❖ တရားအလွဴကို မည္သူမဆို ေပးလွဴခြင့္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ
တရားရွိရွိ၊ မရွိရွိ ကိုယ္ေပးလွဴတဲ့ တရားက နည္းလမ္းမွန္ကန္တဲ့တရား
ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အလွဴခံသူမွာ က်င့္ရင္ က်င့္သေလာက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ
ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပါတယ္။ တရားမွန္ဖို႔ အဓိကပါ။
❖ ဒါေပမယ့္
ကိုယ္ေပးလွဴမယ့္ တရားက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က်င့္သံုး အားထုတ္ျပီးထားလို႔
ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အမွန္တကယ္ ျပည့္စံုေနတဲ့တရား ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့
ပိုေကာင္းပါတယ္။ အက်ိဳးရလဒ္ အေနနဲ႔ မျပည့္စံုေသးေတာင္ အေၾကာင္းလုပ္ရပ္
အေနနဲ႔ အထိုက္အေလ်ာက္ ျပည့္စံုဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္ ။ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
အတတ္ႏိုင္ဆံုး က်င့္သံုးေနတဲ့ တရားကို ေပးလွဴမွ အဲဒီတရားအလွဴဟာ
ဗုဒၶအလိုေတာ္က် တရားအလွဴ ျဖစ္မွာပါ။
❖ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
လက္ထက္တုန္းက ေတာအုပ္တစ္ခုမွာ တစ္ပါးတည္း သီတင္းသံုးျပီး ဥပုသ္ေန႔တိုင္း
တရားအလွဴ ေပးလွဴတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တရားတစ္ပြဲကို
တရားတစ္ပုဒ္စီ ေျပာင္းျပီး တရားပုဒ္ေရမ်ားစြာ ေဟာၾကား ေပးလွဴတာမ်ိဳး
မဟုတ္ပါဘူး။ တရားတစ္ပုဒ္ထဲကိုပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ေဟာၾကားရင္း တရားအလွဴ
ေပးလွဴေနတာပါ။
❖ သူေဟာတဲ့တရားကလည္း ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား မ်ားမ်ားစံုစံု
မဟုတ္ပါဘူး။ဥဒါန္းဂါထာေလး တစ္ပုဒ္တည္းပါ။ ျမန္မာလိုေတာ့ ''သတိ, ဉာဏ္ယွဥ္၊
ျငိမ္သက္လွ်င္၊ ပူပင္ေသာကျငိမ္း'' လို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ လိုရင္းတိုရွင္း
တရားလို႔ပဲ ဆိုပါေတာ့။သူ႔ရဲ႕ တရားဆံုးတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ေတာထဲမွာ
တရားလာနာၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာေတြက တစ္ခဲနက္ သာဓုေခၚၾကပါတယ္။ သာဓုသံ
ညံလိုက္ပံုမ်ား ေျမျပိဳတဲ့ အသံလို႔ေတာင္ ထင္မွတ္ရပါသတဲ့။
❖
ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔မွာေတာ့ တပည့္ရဟန္း ၅၀၀ စီ အျခံအရံနဲ႔ ျမိဳ႕က
ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး သူ႔ရဲ႕ေတာအုပ္ကို ၾကြေရာက္
လာၾကပါတယ္။ဒီေတာထဲက နတ္ေတြ တရားနာ ဝါသနာပါေၾကာင္း၊ တရားဆံုးတာနဲ႔
တစ္ျပိဳင္နက္ နတ္ေတြရဲ႕ သာဓုေခၚသံ ဟာ တစ္ေတာလံုး ညံသြားေၾကာင္း
ေက်ာင္းခံရဟန္းေတာ္က ေလွ်ာက္ထားျပီး တရားေဟာေပးဖို႔ ေတာင္းပန္တဲ့အတြက္
အဲဒီဥပုသ္ေန႔မွာ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး တစ္ျပိဳင္တည္း တရားေဟာၾကပါတယ္။
❖ တစ္ပါးက ပါဠိေတာ္ကို ရြတ္ဆိုျပီး က်န္တစ္ပါးက အဲဒီပါဠိေတာ္ရဲ႕
အနက္အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းျပပါတယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံု အာဂံုေဆာင္ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြက
အေၾကာင္းအရာ အခ်က္အလက္မ်ိဳးစံု၊ ဥပမာ သာဓကမ်ိဳးစံုနဲ႔ တန္ဆာဆင္ျပီး
ေဟာၾကတာဆိုေတာ့ တရားက ျမိဳင္ျမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္နဲ႔ သိပ္ကိုျပည့္စံုလွပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တရားသာ ဆံုးသြားတယ္၊ဘယ္နတ္ကမွ သာဓု မေခၚၾကပါဘူး။
''ငါ့ရွင္၊ သင္ေျပာေတာ့ ဒီေတာထဲက နတ္ေတြက တရားဆံုးရင္ သာဓုအၾကီးအက်ယ္ ေခၚၾကတယ္ဆို၊ ခုေတာ့ဘယ္လိုလဲ''
''ခါတိုင္း တပည့္ေတာ္ တရားေဟာရင္ေတာ့ သာဓုသံေတြ ပဲ့တင္ထပ္ေနတာပါဘုရား။ ဒီေန႔ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္တာပါလိမ့္။''
''ကဲ..ဒါျဖင့္ ငါ့ရွင္ေဟာေနက်တရား ေဟာစမ္းပါဦး''
သူေဟာေနက် ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ ေဟာလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ နတ္ေတြ သာဓုေခၚလိုက္ၾကတာ ခါတိုင္းထက္ေတာင္ အသံလႈိင္း ပိုၾကီးေနပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ တပည့္ေတြက'့'ဒီေတာထဲက နတ္ေတြ မ်က္ႏွာလိုက္တယ္၊ မေက်နပ္ဘူး'' ဆိုျပီး ျမတ္စြာဘုရားကို သြားေလွ်ာက္ၾကတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဂါထာတစ္ပုဒ္ နဲ႔ တရားေဟာေတာ္ မူပါတယ္။
''ငါ့ရွင္၊ သင္ေျပာေတာ့ ဒီေတာထဲက နတ္ေတြက တရားဆံုးရင္ သာဓုအၾကီးအက်ယ္ ေခၚၾကတယ္ဆို၊ ခုေတာ့ဘယ္လိုလဲ''
''ခါတိုင္း တပည့္ေတာ္ တရားေဟာရင္ေတာ့ သာဓုသံေတြ ပဲ့တင္ထပ္ေနတာပါဘုရား။ ဒီေန႔ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္တာပါလိမ့္။''
''ကဲ..ဒါျဖင့္ ငါ့ရွင္ေဟာေနက်တရား ေဟာစမ္းပါဦး''
သူေဟာေနက် ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ ေဟာလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ နတ္ေတြ သာဓုေခၚလိုက္ၾကတာ ခါတိုင္းထက္ေတာင္ အသံလႈိင္း ပိုၾကီးေနပါေသးတယ္။ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ တပည့္ေတြက'့'ဒီေတာထဲက နတ္ေတြ မ်က္ႏွာလိုက္တယ္၊ မေက်နပ္ဘူး'' ဆိုျပီး ျမတ္စြာဘုရားကို သြားေလွ်ာက္ၾကတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဂါထာတစ္ပုဒ္ နဲ႔ တရားေဟာေတာ္ မူပါတယ္။
❖ တရားေတြ အမ်ားၾကီး တတ္ေျမာက္ရံု၊ တရားေတြ
အမ်ားၾကီးေဟာေျပာႏိုင္ရံုနဲ႔ေတာ့ တရားေဆာင္သူ မျဖစ္ေသးပါဘူး။
တရားနည္းနည္းပဲ သိေပမယ့္ သိတဲ့တရားအတိုင္း က်င့္ၾကံ အားထုတ္တဲ့အတြက္
တရားကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းျမင္သြားျပီး ဆိုရင္ေတာ့ တရားေဆာင္သူ
ျဖစ္ပါျပီ။ တကယ္လို႔ တရားမျမင္ႏိုင္ေသးေတာင္မွ တရားအတိုင္း မေမ့မေလ်ာ့
က်င့္ၾကံအားထုတ္ ေနတယ္ဆိုရင္လည္း တရားေဆာင္သူလို႔ပဲ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
❖
တကယ္ေတာ့ ေတာထဲက နတ္ေတြက မ်က္ႏွာလိုက္ျပီး သာဓုေခၚတာ မဟုတ္ပါဘူး။
တစ္ဂါထာတည္းေဟာတဲ့ ရဟန္းေတာ္က ကိေလသာကုန္တဲ့ ရဟႏၲာျဖစ္ေနျပီး
ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ေဟာတဲ႔ရဟန္းေတာ္ေတြက ကိေလသာ အျပည့္ရွိတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြ
ျဖစ္ေနလို႕ ကိေလသာကုန္ေအာင္ အရင္ဆံုး အားထုတ္ၾကေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ နဲ႔ သာဓုသံ
မေပးဘဲ မ်ိဳသိပ္ထားလိုက္ၾကတာပါ။
❖ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သစၥာတရား
သိျမင္ျပီးသူနဲ႔ အပၸမာဒ တရား လက္ကိုင္ထားသူသာ တရားေဆာင္သူအစစ္ ျဖစ္တယ္လို႔
မိန္႔ၾကားေတာ္ မူထားပါတယ္။ တရားေဆာင္သူဟာ တရားရွိသူပါ။ တရားရိွသူ
ေပးလွဴတဲ႔တရားထဲမွာ မျမင္ရတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြမ္းအားေတြ အျပည့္အသိပ္
ကိန္းဝပ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြမ္းအားဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ ေမတၱာ ၊ပညာ စတဲ့
ကိုယ္ပိုင္တရားစြမ္းအားေတြပါဘဲ။
❖ တရားရွိသူ ေပးလွဴတဲ့ တရားအလွဴကို
ခံယူရရင္ အဲဒီတရားထဲမွာ ကိန္းဝပ္ေနတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြမ္းအားေတြရဲ႕
ရိုက္ခတ္မႈ အရွိန္အဝါေၾကာင့္ အလွဴခံရသူမွာ သဒၶါပီတိေတြ တဖြားဖြား
ျဖစ္ေပၚလာျပီး တရားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ
အထူးထက္သန္လာပါတယ္။ သဒၶါစိတ္ အထူးထက္သန္ေနခ်ိန္မွာ အားထုတ္မွလည္း တရားက
အလ်င္အျမန္ တိုးတက္ သြားႏိုင္တာပါ။
❖ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို သဒၶါစိတ္
အထူးထက္သန္ သြားေစမယ့္ တရားအလွဴ မ်ိဳးဆိုရင္ မ်ားမ်ားစားစား ေပးလွဴမွ
မဟုတ္ပါဘူး၊ နည္းနည္းပါးပါး ေပးလွဴရံုနဲ႔ အက်ိဳးမ်ား ပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၲရာ မေထရ္အေလာင္း ဥပတိႆပရဗိုဇ္ ကို အရွင္အႆဇိ မေထရ္ က
ဂါထာတစ္ပုဒ္ ရဲ႕ တစ္ဝက္ေလာက္ကေလး တရားအလွဴ ေပးလွဴရံုနဲ႔ ဥပတိႆပရိဗိုဇ္
ေသာတာပန္ တည္သြားခဲ့ပါတယ္။အဲဒီဂါထာ တစ္ပုဒ္လံုးကိုပဲ ဥပတိႆပရဗိုဇ္ သူ႔ရဲ႕
အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္း ေကာလိတပရဗိုဇ္(အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္အေလာင္း)ကို
ထပ္ဆင့္ တရားအလွဴ ေပးလွဴတဲ့အတြက္ ေကာလိတပရဗိုဇ္လည္း ေသာတာပန္
တည္သြားခဲ့ပါတယ္။
❖ တရားအလွဴကို အသံထြက္ တရားအလွဴနဲ႔
အသံတိတ္တရားအလွဴလို႔ ႏွစ္မ်ိဳး ခြဲျခားႏိုင္ပါတယ္။ အသံထြက္ ဓမၼဒါနနဲ႔
အသံတိတ္ ဓမၼ. ဒါနေပါ့။ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ဘာမလုပ္သင့္ဘူး၊ ဘယ္လိုလုပ္သင့္တယ္၊
ဘယ္လိုမလုပ္သင့္ဘူး ဆိုတာကို ေဝါဟာရ စကားလံုးေတြ သံုးႏႈန္းျပီး အသံထြက္
ေဟာၾကားတာကို အသံထြက္ ဓမၼဒါနလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘာအသံ၊ ဘာစကားလံုးမွ မပါဘဲ
လုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္သင့္တဲ့ပံုစံနဲ႔ လက္ေတြ႕လုပ္ေနတာ၊
မလုပ္သင့္တဲ့အလုပ္ကို မလုပ္သင့္တဲ့ပံုစံနဲ႔ လက္ေတြ႕မလုပ္ေနတာကို
အသံတိတ္ဓမၼဒါနလို႔ ေခၚပါတယ္။
❖ ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ ၊ႏႈတ္ ၊စိတ္ကို
အေကာင္းႏိုင္ဆံုးေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေနထိုင္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔ထိေတြ႕
ဆက္ဆံေနရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အသံတိတ္တရားအလွဴ အျမဲေပးလွဴသင့္ပါတယ္။
အသံတိတ္တရားအလွဴ ရဲ႕ အဓိက အမွတ္အသားကေတာ့ ဣေျႏၵသိကၡာ နဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား
ပါပဲ ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဣေျႏၵသိကၡာကို တည္ျငိမ္ရင့္က်က္ေအာင္ အားထုတ္ေနျခင္း၊
ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္က်င့္တရားကို ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေအာင္
ေစာင့္ထိန္းေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ကို အသံတိတ္တရားအလွဴ
ေပးလွဴေနျခင္းပါပဲ။
❖ အသံတိတ္တရားအလွဴဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
တရားရွိေအာင္ ၾကိဳးစားေနျခင္း၊ ၾကိဳးစားတဲ့အတြက္ ကိုယ့္သႏၲာန္ မွာ
တရားရွိေနျခင္းကို ေခၚတာပါ။ ကိုယ့္မွာ ပစၥည္းရွိမွ သူတစ္ပါးကို
ပစၥည္းေပးလွဴႏိုင္သလို ကိုယ့္မွာတရားရွိမွလည္း သူတစ္ပါးကို
တရားေပးလွဴႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္မွာေငြတစ္သိန္း မရွိဘဲနဲ႔ သူတစ္ပါးကို
ေငြတစ္သိန္း ေပးလွဴခ်င္လို႔ မရသလို ကိုယ့္မွာတရားမရွိဘဲနဲ႔လည္း သူတစ္ပါး
ကို တရားေပးလွဴခ်င္လို႔ မရပါဘူး။
❖ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းဆုိတာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သင့္ေတာ္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ တရားဂုဏ္မွာ သက္ဝင္တည္ေနေအာင္
အရင္ဆံုး ႀကိဳးစားရတယ္။ျပီးမွ သူတစ္ပါးကို ဆံုးမသြန္သင္ရတယ္၊
ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ သူတစ္ပါးရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္မႈေတြနဲ႔ ကိုယ့္ဘ၀
ညစ္ႏြမ္းသြားတတ္တယ္။
❖ ဓမၼဒါန ေကာင္းမႈဆိုတာ ဘုန္းၾကီးေတြသာ
လုပ္ရမယ့္အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြလည္း လုပ္ရမယ့္အလုပ္ပါ။
ပလႅင္ေပၚမွာ ထိုင္ေဟာမွလည္း ဓမၼဒါန မဟုတ္ပါဘူး။ သြားရင္းလာရင္း၊
လုပ္ရင္းကိုင္ရင္း ႀကံဳရင္ႀကံဳသလို တရားစကား ေျပာဆိုတာဟာလည္း ဓမၼဒါနပါပဲ။
တရားစာေပ ပို႔ခ်သင္ၾကားတာဟာလည္း ဓမၼဒါနပါပဲ။
❖ ႏႈတ္မွထုတ္ေျပာမွလည္း
ဓမၼဒါန မဟုတ္ပါဘူး။ တရားနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့စာေပ ေရးသားတာ၊ စာအုပ္လွဴတာ၊
တိပ္ေခြလွဴတာ၊ အျပီးမလွဴေတာင္ ေခတၱခဏ ငွားရမ္းတာ၊ တရားေဟာေျပာသူ,
တရားစာေရးသားသူကို တတ္စြမ္းသမွ် လူအား, ပစၥည္းအားနဲ႔ ကူညီေထာက္ပံ့တာ၊
ဒါေတြအားလံုးဟာ ဓမၼဒါန -တရားအလွဴေတြခ်ည္းပါပဲ။
❖ တရားဓမၼ
လႊမ္းျခံဳတဲ့ လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီး ျဖစ္ထြန္းလာဖို႔အတြက္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနတဲ့
ဓမၼဒါန ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ အိမ္တြင္း ဓမၼဒါနနဲ႔ ေက်ာင္းတြင္း ဓမၼဒါနပါ။
လက္ဦးဆရာျဖစ္တဲ့ မိဘမ်ား အေနနဲ႔ အိမ္တြင္း ဓမၼဒါနကို ဂရုတစိုက္
ျပဳလုပ္သင့္သလို ၊လက္ေႏွာင္းဆရာျဖစ္တဲ့ ဆရာဆရာမမ်ား အေနနဲ႔လည္း
ေက်ာင္းတြင္း ဓမၼဒါနကို အေလးအနက္ ထားျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။
❖
ေနာင္တစ္ေခတ္ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ျဖစ္တဲ့ သားငယ္သမီးငယ္၊ တပည့္ငယ္ေတြကို မိဘဆရာ
သမားမ်ားက အိမ္တြင္း ဓမၼဒါန၊ ေက်ာင္းတြင္း ဓမၼဒါနေတြနဲ႔ ေမတၱာ
တရားႀကီးမားစြာ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ သြားၾကမယ္ဆိုရင္ အနာဂတ္
လူ႕ေဘာင္ေလာကႀကီးဟာ လက္ရွိအေျခအေနထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္း
ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
❖ တရားအလွဴနဲ႔ တျခားအလွဴ
လံုးဝမတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက တျခားအလွဴေတြမွာ လွဴဖြယ္ဝတၴဳကိုအလွဴခံ
ပုဂၢိဳလ္ ကပဲ ရပါတယ္။ အလွဴေပး ပုဂၢိဳလ္က မရပါဘူး။ အလွဴေပး ပုဂၢိဳလ္က
လွဴဖြယ္ ဝတၴဳကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ရပါတယ္။ တရားအလွဴမွာက်ေတာ့ တရားတည္းဟူေသာ
လွဴဖြယ္ဝတၴဳကို အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ေရာ၊ အလွဴေပးပုဂိၢဳလ္ပါ ႏွစ္ဦးစလံုး ရပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ေျပာတဲ့စကားကို ကိုယ္တိုင္လည္း ၾကားေနရလို႔၊
ကိုယ္ေဟာတဲ့တရားကို ကိုယ္တိုင္လည္း သိေနရလို႔ပါပဲ။
❖ ကိုယ္ေျပာတဲ့
စကားကို သူတစ္ပါး နားေထာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ နားမေထာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္ေဟာတဲ့
တရားအတိုင္း သူတစ္ပါး လိုက္နာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုက္နာသည္ျဖစ္ေစ၊
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ကိုယ့္စကား၊ ကိုယ့္တရားအတိုင္း
လိုက္နာက်င့္သံုးခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
ဒီလိုမလုပ္ဖို႔ သူမ်ားကို ငါေျပာထားတယ္၊ ငါလုပ္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊
ဒီလိုလုပ္ဖို႔ သူမ်ားကို ငါေျပာထားတယ္၊ ငါလုပ္မွျဖစ္မယ္''အဲဒီလို
အေတြးမ်ိဳး အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အားေလ်ာ္စြာ လိုအပ္တိုင္း ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
❖ ကိုယ္ေပးလွဴတဲ့ တရားမွာ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ ဉာဏ္သြင္းထားတဲ့
တရားအလွဴရွင္အတြက္ တရားအလွဴေပးလွဴ ေနျခင္းသည္ပင္ ကိုယ့္ ႏွလံုးသားကို
ပံုသြင္းထုဆစ္ျပဳျပင္ မြမ္းမံေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴခံသူမွာ
ရင့္က်က္မသြားဘူးထား၊ အလွဴေပးသူ မိမိမွာေတာ့ အလွဴမ်ားမ်ားေပးေလ၊
မ်ားမ်ားရင့္က်က္ေလပါပဲ။ ကိုယ္ေဟာတဲ့တရားက ကိုယ့္ကို ျပန္ဆံုးမေနလို႔ပါ။
❖ တကယ္ေတာ့ တရားအလွဴ ေပးလွဴတယ္ဆိုတာ အလွဴခံပုဂိၢဳလ္ေတြကို မွန္ခ်ပ္ေလးေတြ
ေပးေဝ ေနတာပါ။ ကိုယ့္လက္ထဲ ေရာက္လာတဲ႔ တရားမွန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္
ရုပ္ပံုလႊာေတြကို ၾကည့္ရႈစစ္ေဆးျပီး အျပစ္အနာအဆာေတြ႕ရင္ ဖယ္ရွား
ျပဳျပင္ဖို႔၊ အႏွစ္အသာအဆာေတြ႕ရင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္
တိုးျမွင့္ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔ပါပဲ။မွန္ထဲၾကည့္မွ ကိုယ့္ရုပ္ပံု ကိုယ္ျမင္မယ္
မဟုတ္လား။
❖ သူတစ္ပါးကို မွန္ေပးသေလာက္ ကိုယ့္မွာလည္း
မွန္ေတြရေနတာမို႔ တရားအလွဴေပးသူမွာ တရားအလွဴခံသူထက္ တရားမွန္ခ်ပ္ေတြ
ပိုမ်ားပါတယ္။ ကိုယ္လံုးေပၚ မွန္ခ်ပ္ေတြ ပတ္ပတ္လည္ ဝိုင္းေနရင္
ကိုယ့္ရဲ႕ရုပ္ပံုကို ရႈေထာင့္ေပါင္းစံုကေန ျမင္ရသလို တရားမွန္ခ်ပ္ေတြ
စံုလင္မ်ားျပားေလ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ အရည္အေသြးေတြ
ရုပ္လံုးပိုေပၚေလပါပဲ။
❖ ဘုရား ရဟႏၲာမ်ားကလြဲရင္ တရားအလွဴ
ေပးလွဴေနသူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆံုးမေနသူပါ။ သူတစ္ပါးကို တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ
ဆံုးမစကားေျပာရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုအ ႀကိမ္ႀကိမ္ ဆံုးမစကားေျပာျပီးသား
ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို ေျပာဆိုဆံုးမေနရင္း ကိုယ့္မွာ သံေဝဂဉာဏ္ေတြ
အထြတ္အထိပ္ ေရာက္လာႏိုင္သလို တရားထူး တရားျမတ္ေတြလည္း ရရွိသြားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါဟာတရားအလွဴရဲ႕ အဓိက အႏွစ္သာရပါပဲ။ တရားအလွဴေၾကာင့္ ကိုယ့္မွာရရွိမယ့္
အဓိကအက်ဆံုး ပစၥဳန္ပၸန္ အက်ိဳးတရားပါပဲ။
❖ ဒါနျပဳရမွန္း
မသိသူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ရဲ႕ဒါနတရားအလွဴေၾကာင့္ ဒါနျပဳျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္
သူရသြားတဲ့ ဒါနကုသိုလ္နဲ႔ ဒါနကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား(ပစၥည္း
ဥစၥာေပါမ်ားျခင္းစသည္) ဟာ ကိုယ္ေပးလွဴလိုက္တဲ့ အရာေတြပါပဲ။ သီလေစာင့္ရမွန္း
မသိသူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ရဲ႕သီလ တရားအလွဴေၾကာင့္ သီလေစာင့္ ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္
သူရသြားတဲ့ သီလကုသိုလ္နဲ႔ သီလကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား (ရုပ္ဆင္းဥပဓိ
ျပည့္စံုျခင္း၊ အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း) စသည္ ဟာ ကိုယ္ေပးလွဴလိုက္တဲ႔
အရာေတြပါပဲ။
❖ ဘာဝနာ ပြားရမွန္း မသိသူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္ရဲ႕ ဘာဝနာတရား
အလွဴေၾကာင့္ ဘာဝနာပြား ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္ သူရသြားတဲ့ ဘာဝနာကုသိုလ္နဲ႔
ဘာဝနာကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား(ဉာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ျခင္း၊ သံသရာ လြတ္ေျမာက္ျခင္း
)စသည္ဟာ ကိုယ္ေပးလွဴလိုက္တဲ့ အရာေတြပါပဲ။
❖ ဒါေၾကာင့္ တရားအလွဴရွင္
ဘာအက်ိဳး ရႏိုင္သလဲလို႔ သံသရာက်ိဳး အေနနဲ႔ ေမးလာခဲ့ရင္ အခုေျပာခဲ့သလိုပဲ
အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရရွိသြားတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြ အကုန္လံုး ရႏိုင္တယ္လို႔ပဲ
ေျပာရေတာ့မွာပါ။ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္ သံုးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရရွိႏိုင္တဲ့
အက်ိဳးတရားေတြ အကုန္လံုး တရားအလွဴရွင္မွာ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။
❖
ဒါေပမယ့္ သူတစ္ပါးကိုသာ လွဴခိုင္းျပီး ကိုယ္ကမလွဴရင္ ျဖစ္ေလရာ ဘဝတိုင္း
အျခံအရံသာေပါျပီး ပစၥည္းဥစၥာ မြဲတတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဘုရားအဆံုးအမကိုလည္း အထူး
သတိျပဳသင့္ပါတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ ပညာလြန္ရင္ ေကာက္က်စ္တတ္တယ္
ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း သူတို႔က်င့္ရင္ ငါလည္းရတာပဲ ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို
စိတ္ခ်လက္ခ် ေနမိသြားမွာ စိုးရပါတယ္။ ကိုယ့္တရား ကိုယ္ျပန္မၾကားရင္
ကိုယ့္တရားက ကိုယ့္ကိုဘယ္ေတာ့မွ ကယ္တင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္တရား
ကိုယ္ျပန္ၾကားျပီး ကိုယ့္အၾကား ကိုယ္နာတတ္ဖို႕ အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။
နာတတ္(ခံစားတတ္မွ) တံု႔ျပန္ႏိုင္တာ မဟုတ္လား။
❖ ျမတ္စြာဘုရား
အေလာင္းေတာ္ ေလးအသၤေခ်နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတာ္ေတြ ႀကိဳးပမ္း
ျဖည့္က်င့္ခဲ့တာဟာ သတၲဝါ ေဝေနယ်ေတြကို တရားအလွဴ ေပးလွဴႏိုင္ဖို႔ အတြက္ပါ။
''ငါဘုရား ပါရမီျဖည့္တာ တရားေဟာဖို႔အတြက္လို႔'' ျမတ္စြာဘုရား
ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိန္႔ၾကားေတာ္ မူထားပါတယ္။ တရားအလွဴ မရွိရင္
သာသနာ(ဘုရားအဆံုးအမ) လည္း ကြယ္ေပ်ာက္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ကိုယ္သိထားတဲ့ တရားကို သူတစ္ပါး ကို ေဝငွရမွာ
ႏွေျမာတြန္႔တိုတဲ့ ''ဓမၼမစၦရိယ''ကို ဖယ္ရွားျပီး ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္း
ရွိသမွ် တရားအလွဴ ေပးလွဴသင့္ပါတယ္။
❖ တစ္ေလာကလံုးရဲ႕
အႏိႈင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားအလွဴဟာ အႏႈိင္းမဲ့အလွဴ
ျဖစ္တယ္လို႔ ''သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ'' ဆိုတဲ့ စကားေတာ္နဲ႔ ေဟာၾကား
ညႊန္ျပထားတာမို႔ လူသားတိုင္း လူသားတိုင္း တရားအလွဴဆိုတဲ့ အႏိႈင္းမဲ့အလွဴကို
အစြမ္းရိွသမွ် ေပးလွဴႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္း လိုက္ပါတယ္။……။
#Credit
#အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)၏
#အႏိႈင္းမဲ့အလွဴမွ။
#Credit
#အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)၏
#အႏိႈင္းမဲ့အလွဴမွ။
★ _/\\_ သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ _/\\_ ★
❖ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး
အျမတ္ဆံုး ကုသိုလ္တရားမ်ား
ပြားမ်ားႏိုင္ႀကပါေစ…
ေမတၱာဓမၼဒါန - Win Soe(KL)
အျမတ္ဆံုး ကုသိုလ္တရားမ်ား
ပြားမ်ားႏိုင္ႀကပါေစ…
ေမတၱာဓမၼဒါန - Win Soe(KL)
0 comments:
Post a Comment