Wednesday, 18 January 2017

သံသယကို ပယ္ေဖ်ာက္ေစလို ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿




 သာသနာေတာ္၏ေႏွာင္းပိုင္းကာလလည္းျဖစ္၊
လူတို႔၏အသက္ရွင္သန္ရာ သက္တမ္းကာလကလည္း တိုေတာင္းေသာေခတ္၊ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေနေသာေခတ္
ဆိုေသာ္ျငား သက္ရိွထင္ရွား မိမိမ်က္စိႏွင့္ တပ္အပ္ ဖူးျမင္ခြင့္မရႏုိင္ေသာအခ်ိန္ ျဖစ္ေနသည္ကတစ္ေၾကာင္း
ဆိုေတာ့ကာ၊ သာသနာေတာ္၏ ေႏွာင္းေခတ္၊ သက္တမ္း တိုေတာင္းေသာေခတ္၊ ျမတ္စြာဘုရားကို သက္ရိွမဖူး မျမင္ရသည့္ေခတ္ႀကီးတို႔၌ ရဟန္းရွင္လူအျဖစ္ရလာ ၾကေသာ
သူတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား သက္ရိွထင္ရွား ရိွသည့္
အလားသို႔ သင္ယူျခင္းႏွင့္ အက်င့္ျမတ္လမ္းစဥ္ ကို
ယံုၾကည္ကိုးစားအားထားမႈမ်ား အျပည့္အ၀ျဖစ္ဖုိ႔
ဆိုသည္မွာ သိပ္ေတာ့မလြယ္ကူလွေပ။
စာေရးသူတို႔ ၪာဏ္မီသမွ် မွန္းဆၾကည့္ရေသာ္
အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ဘာသာမဲ့ျဖစ္သူမ်ားကိုေတာ့ အထူးသံုးသပ္စရာမလိုေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္ ၿမဳိ႕ေရာ
ေတာပါ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုတို႔သည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏
အဆံုးအမ လက္၀ဲစြန္းႏွင့္လက္ယာစြန္းမွ လြတ္ေသာ
အဓိကပဓာနက်သည့္ မဇ္ၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္ . . .
မဂ္ၢင္(၈)ပါး အမွန္ျမင္, ႀကံ, ေျပာ, လုပ္မွန္ႏွင့္,
မွန္သက္ေမြးရာ, ႀကဳိးစား, မွတ္မႈ, မွန္တည္ျပဳစဥ္, ဤရွစ္အင္ မဂၢင္ဟူ၍မွတ္ရမည္။
(ဤကား မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်ဥ္းမွ်သိ႐ံုသာ)
(၁) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ မွန္ျမင္တာ၊
သမၼာဒိ႒ိ မွတ္ရမည္၊
(၂) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ ညႊတ္ႏုိင္တာ၊
သမၼာသကၤပၸ မွတ္ရမည္၊
(ဤကား ပညာမဂၢင္(၂)ပါး)
(၃) မဂ္ဖုိလ္က်င့္ရာ၊ ေျပာဆုိတာ၊
သမၼာ၀ါစာ မွတ္ရမည္၊
(၄) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ ျပဳလုပ္တာ၊
သမၼာကမၼႏၲ မွတ္ရမည္၊
(၅) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ သက္ေမြးတာ၊
သမၼာအာဇီ၀ မွတ္ရမည္၊
(ဤကား သီလမဂၢင္(၃)ပါး)
(၆) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ အားထုတ္တာ၊
သမၼာ၀ါယာမ မွတ္ရမည္၊
(၇) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ ေအာက္ေမ့တာ၊
သမၼာသတိ မွတ္ရမည္၊
(၈) မဂ္ဖိုလ္က်င့္ရာ၊ တည္ၾကည္တာ၊
သမၼာ သမာဓိ မွတ္ရမည္၊ (ဤကား သမာဓိမဂၢင္(၃)ပါး)
ဆိုသည္ကို လုိက္နာက်င့္သံုးရမည္ဆိုေသာ္ျငား
လုိက္နာ သူကား အလြန္အားနည္းေနသည္ကို
ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။
ယင္းအားနည္းေနသူ ရဟန္း၊ ရွင္၊ လူ အမ်ားစု ကို
ေပၚေပၚထင္ထင္ ေျပာေနေသာစကားကား ဘာသာ ေရးႏွင့္
ပတ္သက္၍ ေခတ္၏သတ္မွတ္ခ်က္ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူး
တိုင္းတစ္ပါးတုိ႔၏ B.A, M.A, Ph.D ဘြဲ႕ တို႔ကို ရမွ
သာသနာျပဳႏုိင္လိမ့္မည္ သာသနာတည္ လိမ့္မည္ဟု
ထင္မွတ္ေနၾကသည္။
ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ ေထာက္ပံ့ေပးေနသူ ဒကာ,ဒကာမတို႔က
လည္း ေခတ္ ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးႏွင့္
တုိင္းတစ္ပါးတို႔ ၏ B.A, M.A, Ph.D ဘြဲ႕တုိ႔ကို
ဆင္ယင္ထားႏုိင္သည့္ ရဟန္းသံဃာတို႔ကိုသာ
သာသနာျပဳႏုိင္သူဟု ဦးစားေပး သတ္မွတ္ထားသူက
မ်ားေနသည္။
ဤေနရာ၌ အနာဂတ္ သာသနာကို ေရွး႐ႈလ်က္
အစစ္အမွန္ျပည္တြင္းျပည္ပ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူး
B.A, M.A, Ph.D ဘြဲ႕တို႔ျဖင့္ သာသနာ ျပဳေနေသာ
ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္တို႔ကို ဆိုလိုျခင္း မ်ဳိးမဟုတ္ပါေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ေခတ္သစ္ရဟန္းသံဃာအမ်ားစုတို႔ သည္ မိမိတို႔၏ အဓိကက်သည့္ မဇ္ၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္ ျဖင့္ က်င့္သံုးလုိက္နာရမည့္ “အဇၥ်တၱသာသနာ” ကို တန္ဖိုးမထားၾကေတာ့ေပ။
အင္မတန္တန္ဖိုးႀကီးေသာ က်င့္စဥ္ႏွင့္ သင္ယူျခင္းလမ္းစဥ္ကို တန္ဖိုးမဲ့သည္ဟု ထင္မွတ္ေနၾကသည္။ ေထရ၀ါဒ
သာသနာတည္တံ့ခုိင္ၿမဲ ေရးႏွင့္ ဘ၀သံသရာ၏ ေနာင္ေရးကို မေတြးမျမင္ႏုိင္ ေတာ့ဘဲ လက္ရိွဘ၀၌ ေနရာက်ယ္က်ယ္
ေက်ာင္းႀကီး ႀကီးႏွင့္ ကားေကာင္းေကာင္း စီးႏုိင္ေရး၊
လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားေရး၊ ဒကာ,ဒကာမပရိသတ္ေပါမ်ားေရး၊
ထင္ေပၚ ေက်ာ္ေစာေရးတို႔ကိုသာ ဖန္တီးေနၾကေပ၏။
ေလာကီ၀တ္ေၾကာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လူသား ဒကာ, ဒကာမ အမ်ားစုတို႔ကလည္း ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္၊ ဆြမ္း၊
ေဆးစသည့္ “ဗဟိဒၶ သာသနာ” ပိုင္းဆုိင္ရာ၊ ဒါနပုိင္းႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ၿမဳိ႕ေရာေတာပါ သိန္းေပါင္း ရာခ်ီ ေထာင္ခ်ီ
ေသာင္းခ်ီလွဴဒါန္းျခင္း ကုသိုလ္မ်ဳိးကို ျပတ္ျပတ္သားသား
ရဲရဲတင္းတင္း ျပဳဖို႔ရန္ မခဲယဥ္း ၾကေပ။
သို႔ေပျငား ဘုရားသြား၊ ေက်ာင္းတက္၊ ဥပုသ္
ရက္ရွည္ေဆာက္တည္ျခင္း၊ တရားဘာ၀နာကို
ေက်နပ္အားရသည္အထိ ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္း စသည္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားေသာ, အဓိ႒ာန္ပါရမီေျမာက္ ေသာ
သံသရာ၀ဋ္မွ လြတ္ေျမာက္ရာကို ဦးစားေပး
က်င့္သံုးရာျဖစ္ေသာ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္
လာလွ်င္ ထင္ထင္ေပၚေပၚ ျငင္းဆန္ေနသူက
မ်ားၾက သည္။
မည္သို႔မည္ပံု ျငင္းဆန္သနည္းဆိုလွ်င္ ““တို႔ဟာ
စိတ္ေကာင္းထားရင္ ၿပီးတာပဲ၊ ဘုရားေက်ာင္း၊ ရိပ္သာ
သြားစရာမလိုဘူး၊ ဥပုသ္ေဆာက္တည္စရာလည္း မလို ဘူး၊ ရိ္ပ္သာသြားစရာလည္း မလိုဘူး၊ ဘုရားေက်ာင္း
ကန္သြားေနရင္ တို႔စီးပြားေရး အလုပ္ေတြဆုတ္ယုတ္ ကုန္မယ္၊ ဥပုသ္ေဆာက္တည္တဲ့အလုပ္က ဗိုက္ဆာမယ္၊
ေရာဂါရမယ္၊ ရိပ္သာသြား တရားထုိင္တဲ့အလုပ္က
ေညာင္းတာပဲ အဖတ္တင္မယ္၊ တို႔စီးပြားေရး အလုပ္ ေတြ အခ်ိန္ျဖဳန္းရာေရာက္တယ္၊ ဥပုသ္သီလမေဆာက္ တည္လို႔ တရားအားမထုတ္လုိ႔ ဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊
သားေရးသမီးေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး တုိ႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္၊ ေနာင္ဘ၀ဆိုတာ တို႔ျမင္ရ တာမဟုတ္ဘူး၊ တို႔စီးပြားေရးကို
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆိုတာက
တကယ္အက်ဥ္းအၾကပ္ျဖစ္လာရင္ ကယ္မွာ လည္း
မဟုတ္ဘူး”” စသည္ျဖင့္ သံသယႏွင့္ မိမိတို႔
ကိုးကြယ္အားထားရာကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေျပာဆို ျငင္းဆန္သည္ကအလြန္မ်ားသည့္ေခတ္ႀကီးျဖစ္ေနသည္။
သို႔ျဖင့္ မျပဳမျပင္သည့္ ပုထုဇဥ္၊ ျပဳျပင္ေနပါသည္
ဆုိေသာ္လည္း ေနရာမွန္၊ လမ္းမွန္ေပၚသို႔ မေရာက္ ေသးသည့္ ပုထုဇဥ္ျဖစ္သည့္ ရဟန္းရွင္လူတုိင္း စစ္မွန္ သည့္
သဒၶါတရား မျပည့္စံုေသးသည့္အတြက္ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္
ေလးစားအားထားရာ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔ အေပၚ
သံသယစိတ္မကင္းသလို မိမိကိုယ္ကိုယ္လည္း
သံသယစိတ္ႏွင့္ ေျပးလႊား႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားေနတတ္
ၾကေပသည္။ ဤေနရာ၌ အလ်ဥ္းသင့္သျဖင့္ “သံသယ”
ျဖစ္စရာ အဂၤါရပ္ကို သိေစရန္ -
၁။ တရားအလံုးစံုကို အကုန္အစင္ သိျမင္ေတာ္ မူေသာ
သဗၺညဳ သမၼာသဗၺဳဒၶ ဘုရားရွင္ဆိုတာ တကယ္ေရာ
ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား။
၂။ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာ ထိုတရားအတုိင္း က်င့္လွ်င္ နတ္ရြာနိဗၺာန္ရႏုိင္သည္ဆိုတာ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလား။
မဂ္ၪာဏ္၊ ဖိုလ္ၪာဏ္ နိဗၺာန္ဆိုတာ တကယ္ထင္ရွား
ရိွမွရိွပါရဲ႕လား။ ပရိယတ္ၱိတရားေတာ္ ေတြေကာ တကယ္မွ
မွန္ကန္ပါ့မလား။
၃။ မဂၢင္ရွစ္ပါးတည္းဟူေသာ သံသရာမွ
ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း “နိယ်ာနိက” တရားေကာင္းကို
တကယ္က်င့္၍ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားကို
တကယ္သိသည့္ အရိယာသံဃာစစ္၊ သံဃာမွန္ဟူသည္
တကယ္ထင္ရွား ရိွမွရိွပါ့မလား။
၄။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ သိကၡာသံုးရပ္ အက်င့္ ျမတ္တို႔၏ အက်ဳိးတရားသည္ တကယ္ထင္ရွား ရိွမွ ရိွပါ့မလား။
၅။ သံသရာ၏ ေရွ႕အစြန္းဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အတိတ္ဘ၀၊ အတိတ္ခႏၶာဟူသည္ တကယ္ထင္ရွား ရိွမွရိွပါရဲ႕လား။
ယခုမွ ဖန္ဆင္းရွင္တစ္ဦးဦးက ဖန္ဆင္း လုိက္၍
စတင္ျဖစ္လာရသလား။
၆။ သံသရာ၏ ေနာက္အစြန္းဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အနာဂတ္ခႏၶာငါးပါးဟူသည္ တကယ္ထင္ရွား ရိွမွရိွႏုိင္
ပါ့မလား။ နိဗၺာန္ကို မရရိွေသးလွ်င္ ေနာက္၌ေရာက္ရိွ ဖို႔ရာ ဘ၀ရိွေသးတယ္ဆုိတာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား။
ယခုဘ၀တြင္ပင္လွ်င္ ေသလွ်င္ျပတ္သြားေလမလား။
၇။ သံသရာ၏ ေရွ႕အစြန္းဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အတိတ္ဘ၀၊
အတိတ္အဖို႔ ခႏၶာငါးပါး၊ သံသရာ၏ ေနာက္အစြန္းဟု
ေခၚဆုိအပ္ေသာ အနာဂတ္ဘ၀၊ အနာဂတ္အဖို႔ခႏၶာငါးပါး ႏွစ္မ်ဳိးလံုးသည္လည္း တကယ္ ထင္ရွားရိွမွရိွပါ့မလား။
၈။ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္၏၊ သခၤါရေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ျဖစ္၏။
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ လာရိွေသာ ကိေလသ ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊
၀ိပါက၀ဋ္တို႔၏ လည္ပတ္ပံုအစဥ္ကို ေဖာ္ျပေသာ
ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏႊယ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ သေဘာတရားဟူသည္
တကယ္ မွန္မွမွန္ပါ့မလား။ ျပဳသမွ်ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈသည္
ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံအျဖစ္ျဖင့္ ခႏၶာအစဥ္၌ စြမ္းအင္သတ္ၱိ က်န္ရစ္သည္ဆိုတာ ဟုတ္မွဟုတ္ႏုိင္ပါ့မလား။
ထိုကံ၏ အက်ဳိးမ်ားကို ရလာလိမ့္မည္ဆိုတာ
ဟုတ္မွဟုတ္ႏုိင္ ပါ့မလား။
ဤကား “သံသယလကၡဏာ ျဖစ္ပံုတည္း”။
မွတ္ခ်က္ - အဘိဓမၼာနည္းအရ ဤရွစ္ဌာနတို႔၌
ဤသို႔ ျဖစ္ေလသေလာ၊ ဤသို႔မျဖစ္ေလသေလာ၊
ဟုတ္ ေလသေလာ၊ မဟုတ္ေလသေလာ ဤသို႔စသည္ျဖင့္
ထက္၀န္းက်င္ ေရြ႕လ်ားသည္၏ အစြမ္းျဖင့္
ေ၀႔လည္ လည္ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာတရားကို သံသယ ယံုမွားမႈဟုေခၚသည္။
“နိစ္ၥံ ႏု ေခါ ဣဒံ အနိစ္ၥံ ႏု ေခါ” တိ အာဒိပ၀တ္ၱိယာ၊
ဧကသ္ၼႎအာကာေရ သဏၭာတံု အသမတ္ၳတာယ
သမႏၲေတာ ေသတီတီ သံသေယာ = ဤ႐ုပ္တရားသည္ “ဤနာမ္တရားသည္” နိစ္ၥေလေလာ၊ အနိစၥေလေလာ
ဤသို႔စေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္
နိစၥ၏အျဖစ္ဟူေသာ တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာ၊ အနိစၥ၏ အျဖစ္ဟူေသာ တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္းအရာ၊ ဤသို႔စေသာ တစ္ခုတည္းေသာ အျခင္း အရာ၌ ေကာင္းစြာတည္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္သည့္အတြက္ ထတ္၀န္းက်င္၌ ေ၀့လည္လည္ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ “သံသယ” မည္၏။
(အဘိ၊႒၊ ၁၊ ၃၀၁)
သို႔ျဖင့္ သံသယ၀င္၍ေနေသာ ရဟန္းရွင္လူတို႔ သႏၲာန္၌
ဘုရားေဟာ က်မ္းဂန္ႏွင့္အညီေျပာရလွ်င္
ကိေလသာ(၁၀)ပါးရိွသည့္အနက္ အင္မတန္ေၾကာက္လန္႔
စရာေကာင္းသည့္ “၀ိစိကိစၦာ” ကိေလသာ ျဖစ္ေနသည္ဟု
ယူဆရေပမည္။ ၀ိစိကိစၦာကား ယင္း အထက္ပါ အဆိုကဲ့သို႔ “ယံုမွားသံသယျဖစ္ျခင္း သေဘာ လကၡဏာ” ရိွေပသည္။
““၀ိစိကိစၦာ”” ဆိုသည္မွာ ““၀ိဂတာစ ကိစၦာ တိ ၀ိစိကိစၦာ၊
သဘာ၀ံ၀ါ ၀ိစိေႏၲာ ဧတာယ ကိစၦာ ကိလမတီတီ ၀ိစိကိစၦာ””
၁။ ၀ိစိကိစၦာ သံသယလကၡဏာ၊
၂။ ကမၸဒၸနရသာ၊
၃။ (က) အနိစၦယ ပစၥဳပ႒ာနာ၊
(ခ) အေနကံသဂၤါဟပစၥဳပ႒ာနာ ၀ါ၊
၄။ အေယာနိေသာ မနိသိကာရ ပဒ႒ာနာ =
“၀ိစိကိစၦာယံ အေယာနိေသာ မနိသိကာရ ပဒ႒ာနာ”
ပဋိပတ္ၱိ အႏၲရာယကရာတိ ဒ႒ဗၺာ။
(အဘိ၊ ႒၊ ၁၊ ၃၀၀။ ၀ိသုဒ္ၶိ၊ ၂၊ ၁၀၁၊)
သဗၺညဳသမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားစင္၊ ဘုရားမွန္စေသာ
၀ိစိကိစၦာျဖစ္ရာ သံသယ(၈)ဌာနတို႔၌ ဟုတ္ေလသေလာ၊ မဟုတ္ေလသေလာ စသည္ျဖင့္ ယံုမွားမႈသံသယမ်ား
ျဖစ္ေနလွ်င္ ၪာဏ္ပညာတည္းဟူေသာ ေဆးျဖင့္ကုစား ျခင္းမွ ကင္းေနေသာေၾကာင့္ ၪာဏ္ပညာတည္းဟူေသာ
ေဆးျဖင့္ကုသဖို႔ရန္ အလြန္႔အလြန္ခဲယဥ္းေသာေၾကာင့္
“၀ိစိကိစၦာ” မည္၏။
မွတ္ခ်က္ - ကုသ၍ လံုးလံုးမရႏုိင္သည္ကား မဟုတ္။ယ
ၪာဏ္တည္းဟူေသာေဆးျဖင့္ ကုသဖို႔ရန္ခဲယဥ္း
ေသာေၾကာင့္သာ ဤသို႔ဆိုေပသည္။
တစ္နည္း ဘုရား စစ္၊ ဘုရားမွန္စေသာ သေဘာမွန္
ပရမတၳ ဓမၼသဘာ၀ တို႔၏ အနိစၥစေသာ သေဘာမွန္ကို
စူးစမ္းရွာေဖြ လတ္ေသာ္၊ စူးစမ္းရွာေဖြသူ၏ စိတ္ဓာတ္ပင္ပန္း
ေၾကာင္း သေဘာတရားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း “၀ိစိကိစၦာ”
မည္၏။
အသိမကူ၊ အ႐ႈပ္ထူေျပာေသာ၊ ေရာသမေမႊ၊
ေလာကႀကီးထဲ၌၊ အခ်ဳိ႕က သားမယားႏွင့္ အဆိုအက
အတီးအမႈတ္ စသည့္ ေလာကီအာ႐ံုအာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္
ေပ်ာ္ေမြ႕ေနျခင္းကိုသာ ကိေလသာပြားစည္းေၾကာင္း
ျဖစ္သည္ဟု ထင္မွတ္ေနၾကသည္။
စစ္မွန္သည့္ “သဒၶါ ႏွင့္ပညာ - ၀ိရိယႏွင့္ သမာဓိ” တို႔
အတြဲညီေစရန္ ခ်ိန္ညႇိေပးေသာ “သတိ၊ ပညာ”
စြမ္းအားမျပည့္စံုေသး သူ ရဟန္းရွင္လူတို႔သည္
ဘုရားေဟာထားေသာ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္
ပယ္သတ္ရန္ဆုိေသာ က်မ္းဂန္တို႔ တြင္ အဓိကက်သည့္ မဇ္ၥ်ိမပဋိပဒါက်င့္စဥ္ကို ဆန္႔က်င္မႈ သံသယ၀င္ေနသမွ် (သို႔) ေလာကီကိစၥတို႔ကို ေရွ႕တန္း တင္လွ်က္
ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္မႈ၊ သမာဓိဘာ၀နာ ပြားမ်ားမႈ၊
၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္မႈတို႔ကို ေရွာင္တိမ္းေနသမွ်“၀ိစိကိစၦာ”ဆိုေသာ ကိေလသာဆိုးႀကီး ၀င္ေႏွာင့္ခံေနရသည္ ဆိုတာကို သိေစခ်င္၍ ဤ ေဆာင္းပါးျဖင့္ သတိေပးႏိႈးေဆာ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ျဖစ္လာေသာ “၀ိစိကိစၦာ သံသယ” ကို = “ျမတ္ဗုဒၶ၏
အလိုေတာ္က် ၪာဏ္ျဖင့္ဆင္ျခင္ႏုိင္ရန္”
“တသၼာ တိဟ ဘိကၡေ၀ အဘိကၡဏံ သကံ စိတ္ၱံ ပစၥေ၀က္ၡိတဗ္ၺံ “
“ဒိဃရတၱမိဒံ စိတ္ၱံ သံကိလိ႒ံ ရာေဂန ေဒါေသန ေမာေဟနာ”” တိ။ စိတၱသံကိေလသာ ဘိကၡေ၀ သတၱာသံကိလိႆႏ္ၲိ၊
စိတၱေ၀ါဒါနာ သတၱာ ၀ိသုဇၥ်ႏ္ၲိ
(သံ၊၂၊၁၂၃)
ရဟန္းတို႔၊ ထိုသို႔ပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါမွန္သမွ်တို႔သည္
ဒိ႒ိတည္းဟူေသာ ေထာက္ကို လည္ပင္း၌ဆြဲကာ ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါးတည္းဟူေသာ သကၠာယခ်ည္တိုင္၌ တဏွာတည္းဟူေသာႀကဳိးျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားအပ္သည္
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ဤသာသနာျမတ္အတြင္း၌ သင္
ခ်စ္သားတို႔သည္ သင္ခ်စ္သမီးတို႔သည္
“ဤ ငါတို႔၏ စိတ္သည္၊ ေန႔ညဥ့္ သံသရာရွည္ျမင့္စြာေသာ
အခ်ိန္ ကာလတို႔ပတ္လံုး ရာဂေၾကာင့္၊ ေဒါသေၾကာင့္၊
ေမာဟ ေၾကာင့္ ညစ္ႏြမ္းေနရေပ၏”” ဟူ၍
မိမိတို႔၏စိတ္ကို အၿမဲမျပတ္ မၾကာခဏ ၪာဏ္ျဖင့္
ဆင္ျခင္ေပးရပါမည္။
ရဟန္းတို႔ စိတ္ဓာတ္ညစ္ႏြမ္းျခင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔ သည္ ညစ္ႏြမ္းၾကရကုန္၏။ ပင္ပန္းၾကရကုန္၏၊ ဆင္းရဲ ၾကရကုန္၏။ စိတ္ဓာတ္ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းျခင္းေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔သည္
စင္ၾကယ္ၾကရကုန္၏ ဟူလို။
(သံ၊၂၊ ၁၂၃။)
ယံုမွားမႈမ်ား - ထင္ရွားျဖစ္ေပ၊
ေကာင္းမႈအလုပ္ - တုန္လႈပ္ေပၚေန၊
ယံုမွားသံသယ - ဒြိဟေထြေထြ၊
၀ိစိကိစ္ - ျဖစ္စိတ္ကင္းပါေစ။
ဆုေႁခြလ်က္
 Written by ►►► ​📝📝 ဓမၼ ကုန္​သည္​
((ဖတ္​႐ွဴ ွ , နာယူ , မွတ္​သားမိသမွ် ျပန္​လည္​မွ်​ေဝသည္​..။)
 ဓမၼနဒီ

Share:

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Powered by Blogger.

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support