊
အံ့ဩစရာေကာင္းတာက အခ်ိန္ေစ့လို႔ တရားျဖဳတ္လိုက္တာနဲ႔ ဒီေဝဒနာေတြဟာ ဘယ္ေရာက္ကုန္တယ္ မသိဘူး။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚကေန ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ ၾကတယ္။
ခႏၶာကိုယ္မွာ ဒီလိုျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြကို တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးဘူး။ အခု ဒီလိုေတြ ေတြ႕လာေတာ့ အံ့ဩမိတယ္။ ဪသာ္-ဒီခႏၶာႀကီးဟာ ဒီလိုျဖစ္ပ်က္မႈေတြနဲ႔ ေဖာက္ျပန္ ေနတာပါလား၊ ေဖာက္ျပန္တယ္ဆိုတာ ဒီလို ကိုးလို႔ သိလာရတယ္ သူငယ္ခ်င္း။
ေန႔ဆြမ္းစားၿပီး စႀကႍေလွ်ာက္ခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ ကိုသြားၿပီး ေလွ်ာက္ထားတယ္ကြ၊ တရားထိုင္လိုက္ရင္ ေက်ာထဲေရာက္ေရာက္လာတဲ့ ထင္းေခ်ာင္းကိစၥ၊ သူက ေပးတဲ့ ေဝဒနာေတြအေၾကာင္းနဲ႔ ဒီေဝဒနာေတြ ေပ်ာက္ေအာင္ ဘယ္လို႐ႈမွတ္ရမလဲဆိုၿပီး ေလွ်ာက္ ထားေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ ဆရာေတာ္က -
‘ဒကာႀကီး တဲ့၊ ေဝဒနာေတြကို မခံခ်င္တာက ေဒါသ၊ သူတို႔ကို ေပ်ာက္ေစခ်င္တာက ေလာဘ တဲ့။ ေဒါသလည္း မျဖစ္နဲ႔၊ ေလာဘလည္း မျဖစ္နဲ႔၊ ဒီလိုျဖစ္တာ အေၾကြးေတြ ဆပ္ေနရတယ္လို႔ပဲ မွတ္ပါတဲ့။ အေၾကြးေတြ ပိေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အေၾကြးဆပ္လို႔ ေက်သြားေတာ့ ေပါ့သြားသလိုေပါ့။ ဒကာႀကီးလည္း အေျြကးေတြရွိသေလာက္ေတာ့ ဆပ္ပါဦး တဲ့၊ အေၾကြးေတြေက်သြားရင္ ေပါ့သြားလိမ့္မယ္တဲ့၊ ဘယ္လို အေၾကြးလဲဆိုတာ တျဖည္းျဖည္းေတာ့ သိလာပါလိမ့္မယ္}တဲ့၊ ဆရာေတာ္ကို ကန္ေတာ့ၿပီး ထျပန္မယ္ လုပ္ေတာ့ ဆရာေတာ္က သတိေပးစကား မိန္႔ၾကားခဲ့ေသးတယ္ကြ၊
‘ဒကာႀကီး တဲ့၊ ႐ုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ အၿမဲပဲ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတယ္ တဲ့၊ ျဖစ္ပ်က္႐ံု ျဖစ္ပ်က္ေနၾက တာမဟုတ္ဘဲ ခႏၶာကိုႏွိပ္စက္ၿပီးေတာ့လည္း ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာကို သတိထားေပါ့’ တဲ့။”
သူငယ္ခ်င္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာသမွ်ကို ၾကားေဖာက္ေမးျမန္းျခင္း မျပဳဘဲ ဂ႐ုစိုက္ နားေထာင္ေန သည္ကို သတိထားမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ သူ႕ကို ဆက္ေျပာျပေနမိသည္။
“ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ အေၾကြး ဆိုတာကို လံုးဝ နားမလည္ေသးဘူး၊ ဘာ အေၾကြးလဲ၊ ဘယ္တုန္းက တင္ခဲ့တဲ့အေၾကြးလဲ၊ ဒီ အေၾကြးေတြ ဘယ္ေတာ့ေက်မွာလဲ၊ အို-ေတြးမေန ေတာ့ပါဘူးဆိုၿပီး တရားထိုင္ခ်ိန္ အဲဒီထင္းေခ်ာင္းႀကီး ခႏၶာထဲ ေပၚလာၿပီဆိုရင္ အဲဒီေနရာကို စိတ္စိုက္ၿပီး ႐ႈပစ္လိုက္တယ္။ ေပါင္က နာလာၿပီဆိုရင္ နာတဲ့ေနရာကို စိုက္ၿပီး ႐ႈပစ္လိုက္တယ္။
အဲဒီလို ဇြဲသန္သန္နဲ႔ ႐ႈမွတ္လိုက္ေတာ့ သံုးရက္ ေျမာက္ညေနပိုင္းမွာ ထင္းေခ်ာင္းလို အရာဝတၳဳဟာ ေပၚမလာေတာ့ဘူးကြ၊ အထိုင္ျပင္ရတဲ့အႀကိမ္ကလည္း သံုးႀကိမ္ကေန တစ္ႀကိမ္သာ ျပင္ရေတာ့တယ္။ ေလးရက္ ေျမာက္တဲ့ေန႔က်ေတာ့ တစ္ႀကိမ္မွ မျပင္ရေတာ့ဘဲ ထိုင္ႏိုင္သြားၿပီ။ ဆရာေတာ္ေျပာသလို အေျြကးေတြ ေက်စျပဳလာၿပီနဲ႔တူတယ္ကြ”
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ဇနီးသည္က လာခ်ေပးသည့္ လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ မုန္႔တို႔ကို စားေသာက္ ရင္း တရားစခန္းမွာ ေတြ႕ခဲ့ ႀကံဳခဲ့တာေတြကို စိတ္ရွည္ရွည္ ေျပာျပေန မိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္ခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းထံမွ စကား ထြက္လာသည္။
“အင္း ေဆးမစားမီနဲ႔ ေဆးစားဆဲပံုကို နည္းနည္း ေတာ့ သေဘာေပါက္လာၿပီ”
သူ သေဘာေပါက္လာၿပီဆို၍ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာျပရတာ အားရွိလာသည္။
“ဆရာေတာ္က ညေနပိုင္း တရားေဟာတဲ့အခါမွာလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာ စတဲ့ ေဝဒနာေတြဟာ ဧည့္သည္ေတြပါပဲတဲ့။ ဧည့္သည္ဆို တဲ့အတိုင္း ေပၚတဲ့အခါ ေပၚလာမယ္၊ ေပ်ာက္တဲ့အခါ ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္တဲ့။ ေပၚလာတဲ့အခိုက္မွာ ေပၚလာ တဲ့ေဝဒနာေလးကို သိေပးေနပါတဲ့။ သိ႐ံုပဲ သိေပးေနပါ တဲ့၊ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ဝိပႆနာ မဟုတ္ေသးဘူးတဲ့၊ ဝိပႆနာရဲ႕ ေရွ႕ပိုင္းပဲ ရွိေသးတယ္တဲ့”
“အင္း ဝိပႆနာအလုပ္က ေတာ္ေတာ္သိမ္ေမြ႕ တာပဲေနာ္”
သူငယ္ခ်င္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ ရွင္းျပေနသည္ကို တေလးတစား မွတ္သားေနပံုရသည္။
“တရားထိုင္တဲ့ရက္ ငါးရက္ ေျခာက္ရက္ေလာက္မွာ ထူးဆန္းတဲ့အျဖစ္တစ္ခု ႀကံဳရ တယ္ကြ၊ ဘယ္လိုလဲ ဆိုေတာ့ ငါ့ရဲ႕တင္ပါးေအာက္မွာ ႀကိမ္လံုးတစ္လံုး လာခံေနသလို ခံစားေနရတယ္။ ႀကိမ္လံုးတစ္လံုးေပၚမွာ အၾကာႀကီး ထိုင္ထားတဲ့ ညာဘက္တင္ပါးဟာ ဘယ္ေလာက္နာမလဲဆိုတာ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ေပေတာ့။ ဒါနဲ႔ တရားထိုင္ခ်ိန္ေစ့သြားေတာ့ ကိုယ့္တင္ပါး ေအာက္မွာ ဘာရွိသလဲ လိုက္ၾကည့္ေတာ့လည္း ဘာမွ မေတြ႕ရဘူး၊ မေက်နပ္တာနဲ႔ ကိုယ္ဝတ္ထားတဲ့ ပုဆိုးကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပုဆိုးခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္းေလးဟာ တင္ပါးဘက္မွာရွိေနတာကို သတိထားမိတယ္ကြ၊ ဪေၾသာ္ ငါ့ကို ဒုကၡေပးေနတာ ဒီပုဆိုး ခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္းေလးပါလားလို႔ သိလိုက္ရတယ္။
႐ူပကၡႏၶာလို႔ ေခၚတဲ့ တို႔ရဲ႕႐ုပ္ခႏၶာဟာ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ၿပီး ခိုင္ၿမဲမာေက်ာတဲ့ အႏွစ္ရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ ငါ့ရဲ႕ခႏၶာဟာ ပုဆိုးခ်ဳပ္႐ိုးေၾကာင္းေလးေပၚမွာေတာင္ ၾကာၾကာမထိုင္ႏိုင္တဲ့ ခႏၶာပါ လား၊ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶက ထိခိုက္မခံ ပ်က္စီးလြယ္တယ္လို႔မို႔ ႐ူပကၡႏၶာကို ေရျမႇဳပ္နဲ႔ ဥပမာေပး ခိုင္းႏိႈင္းခဲ့တာပါလားလို႔ သေဘာေပါက္လာတယ္ သူငယ္ခ်င္းရ”
သူငယ္ခ်င္းမ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တည္ၿငိမ္ေနၿပီး တစ္ခုခုကို စဥ္းစားေနပံု ရသည္။ ခဏေနေတာ့ သူ႕ထံမွ ေမးခြန္းတစ္ခုထြက္လာသည္။
“အခုနက မင္းေျပာတဲ့ အေၾကြးဆိုတာေကာ သေဘာေပါက္လာၿပီလား”
“တရားစခန္း သိမ္းခါနီးက်ေတာ့ ဆရာေတာ္က ရွင္းျပတယ္ကြ၊အေျြကးဆိုတာ ဘဝသံသရာတစ္ေလွ်ာက္မွာ မသိမႈႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ သိမႈႏွင့္ျဖစ္ေစအကုသိုလ္မႈေတြ လုပ္ခဲ့ၾက တယ္တဲ့။ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ မွန္သမွ်ဟာ အေျြကးပဲတဲ့။ ဒီအေၾကြးးေတြကို အပါယ္ငရဲ အထိ ဆင္းၿပီးေတာ့လည္း ဆပ္ခဲ့ရၿပီ၊ တိရစၦာန္မ်ိဳးစံု ျဖစ္ၿပီးေတာ့လည္း ခႏၶာနဲ႔ ဆပ္ခဲ့ရၿပီ၊ အေျြကးေတြက မေက်ႏိုင္ေသးပါဘူးတဲ့။ အခု သာသနာေတာ္ႏွင့္ႀကံဳတုန္း ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တယ္ဆိုတာ ဝိပႆနာနဲ႔ သံသရာေၾကြးေတြ ဆပ္ေနတာတဲ့၊ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား လို႔ဆိုတဲ့ ေလာကုတၲရာအက်င့္ျမတ္ႏွင့္သာလွ်င္ အေၾကြးေတြကို အျပတ္ရွင္းႏိုင္မွာတဲ့။ ဥပမာအားျဖင့္ သိန္း ေလးငါးရာ အေၾကြးတင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ သိန္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ ထီဆုႀကီးေပါက္လိုက္ေတာ့ အေၾကြးေတြ အျပတ္ဆပ္သြားႏိုင္သလိုေပါ့တဲ့”
“ေနဦးကြ၊ ဒီေနရာမွာ ငါ တစ္ခုေမးခ်င္ေသးတယ္၊ မင္းေျဖႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္”
သူက ကြ်န္ေတာ့္စကားကို ျဖတ္၍ေျပာပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း သူ႕စကားကို အလိုက္သင့္ ေျဖရပါသည္။
“ေမးေပါ့၊ သိသေလာက္ ေျဖၾကည့္တာေပါ့ မေျဖႏိုင္ေတာ့လည္း ေျဖႏိုင္တဲ့ဆီ ေျပးၾကတာေပါ့”
ကြ်န္ေတာ့္စကားေၾကာင့္ သူ႕မ်က္ႏွာမွာ ၿပံဳးေယာင္သမ္းသြားသည္။ ၿပီးေတာ့မွ တည္ၿငိမ္ေသာမ်က္ႏွာထားျဖင့္ သူသိခ်င္တာကို ေမးလာသည္။
“ခုနက မင္းေျပာတဲ့ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားက အကုသိုလ္ေတြကို ပယ္သတ္ၿပီး အပါယ္ဒုကၡေတြ မလာေအာင္ မင္းေျပာသလိုေပါ့၊ သံသရာေျြကးေတြ ေက်သြားေအာင္ ဘယ္လိုဆပ္လိုက္တာလဲ၊ ဥပမာ- အဂၤုလိမာလတို႔လို၊ ဒီဘက္ေခတ္မွာဆိုရင္ သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္တို႔လိုေပါ့၊ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ လူမိုက္ႀကီးေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကေပမဲ့ သံသရာေၾကြးေတြ အျပတ္ဆပ္ သြားႏိုင္ၾကတယ္ေပါ့ကြာ၊ ဘယ္လိုဆပ္သြားႏိုင္တာလဲ၊ အဲဒါ သိခ်င္ေနတာ”
သူ႕ေမးခြန္းက ေတာ္ေတာ္ျမင့္ပါသည္။
“မင္းက ငါ့ကို အဂၢမဟာပ႑ိတမ်ား ေအာက္ေမ့ေနလား မသိဘူး”
ကြ်န္ေတာ္က ဤသို႔ေျပာေတာ့ သူက
“ငါ့အတြက္ေတာ့ မင္းက အဂၢမဟာပ႑ိတာပါပဲကြာ”တဲ့။
“အဲဒီေလာက္လည္း အထင္မႀကီးပါနဲ႔ကြာ၊ တကယ္ေတာ့ မင္းက ငါ့ထက္ စာဖတ္အား ပိုေကာင္းပါတယ္၊ ထားေတာ့၊ သူငယ္ခ်င္းသိခ်င္ေနတဲ့ကိစၥကို စာေတြေပေတြနဲ႔ေတာ့ ရွင္းမျပတတ္ဘူး၊ လက္ေတြ႕ အားထုတ္ခဲ့တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေျပာၾကည့္ ရေအာင္”
သူငယ္ခ်င္းသည္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာမည့္စကားကို စိတ္ဝင္စားစြာ နားစြင့္ေနပံုရပါသည္။
“ဆရာေတာ္က ေယာဂီေတြကို တရားျပတဲ့အခါ ‘သတိထား၊ ဝီရိယစိုက္၊ ပညာနဲ႔႐ႈ’လို႔ေျပာေလ့ရွိတယ္ ကြ။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ပညာဥာဏ္ဟာ အေတာ္ေလးအေရးပါတယ္။ ပညာနဲ႔ ဘာကို ႐ႈမွတ္ရသလဲဆိုေတာ့ ႐ုပ္နာမ္တို႔ရဲ႕ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ ေတြကို ျမင္ေအာင္႐ႈရတယ္၊ ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ ဓမၼ၊စိတၲ ဘယ္အာ႐ံုပဲ ႐ႈ႐ႈ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ႐ႈရတယ္။ ဥပမာ ႏွာသီးဝက ဝင္ေလေလး ျဖစ္သြားတယ္၊ ခဏအၾကာမွာ ဝင္ေလေလး ကုန္သြားတယ္၊ ကုန္သြားတယ္ဆိုတာ ေပ်ာက္သြားတာ၊ ေပ်ာက္တယ္ဆိုတာ ပ်က္သြားတာ လို႔ သိေပးလိုက္ေပါ့၊ အဲဒီလိုသိလိုက္တာေလးကို မဂ္ဥာဏ္က သိလိုက္တာလို႔ ဆိုတယ္”
“အင္း မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ရဲ႕တရားစာအုပ္ေတြမွာ ျဖစ္ပ်က္မဂ္ဆိုတာေတာ့ ခဏခဏေတြ႕ဖူးတယ္”
“ဟုတ္ၿပီ၊ အဲသည္လို မၿမဲတဲ့သေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ့သေဘာ၊ အစိုးမရတဲ့ သေဘာေတြကို သိေနတဲ့ ေယာဂီ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ေတြကို ျမင္ေနတဲ့ ေယာဂီရဲ႕အာ႐ံုေတြထဲမွာ ေလာဘ ေဒါသ ကိေလသာေတြ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါ့မလား”
“အင္း စိတ္က တစ္ၿပိဳင္ထဲမွာ ႏွစ္ခုမျဖစ္ဘူးဆိုေတာ့ ကိေလသာေတြ မလာႏိုင္ဘူးေပါ့”
သူ စဥ္းစဥ္းစားစားေျဖပါသည္။
“ကိေလသာေတြ မလာတာ ေသခ်ာသြားၿပီဆိုရင္ ထိုေယာဂီရဲ႕စိတ္ေတြဟာလည္း ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္း ေနလိမ့္မယ္ေနာ္”
“ကိေလသာနဲ႔ေဝးေနမွေတာ့ ၿငိမ္သက္ေနမွာေပါ့”
သူငယ္ခ်င္း သိခ်င္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာဆီ ေရာက္ေအာင္ တစ္ခ်က္ခ်င္း ေမးလိုက္ ေျပာလိုက္ျဖင့္ ဆြဲေခၚေနရသည္။
“မင္းေျပာတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ပဲ ေျပာၾကစို႔၊ အဲဒီလို ကိေလသာေတြနဲ႔ ေဝးေနေအာင္ ဘယ္အရာက ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ဆိုတာေကာ သတိထားမိလား”
သူ အနည္းငယ္စဥ္းစားလိုက္ၿပီး-
“႐ႈမွတ္ေနတဲ့ စိတ္က ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ ထင္တယ္”ဟု ေျဖပါသည္။
“အဲဒီ႐ႈမွတ္ေနတဲ့စိတ္ ဆိုတဲ့အထဲမွာ သာမန္ ႐ႈမွတ္ေနတာ မဟုတ္ဘဲ ေစာေစာက ေျပာခဲ့ၾကသလို သတိထား၊ ဝီရိယစိုက္၊ ပညာနဲ႔႐ႈဆိုတဲ့အတိုင္း ဥာဏ္ပညာေတြ ပါတယ္ကြ၊ ဘယ္လိုဥာဏ္ပညာလဲဆိုေတာ့ အနိစၥကို အနိစၥမွန္း၊ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္း၊ အနတၲကို အနတၲမွန္း မွန္မွန္ကန္ကန္ သိတဲ့ဥာဏ္ေပါ့။ အဲဒီလို သိေနတာကို ဝိပႆနာစကားနဲ႔ ယထာဘူတဥာဏ္ သို႔မဟုတ္ မဂၢသစၥာလို႔ ေခၚတယ္ကြ၊ ဒီအထိေအာင္ မရွင္းတာမရွိဘူး မဟုတ္လား”
ကြ်န္ေတာ့္စကားေၾကာင့္ သူရယ္ပါသည္။
“ရွင္းပါတယ္ကြ၊ မင္းကလည္း မေနာက္စမ္းပါနဲ႔”
“ေက်းဇူးပဲကြာ၊ ရွင္းတယ္ဆိုရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္ၿပီးေျပာရေအာင္”
ကြ်န္ေတာ္ ရွင္းျပသည္ကို သေဘာေပါက္သည္ ဆို၍ ဝမ္းသာရပါသည္။
“အဲဒီလိုျဖစ္ပ်က္ေတြကို မဂ္က သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ တဏွာမာနေတြ မလာဘူး၊ ဟုတ္တယ္ေနာ္”
သူ ေခါင္းညိတ္ျပပါသည္။
“အဲဒီကိေလသာေတြ မလာတဲ့အတြက္ အပါယ္ငရဲကိုျဖစ္ေစ၊ ေရာက္ေစႏိုင္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြလည္း ကင္းမေနဘူးလား”
“အင္း ကင္းေနပါလိမ့္မယ္”
“ေကာင္းၿပီ၊ အဲဒီလိုအပါယ္ငရဲ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ က်ေရာက္မလာေအာင္ ဘယ္တရားက တားထားသလဲ ဆိုေတာ့ မဂ္ဆိုတဲ့ တရားက တားျမစ္ထားတယ္လို႔ သိလိုက္ပါတဲ့”
“အင္း-အင္း- ေရးေရးေတာ့ ျမင္လာၿပီ”
“အဲသည္ မဂ္က ေလာကီမဂ္ပဲ ရွိေသးတယ္ေနာ္။ ေလာကုတၲရာမဂ္ မဟုတ္ေသးဘူး၊ ေလာကီမဂ္ဆိုတာ တစ္နာရီအားထုတ္ရင္ တစ္နာရီပဲ အပါယ္ငရဲကို တားႏိုင္မယ္၊ တစ္ႏွစ္အားထုတ္ရင္ တစ္ႏွစ္တား ႏိုင္မယ္။ တစ္ဘဝစာ အားထုတ္ရင္ တစ္ဘဝစာပဲ တားႏိုင္မယ္။ ဆရာေတာ္မိန္႔သလို အေျြကးေတာ့ မေက်ႏိုင္ဘူးေပါ့၊ ေလာကုတၲရာမဂ္ကို တက္လွမ္းႏိုင္မွ”
“ဟုတ္ၿပီ ငါသိခ်င္ေနတာ အဲဒီေနရာပဲ”
ကြ်န္ေတာ့္စကားမဆံုးမီ သူငယ္ခ်င္းက ဝမ္းသာအားရ ေျပာပါသည္။ သူ႕မ်က္ႏွာသည္ ဖံုးကြယ္ေန သည့္အရာတစ္ခုကိုေတြ႕လိုက္ရသလို အံ့ဩဝမ္းသာသည့္အသြင္ကို ေဆာင္ေန သည္။ သူက ဆက္ေျပာသည္။
“ဟုတ္တာေပါ့၊ ေလာကီမဂ္က ကိေလသာေတြကို တစ္နာရီ၊ တစ္ရက္၊ တစ္ဘဝပဲ ေမာင္းထုတ္ႏိုင္တာ၊ ေလာကုတၲရာမဂ္ကေတာ့ ကိေလသာေတြကို အၿပီးတိုင္ ေမာင္းထုတ္ ႏိုင္တဲ့အတြက္ သံသရာေၾကြးေတြ ေက်႐ံုမက သံသရာကပါ လြတ္ေျမာက္သြားၾကတာကိုး၊ အဂၤုလိမာလတို႕၊သဲအင္းဂူဆရာေတာ္တို႕ ဘဝသံသရာကလြတ္ေျမာက္ သြားၾကတာကို သေဘာေပါက္ၿပီ သူငယ္ခ်င္း”
သူငယ္ခ်င္သည္ ခက္ခဲသည့္ သခ်ၤာပုစၦာတစ္ပုဒ္ကို မွန္ကန္ေအာင္ တြက္ႏိုင္သည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ဝမ္းသာေနရွာသည္။
“သူငယ္ခ်င္းေျပာလိုက္တဲ့စကားကို နည္းနည္းေလး အေျဖာင့္ျပန္ေျပာၾကည့္ရေအာင္”
သူ ကြ်န္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္ေနသည္။
“မဂၢင္ရွစ္ပါးလံုး မျပည့္စံုတဲ့ ေလာကီမဂ္သည္ ပင္လွ်င္ အပါယ္ဒုကၡေတြ မလာေအာင္ တားျမစ္ႏိုင္ ေသးရင္ မဂၢင္ရွစ္ပါးလံုးျပည့္စံုတဲ့ ေလာကုတၲရာမဂ္ကို ရရွိသြားၾကတဲ့ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ေတြအဖို႔ သံသရာဝဋ္က လြတ္ေျမာက္သြားၾကတယ္ဆိုတာ ယံုမွားစရာ မရွိဘူးေပါ့ကြာ”
“အင္း-သူငယ္ခ်င္းစကားက ပိုျပည့္စံုပါတယ္”
သူက ကြ်န္ေတာ့္စကားကို တည္ၿငိမ္ေလးနက္စြာ ေထာက္ခံစကားဆိုပါသည္။
“ဒီေလာက္ဆို ေဆးမစားမီႏွင့္ ေဆးစားဆဲပံုကို သူငယ္ခ်င္း သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ”
“သေဘာေပါက္ၿပီ သူငယ္ခ်င္း”
“သေဘာေပါက္ၿပီဆိုရင္ ဝိပႆနာေဆးစားဖို႔ လိုၿပီေနာ္”
“စားမယ္ သူငယ္ခ်င္း၊ ဒီႏွစ္ ဝါတြင္းက စၿပီး ငါ့ရဲ႕လက္က်န္ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဝိပႆနာတရားကို အားထုတ္သြားဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီ”
“ခုလိုၾကားရတာ ဝမ္းသာပါတယ္ကြာ”
သူငယ္ခ်င္းသည္ တည္ၿငိမ္ေသာဣေႁႏၵျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္မွ ျပန္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းသည္ ႐ိုးသားတည္ၾကည္သူျဖစ္၍ သူေျပာသလို ႀကိဳးစား အားထုတ္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
သိန္းေဆြ(ေဖာင္းျပင္)
Share:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Powered by Blogger.

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support