အေဝးကို သြားတတ္တဲ့ စိတ္။ လူက ဒီမွာ၊ စိတ္က တစ္ေနရာ။ တစ္ခါမွ
မေရာက္ဖူးတဲ့ ေနရာလည္း စိတ္နဲ႔ သြားတာပဲ။ ဒီဓမၼပဒထဲက ရဟန္းဆိုရင္ လူကသာ
သူ႔ဆရာကို ယပ္ခပ္ေပးေနတာ စိတ္က အိမ္ေထာင္က်ေနတယ္။ ရွိတဲ့ သကၤန္းေလးေရာင္း၊
ဆိတ္ဝယ္၊ ဆိတ္ေတြပြား၊ ေငြေတြရ၊ မိန္းမယူ၊ ကေလးရ၊ သားနဲ႔ မယားနဲ႔
သံုးေယာက္သား ဆရာဘုန္းႀကီးဆီ ကန္ေတာ့ဖို႔ သြားေနတာ။ လမ္းမွာ ကေလး လွည္းေပၚက
ျပဳတ္က်လို႔ သူ႔မိန္းမကို ႏွင္တံနဲ႔ ႐ိုက္လိုက္တာ ဆရာဘုန္းႀကီးရဲ႕
ေခါင္းကို ယပ္ေတာင္နဲ႔ ခ်မိတယ္။ "မင့္မိန္းမ မင္း ႀကိဳက္သေလာက္
႐ိုက္ပါကြယ္။ ငါ့ ေခါင္းတုန္းေတာ့ ခ်မ္းသာေပးပါ။" ဆရာဘုန္းႀကီးက တားယူရတယ္။
စိတ္က အဲ့ဒီလို လွည့္လည္တာ။ လႊတ္ေပးထားလို႔ မျဖစ္ဘူး။
ကိုယ့္ေဘးကလူကို သတိထား။ လူကသာ စာသင္ခန္းထဲမွာ စိတ္က ဘယ္ေရာက္ေနမွန္း မသိဘူး။ ရစရာရွိတဲ့ အေႂကြး သြားေတာင္းခ်င္ ေတာင္းေနမွာ။ သူ႔ေႂကြး ယူထားတဲ့သူက မေပးႏိုင္းဘူး၊ ပေပးဘူးဆိုလို႔ ရန္ျဖစ္ေနရရင္ . . . ကိုယ့္လာေဆာ္ေနအံုးမယ္။ သတိထား။
ကိုယ့္ေဘးကလူကို သတိထား။ လူကသာ စာသင္ခန္းထဲမွာ စိတ္က ဘယ္ေရာက္ေနမွန္း မသိဘူး။ ရစရာရွိတဲ့ အေႂကြး သြားေတာင္းခ်င္ ေတာင္းေနမွာ။ သူ႔ေႂကြး ယူထားတဲ့သူက မေပးႏိုင္းဘူး၊ ပေပးဘူးဆိုလို႔ ရန္ျဖစ္ေနရရင္ . . . ကိုယ့္လာေဆာ္ေနအံုးမယ္။ သတိထား။
အထီးတည္း လွည့္လွည္တဲ့ စိတ္။ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီး မပါဘဲ သူ႔ခ်ည္းပဲ သြားေနတာ။
တစ္နည္း ေျပာရရင္ အဘိဓမၼာ သေဘာအရ အခိုက္အတန္႔ တစ္ခုမွာ တစ္စိတ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
အထည္ကိုယ္ မရွိတဲ့စိတ္။ အထည္ကိုယ္ မရွိလို႔ စိတ္ကို သာမန္မ်က္စိနဲ႔
မျမင္ရဘူး။ အဘိညာဏ္နဲ႔မွ စိတ္ကို ဖတ္လို႔ရတယ္။ ႐ုပ္ရွိတဲ့ ဘဝသားေတြလည္း
႐ုပ္က ႏုလြန္းေနရင္ မျမင္ရဘူး။ ႐ုပ္ခႏၶာ ဖြဲ႕စည္းမႈမွာ ႏုတဲ့ သုခုမ႐ုပ္
ပါတယ္။ ၾကမ္းတဲ့ ၾသဠာရိက႐ုပ္လည္း ပါတယ္။ ႏွစ္မ်ိဳး ပါဝင္ ဖြဲ႕စည္းထားတာ။
႐ုပ္ အဖြဲ႕အစည္းမွာ ႐ုပ္ႏုေတြ မ်ားလြန္းေနလို႔ နတ္ေတြကို မျမင္ရတာတဲ့။
စိတ္က ႏွလံုးသားထဲက ေသြးမွာ တည္တယ္တဲ့။ ဦးေႏွာက္ကေတာ့ စိတ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို မွတ္သားေပးတာ။
အဲ့ဒီစိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ ေပ်ာ္လိုက္ပါးလိုက္၊ ေမာ္လိုက္ႂကြားလိုက္နဲ႔ စိတ္ကို လႊတ္ေပးထားရင္ ဝဋ္ဆင္းက မလြတ္ႏိုင္ဘူး။
စိတ္က ႏွလံုးသားထဲက ေသြးမွာ တည္တယ္တဲ့။ ဦးေႏွာက္ကေတာ့ စိတ္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ျဖစ္ေပၚတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကို မွတ္သားေပးတာ။
အဲ့ဒီစိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ ေပ်ာ္လိုက္ပါးလိုက္၊ ေမာ္လိုက္ႂကြားလိုက္နဲ႔ စိတ္ကို လႊတ္ေပးထားရင္ ဝဋ္ဆင္းက မလြတ္ႏိုင္ဘူး။
-----
စိတ္က မတည္ၿမဲဘူးဆိုရင္၊ သဒၶါတရားက မေလးနက္ဘဲ ေရမွာေပၚတဲ့ သစ္ေဆြးလို
ေပါေလာေပၚေနတယ္ဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မသိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ပညာ
မျပည့္ႏိုင္ဘူး။
စိတ္ဓာတ္ ခိုင္မာမွ။ သဒၶါတရား ေပါေလာေပၚတယ္ဆိုတာ
သဒၶါတရား အားနည္းတာကို ေျပာတာ။ ဘဝေနနည္း ပညာရဖို႔ ဒီသင္တန္းတက္တယ္။
သဒၶါတရားနဲ႔ လုပ္ရတာ။ ယံုၾကည္ခ်က္ လိုတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ မခိုင္မာရင္၊
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ မယံုၾကည္ရင္ ေလာကီအက်ိဳး၊ ေလာကုတၱရာအက်ိဳး မရႏိုင္ဘူး။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ အားနည္းေတာ့၊ စိတ္ဓာတ္ကလည္း
မခိုင္မာေတာ့ ဟိုအလုပ္ ေကာင္းႏိုးႏိုး၊ ဒီအလုပ္ အဆင္ေျပႏိုးႏိုး။
လူမႈေရးမွာလည္း ဟိုလူက ေကာင္သလိုလို၊ ဒီလူနဲ႔ ေပါင္းရမလိုလို။ ဒီထက္
ပိုဆိုးတာက ဘာသာေရး ယံုၾကည္ခ်က္။ ကိုယ့္ဘာသာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သဒၶါတရား
မေလးနက္ဘူး၊ ၊ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး။ ေနရာတိုင္းမွာ
ခိုင္ၿမဲတဲ့သဒၶါ လိုအပ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ သံသရာထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မယ့္
ဘာသာေရး။
-----
ကိေလသာမိုး မစိုတဲ့စိတ္ရွိမွ ေဘးကင္းမယ္။
ေလာကမွာ ကိေလသာ ဆြတ္ထားလို႔ စိမ္းစိုေနတာ။ အခု ေခတ္စားေနတဲ့ . . . ကမ႓ာႀကီး
ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားရင္ စိမ္းစိုတဲ့ဘက္မွာ ေနမွာလား၊ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ဘက္မွာ
ေနမွာလား။ စိမ္းစိုေနမွ သေဘာက်ၾကတာ။ ကိေလသာေၾကာင့္။ ကိေလသာပါမွ စိမ္းတာ။
ဒါေပမယ့္ ကိေလသာ အစိုဓာတ္နဲ႔ စိမ္းေနတာကို သာယာေက်နပ္ေနရင္ ေဘးမကင္းဘူး။
ေဒါသ မပါတဲ့စိတ္။ ႏိုးၾကားတဲ့သူ။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ပယ္ၿပီးတဲ့သူ။
ေဘးကင္းတယ္။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကို ပယ္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ ဘုရား ရဟႏၲာမွ။ ဘုရား
ရဟႏၲာေတြ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြေတာ့ လုပ္ၾကတာပဲ။ ေကာင္းက်ိဳး ခံစားဖို႔ ေနာက္ဘဝ
မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ကို ပယ္တယ္လို႔ ေျပာတာ။ အကုသိုလ္ကိုေတာ့ လံုးဝ
မလုပ္ေတာ့ဘဲ ပယ္ႏိုင္တာ။ သာမန္လူေတြ အေနနဲ႔ ဓမၼပဒ ဂါထာနဲ႔အညီ ဆိုၿပီး
ေဘးကင္းေအာင္ ကုသိုလ္ကို ပယ္လို႔ မရဘူး။ အကုသိုလ္ကိုပဲ
ပယ္ေရွာင္ႏို္င္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။
-----
ခႏၶာကိုယ္ဟာ
ကြဲတတ္တဲ့ အိုးလိုပဲ။ ကြဲတတ္တယ္၊ အက္တတ္တယ္။ ႏႈတ္ခမ္းနီေလး ဆိုးလိုက္၊
တြန္႔လိုက္ ေျဖာင့္လိုက္ ေကာက္လိုက္။ ဒီေလာက္နဲ႔ မၿပီးဘဲ ကြဲပ်က္တတ္တဲ့
သေဘာကိုလည္း ထည့္စဥ္းစားမိအံုးမွ။
က်ံဳးနဲ႔ ၿမိဳ႕႐ိုးနဲ႔ ကာရံၿပီး
ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ကာကြယ္သလို စိတ္ေကာင္းေလးကို ကာကြယ္ရမယ္။ ေတာထဲမွာ
တိုက္ပြဲေတြနဲ႔မို႔ မလံုျခံဳဘူး။ မေအးခ်မ္းဘူး။ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာေတာ့
သာသာယာယာပဲ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ကာကြယ္သလို စိတ္ကို ကာကြယ္ရမယ္။
ကိေလသာ ရန္သူကိုေတာ့ ပညာလက္နက္နဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္ရမယ္။
ရန္သူစခန္း ေတာင္ကုန္းေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ၿပီး
ပစ္ထားလို႔ မရဘူး။ ႏိုင္ထားတာကို ကာကြယ္ဖို႔ လိုေသးတယ္။ ဓမၼပဒ
သင္တန္ေလးတက္လိုက္၊ ဘုရားရွိခိုးလိုက္၊ တရားထိုင္လိုက္နဲ႔ စိတ္ကို
လံုလံုျခံဳျခံဳ ထားၿပီးၿပီဆိုရင္ . . . ဆက္လက္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ လိုေသးတယ္။
ေအာင္ၿပီဆိုၿပီး ပစ္ထားလိုက္ရင္ ကိေလသာရန္သူေနာက္ ျပန္ပါသြားမွာပဲ။
စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ကို ကာကြယ္တဲ့ေနရာမွာ ဘာကိုမွ ငဲ့ကြက္ မေနရဘူး။ သားကို
ငဲ့လို႔၊ သမီးေၾကာင့္ေပါ့။ ဘာမွ မငဲ့ရဘူး။ တရားထိုင္ေတာ့ ခါးနာတယ္။
ဗိုက္ဆာတယ္။ နာပါေစ။ ဆာပါေစ။ ငဲ့မေနနဲ႔။ ဘာမွ မငဲဘဲ ေစာင့္ေရွာက္ထားနိင္မွ
ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုလို လံုျခံဳမွာ။
ရွင္အာစာရ
credit ဓမၼပန္းခင္း
0 comments:
Post a Comment