Sunday, 5 February 2017

ေသာတာပန္ ေပတံ ★ ★ ★ ★ ★

 Image result for ဘုရားပုံေတာ္
 credit>>
 လြင္ေအာင္ မ်ိဳး
  ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ အႏၱိမပန္းတိုင္သည္ အရိယာျဖစ္၍ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးပင္ျဖစ္ပါ၏။ အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ ေသာတာပန္အရိယာျဖစ္ထားမွသာလ်ွင္ အပါယ္ဒုဂၢတိေဘးမွ စိတ္ေအးရမည္ျဖစ္ၿပီး အလြန္ဆံုုး (၇)ဘဝျဖင့္ အၿပီးသတ္နိဗၺာန္စံဝင္ရမည္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ရန္ အရိယာျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရာတြင္ လြတ္ေျမာက္ၿပီ္း အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိခဲ့ၿပီး လက္ရွိေခတ္အေျခေနတြင္လည္း အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိေနနိုင္ပါသည္။
ဤသို႔ အရိယာျဖစ္ရန္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကရာ၌ နည္းလမ္းနွင့္ ပါရမီမျပည့္စံု၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နည္းလမ္းမွား၍ေသာ္လည္းေကာင္း အမွန္တကယ္ အရိယာမဟုတ္ဘဲ မိမိကိုယ္ကို အရိယာဟု အထင္ေရာက္ေန သူမ်ားကို ဖတ္ဖူးေတြ႔ဖူးၾကမည္ျဖစ္၏။ အရိယာမဟုတ္ေသးဘဲ အရိယာဟု အထင္ေရာက္ေနသူမ်ားသည္ မိမိတကယ္ရရွိနိုုင္ေသာ မဂ္ညြန္႔၊ ဖိုလ္ညြန္႔ကို က်ိဳးရာက်ေနပါသည္။ ဆက္လက္အားမထုတ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ သုဂတိၿမဲသြားၿပီ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ရန္က်ိန္းေသသြားၿပီဟု စိတ္ခ်ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ အရိယာအျဖစ္အထင္ေရာက္ေနသူမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ဗဟုသုတ အားနည္းၾက၍ ျဖစ္၏။ ဤေနရာတြင္ ေသာတာပန္အရိယာအေၾကာင္းကို ေျပာပါမည္။ ေသာတာပန္တစ္ေယာက္ ကင္းကြာသြားသည့္ ကိေလသာသည္ ဒိ႒ိနွင့္ဝိစိကိစၦာေလာက္သာ သိၾကၿပီး အျခားအဂတိမ်ား၊ ဣႆာ မစၦရိယမ်ားကိုလည္း ေသာတာပန္ပယ္ေၾကာင္း မသိၾကေခ်။
ထို႔ျပင္ လ်ွိဳ႕ဝွက္အပ္ေသာ အရိယာမဂ္ဖိုလ္ကို လ်ွိဳ႕ဝွက္မထားဘဲ အံ့ဖြယ္သရဲျဖစ္ေအာင္ ႂကြားဝါျခင္းသည္ အရိယာတို႔၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာနွင့္မညီေပ။ မိမိတြင္ တကယ္မဂ္ ၊ ဖိုလ္ ပညာရွိမေနဘဲ ရွိေနသည္ဟု တမင္သက္သက္ ႂကြားဝါလ်ွင္ မဂ္ဖိုလ္မရနိုင္ေသာ (၁၆)ဦးတြင္ ပါဝင္သြားၿပီး ရဟန္းျဖစ္ပါက ပါရာဇိကပင္ က်ေပသည္။ အဖိုးအနဂၣထိုက္တန္ေသာ ပတၱျမားတစ္လံုးကို လူတကာျမင္ေအာင္ အိမ္ေရွ႕လမ္းတြင္ ခ်ထား၍ ျပမည္ေလာ။ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ မီးခံေသတၱာထဲတြင္ သိမ္းထား၍ လိုအပ္ေသာအခါပင္ ထုတ္သံုးရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ေသာတာပတၱိဖိုလ္သည္ကား ထိုျပည္တန္ပတၱျမားထက္ပင္ တန္ဖိုးႀကီးျမင့္ျမတ္ပါ၏။
" ကမၻာေျမျပင္တစ္ခြင္လံုး၌ တစ္ဦးတည္း ဘုရင္ဧကရာဇ္ျဖစ္ရသည့္ထက္လည္းေကာင္း၊ ကုသိုလ္ဖန္၍ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္ရသည္ထက္လည္းေကာင္း၊ တစ္ေလာကလံုးကို အစိုးရသည္ထက္လည္းေကာင္း၊ ေသာတာပတၱိဖိုလ္တရားသည္ ထူးျမတ္လွေပ၏။"
( ဓမၼပဒ )
အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ ေအာက္ထစ္ဆံုး အရိယာပုဂၢိဳလ္သည္ပင္ ခုိင္ခံ့ၿမဲျမံအနွစ္သာရရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ၊ အတၱဇီဝ၊ ငါေကာင္ဆိုသည့္ အစြဲအလမ္းကို အျမစ္ျဖတ္ပယ္သတ္ထားၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဒိ႒ိနွင့္ယွဥ္ေသာ တဏွာေသၿပီျဖစ္ရာ အတန္သင့္ အလိုလည္း နည္းေနၿပီျဖစ္၍ အရိယာမဂ္ကိုႂကြားဝါစရာအျဖစ္ ျမင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါက အမွန္တကယ္ရရွိေသာမဂ္ကိုပင္ ထုတ္မေျပာရန္ ဝိနည္းဥပေဒျဖင့္ ကန္႔သတ္ထားပါသည္။
အခ်ိဳ႕က ဓမၼဒဝတၳဳေၾကာင္းလာ စိတၱဟ႒မေထရ္ ၊ ေသာေရယ်မေထရ္တို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ေျပာၾကားၾကသည္မဟုတ္ပါလားဟု သက္ေသျပတတ္ၾက၏။ စိတၱဟ႒မေထရ္သည္ လူဝတ္ၾကာင္ဘဝျဖင့္ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳရသည္မွာ ပင္ပန္း၍ လူထြက္လိုက္ ရဟန္းျပန္ဝတ္လိုက္နွင့္ ေျခာက္ႀကိမ္ေျမာက္ လူထြက္ၿပီးေသာ္ မယားျဖစ္သူအိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ စက္စုပ္ဖြယ္ အျခင္းရာကိုျမင္၍ ခုနွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ရဟန္းျပဳ တရားအားထုတ္ရာ ရဟႏၱာျဖစ္ေလ၏။ ထိုအခါသီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က " ငါ့ရွင္ အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူးလား " ဟု ေမးေသာအခါ " ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလိုစိတ္ မရွိေတာ့ရင္ မသြားေတာ့ပါ " ဟုေျဖေလ၏။ စိတၱဟ႒မေထရ္သည္ တဏွာ ကုန္ေၾကာင္း ဝန္ခံေသာစကားျဖစ္ေသာ္လည္း သူကိုယ္တိုင္က ႂကြားဝါလို၍ " တပည့္ေတာ္ တဏွာကုန္ပါၿပီ ဘုရား " ဟု လိုက္လံေျပာဆိုေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ၊ ေမး၍သာ သြယ္ဝိုက္၍ ေျဖေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။ အျခားဝတၳဳ ေၾကာင္းမ်ားတြင္လည္း ဤသေဘာသာ ေတြ႔ရပါသည္။
အခ်ိဳ႕အရိယာဟု ဝန္ခံၾကေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တစ္ဖက္သားမွ မိမိအား အရိယာျဖစ္သည္ဟု မယံုၾကည္ေၾကာင္းျပေသာအခါ " ေအးေလ ပုထုဇဥ္က ေသာတာပန္ကို ဘယ္သိပါ့မလဲ " ဟု ခနဲ႔ပါေသးသည္။ သူ တစ္ပါးစိတ္ကိုသိနိုင္ေသာ " ေစေတာပရိယ " အဘိညာဥ္မရေသာ မည္သည္႔ပုဂၢိဳလ္မဆို အရိယာအခ်င္းခ်င္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မသိနိုင္ေခ်။ အဘိညာဥ္ရေသာ အရိယာမွသာလ်ွင္ အထက္အရိယာပုဂၢိဳလ္က ေအာက္အရိယာပုဂၢိဳလ္ကို သိနိုင္ၿပီး ေအာက္ပုဂၢိဳလ္ကမူ အထက္ပုဂၢိဳလ္ကို မသိနိုင္ပါ။
တစ္ဖက္သားအား အရိယာဟုတ္မဟုတ္ အကဲခတ္ၾကရာ၌ အခ်ိဳ႕က ဣေႁႏၵကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ေျပာေသာစကားကို ၾကည့္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ဆံုးျဖတ္ၾက၏။
ဤေဆာင္းပါးတြင္ကား ေသာတာပန္အရိယာ ျဖစ္မျဖစ္နွင့္ သူတစ္ပါးအား ျဖစ္၊ မျဖစ္အကဲျဖတ္ရာ၌ အေထာက္အကူျပဳေစရန္ ရည္ရြယ္၍စာေရးသူ လက္လွမ္းမီသမ်ွကို တင္ျပပါမည္။
" အရိယာ " ဆိုသည္မွာ သာမန္အနက္အားျဖင့္ " ျမတ္သည္ " ဟုေဟာပါသည္။ ျမတ္ျခင္းတြင္ အမ်ိဳးအားျဖင့္ျမတ္ျခင္း၊ ေကာင္းမႈအားျဖင့္ျမတ္ျခင္း၊ ဂုဏ္အားျဖင့္ျမတ္ျခင္း ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိပါ၏။ ထို႔ျပင္ အရိယာကို ေလးမ်ိဳးခြဲျခားနိုင္ပါေသးသည္။
(၁) သူတစ္ပါးအား ရိုင္းပင္းကူညီတတ္ေသာ အက်င့္အာစာရနွင့္ ျပည့္စံုသူကို " အာစာရ အရိယာ "
(၂) ႐ႈျမင္သူတို႔စိတ္တြင္ ၾကည္ညိဳဖြယ္သဏၭာန္ရွိသူကို " ဒႆန အရိယာ "
(၃) ရဟန္းေတာ္မ်ားနွင့္ ဝတ္ပံုရံုပံုတူညီသူကို " လိဂၤ အရိယာ "
(၄) မဂ္ဖိုလ္ကို ထိုးထြင္းသိသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို " ပဋိေဝဓ အရိယာ "
ဟု ခြဲျခားသတ္မွတ္၏။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ကား ဂုဏ္အားျဖင့္ျမတ္ေသာအရိယာ၊ ပဋိေဝဓ အရိယာျဖစ္ပါ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ " အရိယာ " ဟူသည္ကား ကိေလသာရန္သူကိုသတ္တတ္သည့္အတြက္ " အရဟ " ဟု အ မည္ရရာမွ " ဟ " ကို " ယ "ျပဳ၍ " အရိယာ " ဟု ဆိုလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ " အရိယာ " နာမည္သည္ကား တင္စားေခၚေဝၚသည့္ " ရုဠီွ " အမည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အနက္အဓိပၸာယ္နွင့္ ျပည့္စံုေသာ (အႏြတၱ)အ မည္ျဖစ္ပါသည္။
ေသာတာပန္သည္ မိမိနွင့္ဆိုင္ေသာ တရားမ်ားကို သတ္ပါ၏။ ေသာတာပန္ပယ္ေသာတရားမ်ားမွာ…..
ဘဝသစ္ခႏၶာနွင့္ ဘဝေဟာင္းခႏၶာကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ိဳးနွင့္ကံကိုလည္းေကာင္း၊ ဆင္းရဲနွင့္သတၱဝါကိုလည္းေကာင္း ယွဥ္စပ္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ " သံေယာဇဥ္ " ဟုေခၚေသာတရား (၁၀)ပါး ရွိ၏။ ယင္း ဆယ္ပါးထဲမွ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ဝိစိကိစၦာ၊ သီလဗၺတပရာမာသ၊ ငရဲကိုေရာက္ေစတတ္ေသာ ကာမာရာဂ၊ ပဋိဃတို႔ကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္ပါ၏။
မိမိကိုယ္တိုင္ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ယွဥ္ဘက္တရားတို႔ကို ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ " ကိေလသာ "ဟုေခၚ၍ ( ၁၀ )ပါးရွိ၏။ ယင္းကိေလသာ ဆယ္ပါးထဲမွ ဒိ႒ိနွင့္ ဝိစိကိစၦာကို ပထမမဂ္က ပယ္၏။
မွားယြင္းစြာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ " မစၦတၱ " ဟုေခၚ၍ (၁၀) ပါးရွိ၏။ မစၦတၳ (၁၀)ပါးထဲမွ မိစၦာဒိ႒ိ၊ မုသာဝါဒ၊ မိစၦာကမၼႏၲ မိစၦာအာဇီဝတို႔ကို ပယ္ပါ၏။
တစ္ပါးသူတို႔နွင့္ဆက္ဆံရသည္ကို သည္းမခံ(သေဘာမတူ) ဝန္တိုျခင္းေၾကာင့္ မစၦရိယဟုေခၚေသာ တရား (၅)ပါးရွိ၏။ အာဝါသမစၦရိယ၊ ကုလမစၦရိယ၊ လာဘမစၦရိယ၊ ဓမၼမစၦရိယ၊ ဝဏၰမစၦရိယ တို႔ျဖစ္၏။ ငါးပါးလံုး ပယ္၏။
ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာျမင္တတ္ျခင္းေၾကာင့္ " ဝိပလႅာသ " ဟုေခၚေသာ တရား (၃)ပါးရွိ၏။ မၿမဲသည္ကို ၿမဲ၏။ အနတၱကို အတၱဟု အမွတ္မွား-သညာဝိပလႅာသ၊ အသိမွား-စိတၱဝိပလႅာသ၊ အယူမွား ဒိ႒ိဝိပလႅာသ၊ ဆင္းရဲကို ခ်မ္းသာ၊ မတင့္တယ္သည္ကို တင့္တယ္သည္ဟု အယူမွား ဒိ႒ိဝိပလႅာသ တို႔ကိုပယ္၏။
ဆက္စပ္ထံုးဖြဲ႔တတ္ေသာၾကာင့္ " ဂႏၳ " ဟုေခၚေသာတရား (၄) ပါးရွိ၏။ ယင္းေလးပါးထဲမွ သီလဗၺတ ပရမာသ ကာယဂႏၳနွင့္ ဣဒံသစၥာဘိနိေဝသ ကာယဂႏၳ တို႔ကို ပယ္၏။
ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ နားမလည္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မျပဳသင့္သည္ကို ျပဳျခင္း၊ ထိုသို႔ျပဳသည္ကို အရိယာတို႔ မေရာက္ထုိက္ေသာေၾကာင့္ " အဂတိ " ဟု ေခၚေသာတရား (၄)ပါးရွိ၏။ ဆႏၵာဂတိ၊ ေဒါသာဂတိ၊ ေမာဟာဂတိ၊ ဘယာဂတိ တို႔ျဖစ္၏။ ယင္းေလးပါးလံုးကို ပယ္၏။
ယိုစီးတတ္ေသာျခင္း၊ အၿမဲယိုထြက္ျခင္း၊ သံသရာဆင္းရဲကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္ျခင္းေၾကာင့္ " အာသဝ " ဟု ေခၚေသာတရား (၄)ပါးရွိ၏။ ယင္းေလးပါးလံုးထဲမွ " ဒိ႒ာသဝ " ကိုပယ္၏။
ဘဝသမုဒၵရာ၌ ဆြဲငင္တတ္ေသာ၊ ကူးေျမာက္နိုင္ခဲေသာ အနက္သေဘာေၾကာင့္ " ၾသဃ "ဟု ေခၚ၏။ ၾသဃ(၄)ပါးရွိ၏။ ေလးပါးထဲမွ " ဒိေ႒ာဃ " ကိုပယ္၏။
အာရံုနွင့္ဆင္းရဲဒုကၡကိုယွဥ္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ " ေယဂ " ဟုေခၚေသာတရား (၄)ပါးရွိ၏။ ေလးပါးထဲမွ " ဒိေ႒ာဂ " ကိုပယ္၏။
စိတ္ကိုပိတ္ဆို႔တတ္၊ ဖံုးကြယ္တတ္၊ တားျမစ္တတ္ေသာ အနက္သေဘာေၾကာင့္ " နီဝရဏ " ဟု ေခၚ၏ ။ နီဝရဏ (၅)ပါးရွိ၏။ ငါးပါးထဲမွ " ဝိစိကိစၦာနီဝရဏ " ကို ပယ္၏။
အမွန္မွတပါး အမွားျဖင့္ သံုးသပ္တတ္ေသာေၾကာင့္ မိစၦာဒိ႒ိသည္ " ပရာမာသ " ျဖစ္၍ ယင္းကို ပယ္၏။
နွစ္နွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္စြဲလမ္းတတ္ေသာေၾကာင့္ " ဥပါဒါန္ " ဟုေခၚ၏။ (၄)ပါးရွိ၏။ ကာမုပါဒါန္၊ ဒိ႒ဳပါဒါန္၊ သီလဗၺတုပါဒါန္၊ အတၱဝါဒုပါဒါန္ တို႔ျဖစ္သည္။ ကာမုပါဒါန္ကိုခ်န္၍ က်န္သံုးပါးလံုးကို ပယ္သည္။
အားအစြမ္းသို႔ ျဖစ္နိုင္စြမ္းေသာ၊ အဖန္တလဲလဲ ျဖစ္ျခင္း၏အေၾကာင္းအျဖစ္ ကိန္းေနသည့္သေဘာကို " အနုသယ " ဟုေခၚ၏။ အနုသယ (၇) ပါးရွိ၏။ ယင္းခုနစ္ပါးထဲမွ " ဒိ႒ိအနုသယနွင့္ ဝိစိကိစၦာအနုသယ " ကုိ ပယ္၏။
အပါယ္ဒုဂၢတိသို႔ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ " အကုသိုလ္ကမၼပထ" ဟုေခၚေသာ တရား (၁၀ )ပါး ရွိ၏။ ယင္းတို႔ထဲမွ " ပါဏာတိပါတ၊ မဒိႏၷာဒါန၊ မိစၦာစာရ၊ မုသာဝါဒ၊ မိစၦာဒိ႒ိ " တို႔ကိုပယ္၏။
အကုသိုလ္စိတၱဳပၸာဒ္ (၁၂)ပါးတြင္ ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္စိတ္ေလးပါး၊ ဝိစိကိစၦာသမၸယုတ္စိတ္တစ္ပါးကို ပယ္၏။
ထို႔ျပင္ သူတစ္ပါးေကာင္းစားသည္ကို မနာလိုသည့္ " ဣႆ "၊ မိမိနွင့္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တန္းမတူသည္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ႂကြားဝါေထာင္လႊားျခင္း " အယာဝထာမာန္ " ကိုပယ္၏။
သူတစ္ပါးေက်းဇူးကို မသိတတ္ဘဲ ေက်းဇူးကန္းလ်ွက္ေျပာဆိုေသာ ေဒါမနႆသဟဂုတ္စိတၱဳပၸာဒ္ ျဖစ္ ေသာ " မကၡ " ၊ မိမိထက္ဂုဏ္ႀကီးသူကို ဂုဏ္နိမ့္ေအာင္ မိမိနွင့္တန္းတူထား၍ေျပာဆိုေသာ ေဒါသမူစိတဳၱပၸဒ္ ျဖစ္သည့္ " ပဠာသ "၊ မိမိအျပစ္ကိုဖံုးကြယ္လွည့္ပတ္မႈ ေလာဘမူစိတၱဳပၸဒ္ ျဖစ္သည့္ " မာယာ "၊ မိမိ၌ထင္ရွားမရွိ ေသာဂုဏ္ကို ထင္ရွားရွိေလဟန္ ေျပာဆိုမႈ ေလာဘမူစိတၱဳပၸဒ္ ျဖစ္သည့္ " သာေဌယ် " စသည့္ ဥပကၠကိေလသာမ်ားကို ပထမမဂ္က သတ္ပါ၏။
စာေရးသူေလ့လာဖူးသမ်ွ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါတရားမ်ားတြင္ သေဘာတူရာတရားမ်ား ပါဝင္ပါသည္။ ဆက္လက္၍ သံုးသပ္ျပပါဦးမည္။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဒိ႒ိေစတသိက္ကို သတ္ထားၿပီျဖစ္၍ ၿဂိဳလ္၊ နကၡတ္မေကာင္း၍ မေကာင္း က်ိဳးရျခင္း၊ ရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး၊ က်ီးသာ၊ ငွင္ဆိုးထုိးျခင္း၊ ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ နတ္ကေတာ္မ်ား ကိုးကြယ္ျခင္း၊ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းသည္ နတ္ရြာနိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ျဖစ္သည္ဟု စြဲလမ္ယူဆျခင္း စသည့္ ဒိ႒ဳပါဒါန္မ်ား ကင္းေနရေပမည္။
အဂတိမႈမ်ား၊ ဣႆ၊ မစၦရိယမ်ားသည္မိမိ္သႏၱာန္၌ ျဖစ္လြယ္၍ သိလြယ္ျမင္လြယ္ေသာ တရားမ်ားျဖစ္ ၏။ ငါတပည့္၊ ငါ့ဆရာ၊ ငါ့ငယ္ေမြးျခံေပါက္၊ ငါခို္င္း၍ရေသာသူ စသည္အစြဲမ်ား၊ ငါ့ရန္သူ၊ ငါ့ကိုကလန္ကဆန္လုပ္ မည့္သူ၊ ငါ့ကိုမဖားသည့္သူ၊ ငါနွင့္အယူအဆမတူသူ စသည့္ေဒါသတရားမ်ားေၾကာင့္ အရာရာကို ဆံုးျဖတ္ရာ၌ တရားမ်ွတမႈမရွိေတာ့ဘဲ အဂတိလိုက္စားျခင္းသည္ ေသာတာပန္အရိယာမ်ား၌ မရွိရေတာ့ေပ။
ဝိစိကိစၦာကိုပယ္ထားေသာ ေသာတာပန္သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာအေပၚ၌ ယံုမွားျခင္းကင္း၍ မတုန္မလႈပ္ၾကည္ညိဳနိုင္ျခင္း၊ ပညာရွိတို႔ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ သမာဓိကိုျဖစ္ေသာ သီလနွင့္ ျပည့္စံုျခင္းစသည့္ အဂၤါေလးပါးရွိသည့္ " ဓမၼဒါသ " ေခၚ တရားေၾကးမံုကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရွင္အာနႏၵာအားေဟာခဲ့ပါ၏။
ယံုၾကည္ျခင္းသဒၶါတရားသည္လည္း မိရိုးဖလာမ်ိဳး သဒၶါမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ခိုင္ၿမဲေသာ အဓိဂမသဒၶါမ်ိဳး ျဖစ္ေန၍ ငါးပါးသီလၿမဲၿမံေနၿပီး သီလနွင့္အသက္ကို လဲလွယ္ရမည္ဆိုလ်ွင္ အသက္ကိုပင္စြန္႔၍ သီလကို မစြန္႔ေတာ့ေခ်။ ဤသို႔ မစြန္႔လႊတ္နိုင္လ်ွင္ ေသာတာပန္မဟုတ္ဘဲ ပုုထုဇဥ္သာျဖစ္ေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပုညာဘိသႏၵသုတ္တြင္ နႏၵိယအမည္ရွိ သာကီဝင္မင္း ေမးေလ်ွာက္သည္ကို ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
နႏၵိယသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား " အၾကင္အရိယာအား ေလးပါးကုန္ေသာ ဂုဏ္အဂၤါတို႔မရွိပါေသာ္ ထိုအရိယာကို ေမ့ေလ်ာ့စြာေနေသာ အရိယာဟု ဆိုအပ္ပါသလား " ဟုေမးေလ်ာက္ရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က " အၾကင္ သူအား ဤေသာတာပတၱိအဂၤါတို႔ ဘယ္ေသာအခါမ်ွ မရွိခဲ့လ်ွင္ ထိုသူကို ငါဘုရားသည္ အရိယာမဟုတ္၊ အရိယာမွအပ ပုထုဇဥ္အဖို႔၌ တည္ေသာသူဟု ေဟာေတာ္မူအံ့၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္မွန္လ်ွင္ ဤေလးပါးေသာ အဂၤါနွင့္ ဧကန္ျပည့္စံုရမည္သာ ျဖစ္တယ္ " ဟုေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ရဟန္းအရိယာေသာတာပန္မ်ားအတြက္မူ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ စူဠယမကဝဂ္၊ ေကာသဗၺီသုတ္တြင္ ပက္လက္အိပ္တတ္စကေလးငယ္သည္ လက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ေျချဖင့္ျဖစ္ေစ၊ မီးက်ီးခဲကိုထိမိလ်ွင္ လ်င္ျမန္စြာ ရုပ္သိမ္းသကဲ့သို႔ ဤအတူပင္ မသိ၍ျဖစ္နိုင္ေကာင္းေသာ အာပတ္မ်ိဳးေရာက္ေစကာမူ ထိုအာပတ္ကို ေနာက္အခါေစာင့္စည္း ထိုသည့္စိတ္ျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ ေဒသနာၾကားကုစား၍ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္း၏။ ဤကား အရိယာတို႔၏ ထံုးတန္းစဥ္လာျဖစ္သည္ဟု ေဟာခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အ႒ကထာဆရာက ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကဝဇၨသိကၡာပုဒ္ကို ေစတနာဆိုးျဖင့္ မျပဳလုပ္ေတာ့၊ ပဏၰတၱိဝဇၨေခၚသည့္ (ပညတ္အပ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေသာအျပစ္) သိကၡာပုဒ္ကိုမူ တခါတရံမသိ၍ လြန္က်ဴးမိတတ္ေသာ္လည္း သိသည္နွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ဖံုးကြယ္မထားဘဲ ေဒသနာၾကားကုစားသည္ဟု မိန္႔ဆိုခဲ့ပါ၏။ ( သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ )
ထုိ႔ျပင္ ဝိနည္းတရားကို ေဟာၾကားေသာအခါ နားစိုက္လ်ွက္နာ၏။ အနက္အဓိပၸါယ္ကို နားလည္မႈရ၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္၏။ ဤကား အရိယာတုိ႔၏အား၊ အရိယာတို႔၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာျဖစ္သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာခဲ့ပါသည္။
ဒါနတရားတြင္လည္း ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ မစၦရိယကို သတ္ထားၿပီျဖစ္၍ မတြန္႔တိုေတာ့ေခ်။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္က ေသာတာပန္ အနာထပိဏ္သူေဌးသည္ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္းအလွဴေပးသျဖင့္ ပစၥည္းမ်ား ကုန္ခန္းသြားျခင္း၊ အေမြရထားေသာ ပစၥည္းမ်ားေရထဲေမ်ာသြားျခင္း၊ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒါနကိုမူ ေနာက္မဆုတ္ခဲ့ေခ်။ ဤသို႔မြဲေတသြားရသည္အထိ လွဴရေကာင္းမလားဟု အိမ္ေစာင့္နတ္က အျပစ္တင္ေသာအခါ နတ္ကိုပင္ နွင္ထုတ္ခဲ့ေပသည္။ ( မွတ္ခ်က္။ ။ေနာက္ပို္င္းျပန္လည္ခ်မ္္းသာသြား၏)
ထို႔ျပင္ ကာဏာမာတာဝတၳဳတြင္ ကာဏာသည္ အရပ္တပါးတြင္ အိမ္ေထာင္က်ေနရာမွ မိခင္အိမ္သို႔ အလည္ျပန္လာေသာအခါ လင္ေယာက်္ားက အျမန္ျပန္လာရန္ အေခၚလႊတ္လိုက္၏။ ကာဏာ၏မိခင္သည္ သားမက္အတြက္ လက္ေဆာင္ေပးရန္ မုန္႔ေၾကာ္ေန၍ ကာဏာအား ေခတၱေစာင့္ခိုင္းထား၏။ ဤသို႔မုန္႔ေၾကာ္ေနစဥ္ ရဟန္းတစ္ပါးဆြမ္းခံရပ္ရာ အကုန္ေလာင္းလွဴလိုက္၏။ တစ္ဖန္ျပန္ေၾကာ္ရာ ရဟန္းတစ္ပါးဆြမ္းခံလာျပန္၍ အကုန္ေလာင္းလွဴလိုက္ျပန္၏။ ဤသို႔ေၾကာ္လိုက္၊ လွဴလိုက္နွင့္ ေလးႀကိမ္ရွိရာ သမီးကာဏာမွာ အိမ္မျပန္ျဖစ္၍ ကာဏာ၏ေယာက်္ားမွာ ေနာက္မိန္းမယူသြားသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မုန္႔ကို သံုးသပိတ္ထက္ပို၍ အလွဴ မခံရန္ ဝိနည္းပင္ပညတ္ခဲ့ရေပသည္။ ကာဏာ၏မိခင္သည္ ေသာတာပန္ျဖစ္၍ အလွဴခံလာရပ္လ်ွင္ ရွိလ်ွက္နွင့္ မလွဴဘဲမေနနိုင္ေခ်။ ( မွတ္ခ်က္။ ။ ကာဏာသည္ ေယာက်္ားနွင့္ျပန္ေပါင္းၿပီးေနာက္ ေသာတာပန္ပင္ျဖစ္သြား၏)
ထို႔ေၾကာင့္ အ႒ကထာဆရာက " ဒါယိကာမသည္ ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ အရိယာတပည့္မေပတည္း။ ထိုတပည့္မသည္ ဘိကၡဳတို႔ကို ျမင္လ်က္ ထင္ရွားရွိေသာဝတၳဳတို႔ကို မလွဴဘဲေနျခင္းငွာ မတတ္နိုင္ေၾကာင္း " ဟု မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဒါနျပဳေသာအခါတြင္လည္း တြန္႔တိုငဲ့ကြက္မႈမရွိဘဲ လြတ္ လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ စြန္႔လွဴနိုင္ပါ၏။
မိမိကုိယ္ကို ေသာတာပန္ဟု အထင္ေရာက္ေနသူမ်ားနွင့္ သူတစ္ပါးအား ေသာတာပန္ဟု ထင္ျမင္ေနသူမ်ားသည္ ဤအခ်က္လက္မ်ားနွင့္ စိစစ္ၾကည့္ရပါမည္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ " ဝိပႆနာဒီပနီ " တြင္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ " ငါေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဟု သိနိုင္ခဲေၾကာင္း၊ ကိေလသာတို႔သည္ အနုသယ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ နက္နဲလွေသာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကို ေသာတာပန္ဟု ထင္တတ္ေၾကာင္း " မိန္႔ဆိုခဲ့ပါ၏။
မိမိကုိယ္ကို ေသာတာပန္ဟုသိနိုင္ရန္ အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ ဖိုလ္ဝင္စားၾကည့္ပါ။ ဖိုလ္ဝင္စားမရလ်ွင္ ကိေလသာ ႂကြမႂကြကို ဗဟုသုတရွိရွိျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ပါ။ မိမိတို႔ အမွန္တကယ္ရရွိနိုင္ေသာ မဂ္ညြန္႔၊ဖိုလ္ညြန္႔ ေလးမ်ား မကိ်ဳးေစရန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မညွာတမ္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္နိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ အသိ ေပးအပ္ပါသည္။
အရွင္ပညာသီရိ ( ရမၼာကၽြန္း )
{ ၂၀၁၁ ခုနွစ္ ၊ ဇြန္လ၊ အတြဲ ၁၂ ၊ အမွတ္ ၆ - အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္း }
ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္း
Yarzar
Share:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Powered by Blogger.

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support