သီတင္းကြ်တ္လသည္ ျမန္မာတို႔၏ ၁၂ လရာသီတြင္
သတၱမေျမာက္လၿဖစ္ၿပီး ဝါတြင္းကာလ၏
ေနာက္ဆံုးလၿဖစ္ပါသည္။
သတၱမေျမာက္လၿဖစ္ၿပီး ဝါတြင္းကာလ၏
ေနာက္ဆံုးလၿဖစ္ပါသည္။
ရာသီခြင္မွာ တူရာသီၿဖစ္ၿပီး အႆဝတီၾကယ္ႏွင့္ လမင္းတို႔ စန္းယွဥ္ကာ
မြန္းတည့္ၾကသည္။ ဤရာသီ၏ ပန္းမွာ ၾကာၿဖဴပန္း (Nymphaea Lotus) ၿဖစ္ပါသည္။
ယင္းတို႔ကိုပင္ မနုႆေဗဒ (Athropology) သေဘာအရ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခုအျဖစ္ ျမင္နိုင္ၾကပါသည္။
သီတင္းကြ်တ္လကို ေရွးၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား၌ `သႏၲဴလ´ ဟုေရးထိုး ၾကသည္။
ခ်ိန္ခြင္ပံု ၾကယ္တာရာ နကၡတ္တို႔စုေဝးေသာ မိုးကာလဟု လည္းေကာင္း၊
ေတာင္သူလယ္သမားတို႔ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာစပါးပင္မ်ား
သန္စြမ္းစြာေထာင္မတ္ေသာလ ဟုလည္းေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဖြင့္ဆိုၾကသည္။
သန္စြမ္းစြာေထာင္မတ္ေသာလ ဟုလည္းေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဖြင့္ဆိုၾကသည္။
ျမန္မာတို႔သည္ စိတ္ရင္းရိုးသားတည္ၾကည္ၾကသူမ်ား
ၿဖစ္သည္ႏွင့္အညီ စစ္မွန္ေသာဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ သိကၡာကာမ၊
ဂႏၴကာရက၊ ပရိယတၱိ၀ိသာရဒ၊ လဇၨီေပသလ စသည့္
တစ္ျဖာ ဂုဏ္ေဝျဖာသည့္ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ မင္းတရားစစ္တို႔ေၾကာင့္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ခြင့္ ရၾကၿပန္ေသာအခါ ဗုဒၶၿမတ္စြာ၏ အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားႏွင့္
လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္
ေကာင္းေသာ လူေနမႈဘဝမ်ားၿဖင့္ ေလာကဓံတရားမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာ၊ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္ေသာစိတ္ႏွလံုးကို ေခတ္အဆက္ဆက္ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။
ၿဖစ္သည္ႏွင့္အညီ စစ္မွန္ေသာဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ သိကၡာကာမ၊
ဂႏၴကာရက၊ ပရိယတၱိ၀ိသာရဒ၊ လဇၨီေပသလ စသည့္
တစ္ျဖာ ဂုဏ္ေဝျဖာသည့္ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ မင္းတရားစစ္တို႔ေၾကာင့္ သက္ဝင္ယံုၾကည္ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ခြင့္ ရၾကၿပန္ေသာအခါ ဗုဒၶၿမတ္စြာ၏ အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားႏွင့္
လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္
ေကာင္းေသာ လူေနမႈဘဝမ်ားၿဖင့္ ေလာကဓံတရားမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာ၊ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္ေသာစိတ္ႏွလံုးကို ေခတ္အဆက္ဆက္ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။
ဤစိတ္ဓာတ္မ်ားအရင္းခံၿဖင့္ ၁၂ လရာသီရိွသည့္ အနက္ လၿပည့္လကြယ္ေန႔တိုင္းတြင္
ရတနာသံုးပါးအား ရည္စူး၍ အလွဴအတန္းမ်ား၊
ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားၿပဳလုပ္ေလ့ရိွၾကသည္။
သီတင္းကြ်တ္မီးထြန္းပြဲေတာ္သည္
ၿမန္မာတို႔၏ ၁၂ ရာသီပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထင္ရွားေသာပြဲေတာ္တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး ပြဲေတာ္စတင္က်င္းပခဲ့သည္ အစဥ္အလာမွာ
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိခဲ့စဥ္အခါကပင္
ၿဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုနိုင္ေကာင္းပါသည္။
ၿမန္မာတို႔၏ ၁၂ ရာသီပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထင္ရွားေသာပြဲေတာ္တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး ပြဲေတာ္စတင္က်င္းပခဲ့သည္ အစဥ္အလာမွာ
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိခဲ့စဥ္အခါကပင္
ၿဖစ္ပါသည္ဟု ေျပာဆိုနိုင္ေကာင္းပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ယခုက်င္းပသည့္ သီတင္းကၽြတ္လ
မီးထြန္းပြဲေတာ္အစဥ္အလာမ်ားသည္ ယင္းမွတစ္ဆင့္ ကူးစပ္ဆင့္ပြားလာျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းေခတ္အခါႏွင့္ယခုေခတ္အခါတို႔ မတူေသာ္ျငားလည္း ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားတူညီနိဳင္ ၾကမည္ပင္။
ယင္းေခတ္အခါႏွင့္ယခုေခတ္အခါတို႔ မတူေသာ္ျငားလည္း ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားတူညီနိဳင္ ၾကမည္ပင္။
ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သတၱမေၿမာက္၀ါကို
တာဝတိ ံသာ နတ္ၿပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီး
မယ္ေတာ္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆီတ နတ္သားအား အမႈးၿပဳ၍
စၾကဝဠာေနရာအႏံွ႔မွ နတ္ၿဗဟၼာအေပါင္းတို ့အား
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ၿမတ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
တာဝတိ ံသာ နတ္ၿပည္၌ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီး
မယ္ေတာ္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆီတ နတ္သားအား အမႈးၿပဳ၍
စၾကဝဠာေနရာအႏံွ႔မွ နတ္ၿဗဟၼာအေပါင္းတို ့အား
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ၿမတ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
သီတင္းကြ်တ္လၿပည့္ေန႔ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ နတ္ၿဗဟၼာအေပါင္းၿခံရံကာ
ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱၿမားေစာင္းတန္းမ်ားၿဖင့္ စီျခယ္အပ္ေသာ
ရတနာေစာင္းတန္းၿဖင့္ လူ႔ၿပည္ၿဖစ္ေသာ
သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ျပန္လည္ဆင္းသက္ၾကြျမန္းေတာ္မူသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာစာေပ အ႒ကထာမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။
ရတနာေစာင္းတန္းၿဖင့္ လူ႔ၿပည္ၿဖစ္ေသာ
သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔ျပန္လည္ဆင္းသက္ၾကြျမန္းေတာ္မူသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာစာေပ အ႒ကထာမ်ားက ဆိုၾကပါသည္။
ထိုအခါသမယတြင္ ျပည္သူျပည္သားအေပါင္းတို႔က မီးရွဴး မီးတိုင္မ်ား၊
မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား၊ ဆြမ္းပန္းေရခ်မ္းမ်ားျဖင့္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကသည္။
တာဝတိ ံသာနတ္ၿပည္ရိွ စူဠာမဏိေစတီေတာ္ကိုလည္း ပူေဇာ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ၿဖင့္
မီးပံုးမ်ားျပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို႔လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾကသည္။
ထိုကဲ့သို႔ပူေဇာ္ၾကသည္ကိုအေၾကာင္းၿပဳကာ
ယေန႔ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္ ၿမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး၌
ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿပဳလုပ္ၿမဲၿဖစ္သည္ဟုမွတ္သားရပါသည္။
မီးပံုးမ်ားျပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို႔လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾကသည္။
ထိုကဲ့သို႔ပူေဇာ္ၾကသည္ကိုအေၾကာင္းၿပဳကာ
ယေန႔ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္ ၿမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး၌
ႏွစ္စဥ္က်င္းပၿပဳလုပ္ၿမဲၿဖစ္သည္ဟုမွတ္သားရပါသည္။
ဗုဒၶ၏အဆံုးအမ၌တည္ၾကေသာ ၿမန္မာတို႔သည္
အသက္ဂုဏ္၀ါၾကီးသူ၊ ၿမင့္ၿမတ္သူတို႔အေပၚတြင္
ငယ္သူ၊ နိမ့္က် သူတို႔က ရိုေသေလးစား၍ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ေလ့ရိွၾကသည့္အတိုင္း ၀ါကြ်တ္ေသာအခ်ိန္
ဤထူးၿမတ္ေသာအခါသမယတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ပူေဇာ္္သကၠာရတို႔ၿဖင့္ သက္ၾကီးဝါၾကီးမ်ား၊ မိဘဆရာမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကသည့္ ဓေလ့မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ၾကရပါသည္။
အသက္ဂုဏ္၀ါၾကီးသူ၊ ၿမင့္ၿမတ္သူတို႔အေပၚတြင္
ငယ္သူ၊ နိမ့္က် သူတို႔က ရိုေသေလးစား၍ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ေလ့ရိွၾကသည့္အတိုင္း ၀ါကြ်တ္ေသာအခ်ိန္
ဤထူးၿမတ္ေသာအခါသမယတြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ပူေဇာ္္သကၠာရတို႔ၿဖင့္ သက္ၾကီးဝါၾကီးမ်ား၊ မိဘဆရာမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကသည့္ ဓေလ့မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ၾကရပါသည္။
ထို႔အၿပင္ ဤအခ်ိန္ကာလသည္ ၿမန္မာတို႔၏
တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ရိုေသေလးစားတတ္ေသာသေဘာ၊ မာန္မာနကုိ ႏိွမ့္ခ်တတ္ေသာသေဘာ၊
အၿပန္အလွန္ ေမတၱာေစတနာထားတတ္ေသာသေဘာ စသည့္
အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီးတို႔၏ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ေနစရိုက္ကိုေဖာ္က်ဴးၿပသေနေသာအမ်ိဳးဂုဏ္ကို
ၿမွင့္တင္ေပးေနသည့္ ရိုးရာအစဥ္အလာ အခ်ိန္အခါ
ၿဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အစ္ကို၊ အစ္မမ်ား ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားအားလံုးတို႔သည္လည္း ရခိုင္သူျမတ္ေရးသည့္ ေလာကသာရ ဆံုးမစာအတိုင္း `ေကာင္းေသာအၾကံ၊ မွန္ေသာအက်င့္၊ သင့္ေသာအယူ၊ ၿဖဴေသာႏွလံုး´ တို႔ၿဖင့္ သီတင္းကြ်တ္လ မီးထြန္းပြဲေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါဝင္ဆင္ႏြဲႏိုင္ၾကပါေစဟု ဤစာ၏ နိဒါန္းအခ်ီအေနျဖင့္ ဆုေတာင္းဆႏၵၿပဳလိုက္္ပါသည္။
အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီးတို႔၏ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ေနစရိုက္ကိုေဖာ္က်ဴးၿပသေနေသာအမ်ိဳးဂုဏ္ကို
ၿမွင့္တင္ေပးေနသည့္ ရိုးရာအစဥ္အလာ အခ်ိန္အခါ
ၿဖစ္သည္ႏွင့္အညီ အစ္ကို၊ အစ္မမ်ား ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားအားလံုးတို႔သည္လည္း ရခိုင္သူျမတ္ေရးသည့္ ေလာကသာရ ဆံုးမစာအတိုင္း `ေကာင္းေသာအၾကံ၊ မွန္ေသာအက်င့္၊ သင့္ေသာအယူ၊ ၿဖဴေသာႏွလံုး´ တို႔ၿဖင့္ သီတင္းကြ်တ္လ မီးထြန္းပြဲေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါဝင္ဆင္ႏြဲႏိုင္ၾကပါေစဟု ဤစာ၏ နိဒါန္းအခ်ီအေနျဖင့္ ဆုေတာင္းဆႏၵၿပဳလိုက္္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေလာင္းေတာ္ကုိ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ တြင္ မိခင္မာယာေဒ၀ီ မွ
ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဖြားျမင္ေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္
(၁၆)ႏွစ္ အရြယ္မွာ ယေသာ္ဓရာ ႏွင့္ ထိမ္းျမား
လက္ထပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဖြားျမင္ေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္
(၁၆)ႏွစ္ အရြယ္မွာ ယေသာ္ဓရာ ႏွင့္ ထိမ္းျမား
လက္ထပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
အသက္ (၂၉)ႏွစ္မွာ သားေတာ္ ရာဟုလာ ကို ဖြားျမင္ေသာညမွာပင္ ကာမဂုဏ္၏အျပစ္တုိ႔ကုိေတြ႕ၿပီး
ၿငီးေငြ႕ေတာ္မူသျဖင့္ နန္းစည္စိမ္ႏွင့္တကြ အားလံုးကုိစြန္႔လႊတ္ၿပီး ဥ႐ုေဝလေတာကုိ ဝင္ခဲ့ပါသည္။
ၿငီးေငြ႕ေတာ္မူသျဖင့္ နန္းစည္စိမ္ႏွင့္တကြ အားလံုးကုိစြန္႔လႊတ္ၿပီး ဥ႐ုေဝလေတာကုိ ဝင္ခဲ့ပါသည္။
ဥ႐ုေဝလမွာ ပင္ပန္းဆင္းရဲေသာ ဒုကၠရစရိယ အက်င့္ကုိ ၆ႏွစ္ ကာလပတ္လံုး
က်င့္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္ႏွင့္
သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္အတြက္
မည္သုိ႔မွ်အေထာက္အကူမျပဳေသာ ထုိအက်င့္မ်ားကုိ
စြန္႔လႊတ္ၿပီး "မဇၥ်ိမပဋိပဒါ" ဆုိသည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ကုိ ကိုယ္ေတာ္တုိင္က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထုိမဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ျဖင့္ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္
မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ တြင္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မည္သုိ႔မွ်အေထာက္အကူမျပဳေသာ ထုိအက်င့္မ်ားကုိ
စြန္႔လႊတ္ၿပီး "မဇၥ်ိမပဋိပဒါ" ဆုိသည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ကုိ ကိုယ္ေတာ္တုိင္က်င့္သံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထုိမဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ျဖင့္ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္
မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ တြင္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္-
(၁) ပလႅကၤသတၱာဟ။ ။ဘုရားျဖစ္ေသာ ေဗာဓိပင္ရင္းေနရာ (ပလႅင္)ထက္တြင္ ကဆုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔မွ
(၇) ရက္ေန႔အထိ ၀ိမုတၱိသုခ (သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းခ်မ္းသာ) ကုိ ခံစားလွ်က္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(၁) ပလႅကၤသတၱာဟ။ ။ဘုရားျဖစ္ေသာ ေဗာဓိပင္ရင္းေနရာ (ပလႅင္)ထက္တြင္ ကဆုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔မွ
(၇) ရက္ေန႔အထိ ၀ိမုတၱိသုခ (သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းခ်မ္းသာ) ကုိ ခံစားလွ်က္ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(၂) အနိမိသ သတၱာဟ။ ။ေဗာဓိပင္၏အနီး
အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ တည့္တည့္ (၁၄)လံအကြာ ေနရာမွာ ကဆုန္လျပည္႔ ေက်ာ္ (၈)ရက္ေန႔မွ (၁၄) ရက္ေန႔အထိ (၇)ရက္ ထပ္မံ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ငါသည္
ပါရမီမ်ား ျဖည္႔ခဲ႔ေသာေၾကာင့္ ဤပလႅင္ထက္မွာ
မာရ္(၅)ပါးကိုေအာင္ျမင္ျပီး ဘုရားျဖစ္ခဲ႔ျပီ ဟုဆင္ျခင္ကာ ေျဖာင္႔ေျဖာင္႔မတ္မတ္ ရပ္ေနေတာ္မူကာ အပရာဇိတပလႅင္ကို
မမွိတ္ေသာမ်က္စိျဖင္႔ (၇)ရက္လံုး ၾကည္႔ရႈ ၀မ္းေျမာက္ေနေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(အ= မ။ နိမိသ= မ်က္စိမွိတ္သည္။ အနိမိသ= မ်က္စိမမွိတ္ပဲ)
အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ တည့္တည့္ (၁၄)လံအကြာ ေနရာမွာ ကဆုန္လျပည္႔ ေက်ာ္ (၈)ရက္ေန႔မွ (၁၄) ရက္ေန႔အထိ (၇)ရက္ ထပ္မံ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ငါသည္
ပါရမီမ်ား ျဖည္႔ခဲ႔ေသာေၾကာင့္ ဤပလႅင္ထက္မွာ
မာရ္(၅)ပါးကိုေအာင္ျမင္ျပီး ဘုရားျဖစ္ခဲ႔ျပီ ဟုဆင္ျခင္ကာ ေျဖာင္႔ေျဖာင္႔မတ္မတ္ ရပ္ေနေတာ္မူကာ အပရာဇိတပလႅင္ကို
မမွိတ္ေသာမ်က္စိျဖင္႔ (၇)ရက္လံုး ၾကည္႔ရႈ ၀မ္းေျမာက္ေနေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(အ= မ။ နိမိသ= မ်က္စိမွိတ္သည္။ အနိမိသ= မ်က္စိမမွိတ္ပဲ)
(၃) စကၤမ သတၱာဟ။ ။ကဆုန္လကြယ္ေန႔မွ နယုန္လဆန္း (၆)ရက္ေန႔အထိ (၇)ရက္တြင္
ေဗာဓိပင္ပလႅင္နဲ႔ အနိမိသ သတၱာဟ အၾကား စႀကၤ ံေလွ်ာက္ေတာ္မူကာ (၇)ရက္
ထပ္မံသီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ယင္းေနရာမွာ
နတ္တို႔က “ရွင္ေဂါတမသည္ ေဗာဓိပလႅင္၌
တပ္မက္ေနေသးသည္၊ ဘုရားစင္စစ္မျဖစ္ေသး”ဟု ယံုမွားသံသယျဖစ္ၾကသည္။ ထိုယံုမွားေပ်ာက္ေစရန္
ေရအစံု၊ မီးအစံု ယမကျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
စႀကၤ ံ ၾကြရင္း တရားဆင္ျခင္၊ ဖလသမပတ္
၀င္စားေသာေၾကာင့္ စကၤမ သတၱာဟ ဟုေခၚပါသည္။
နတ္တို႔က “ရွင္ေဂါတမသည္ ေဗာဓိပလႅင္၌
တပ္မက္ေနေသးသည္၊ ဘုရားစင္စစ္မျဖစ္ေသး”ဟု ယံုမွားသံသယျဖစ္ၾကသည္။ ထိုယံုမွားေပ်ာက္ေစရန္
ေရအစံု၊ မီးအစံု ယမကျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
စႀကၤ ံ ၾကြရင္း တရားဆင္ျခင္၊ ဖလသမပတ္
၀င္စားေသာေၾကာင့္ စကၤမ သတၱာဟ ဟုေခၚပါသည္။
(၄) ရတနာဃရ သတၱာဟ။ ။ေဗာဓိပင္၏
အေနာက္ေျမာက္ (၁၀)လံအကြာတြင္နတ္မ်ား
ဖန္ဆင္းပူေဇာ္ေသာ ရတနာေရႊအိမ္ထက္၌ နယုန္လဆန္း (၇) ရက္ေန႔မွ (၁၃)ရက္အထိ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါသည္။ အဘိဓမၼာ ေရွးဦး(၆)က်မ္းကို ဆင္ျခင္ရာတြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကြန္႔ျမဴးျခင္း မရွိေသးပါ။
ေနာက္ဆံုး ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ၾကီးကို
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေတာ္မူေသာအခါမွသာ
ေရာင္ျခည္ေတာ္ (၆)သြယ္
ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။
အေနာက္ေျမာက္ (၁၀)လံအကြာတြင္နတ္မ်ား
ဖန္ဆင္းပူေဇာ္ေသာ ရတနာေရႊအိမ္ထက္၌ နယုန္လဆန္း (၇) ရက္ေန႔မွ (၁၃)ရက္အထိ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္မူပါသည္။ အဘိဓမၼာ ေရွးဦး(၆)က်မ္းကို ဆင္ျခင္ရာတြင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ကြန္႔ျမဴးျခင္း မရွိေသးပါ။
ေနာက္ဆံုး ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ၾကီးကို
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေတာ္မူေသာအခါမွသာ
ေရာင္ျခည္ေတာ္ (၆)သြယ္
ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။
(၅) အဇပါလသတၱာဟ။ ။ဒီေနရာကုိ ဆိတ္ေက်ာင္းသမားေတြေနတဲ့ ေညာင္ပင္လို႔
ဆုိပါတယ္။ ေဗာဓိပင္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ (၃၂)လံ အကြာမွာ နယုန္လဆန္း (၁၄)ရက္ေန႔မွ
နယုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၅)ရက္အထိ (၇)ရက္
သီတင္းသံုးေတာ္ မူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာပဲ မာရ္နတ္ရဲ႕သမီး (၃) ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ (တဏွာ၊ အရတီ၊ ရာဂါ) တုိ႔က ဘုရားရွင္ကို မိန္းမမာယာျဖင္႔ ျဖားေယာင္းဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ႔ၾကပါတယ္။ သို႔ေပးမယ့္ ဘုရားရွင္က တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
သီတင္းသံုးေတာ္ မူပါတယ္။ ဒီေနရာမွာပဲ မာရ္နတ္ရဲ႕သမီး (၃) ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ (တဏွာ၊ အရတီ၊ ရာဂါ) တုိ႔က ဘုရားရွင္ကို မိန္းမမာယာျဖင္႔ ျဖားေယာင္းဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ႔ၾကပါတယ္။ သို႔ေပးမယ့္ ဘုရားရွင္က တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
(၆) မုစလိႏၵ
သတၱာဟ။ ။ေဗာဓိပင္၏ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ (၁၅)လံ အကြာ၊ မုစလိႏၵာအိုင္ အနီး
က်ဥ္းပင္ေအာက္မွာ နယုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၆)ရက္ေန႔မွ နယုန္လျပည္႔ေက်ာ္
(၁၂)ရက္ေန႔ထိ (၇)ရက္ သီတင္းသံုးေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။
ထိုေနရာကုိ သီတင္းသံုးစဥ္မွာ အခါမဲ႔ မိုးရြာခဲ႔ေသာေၾကာင့္ မုစလိႏၵာအိုင္ နဂါးမင္းသည္ တန္ခိုးနွင့္လိုရာကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ္လည္း သူ၏ပကတိ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္သာ ပါးျပင္းမိုးျပီး ရာသီဥတုဒဏ္ကေန ကာကြယ္ပူေဇာ္ခဲ႔ပါသည္။
ထိုေနရာကုိ သီတင္းသံုးစဥ္မွာ အခါမဲ႔ မိုးရြာခဲ႔ေသာေၾကာင့္ မုစလိႏၵာအိုင္ နဂါးမင္းသည္ တန္ခိုးနွင့္လိုရာကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ္လည္း သူ၏ပကတိ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္သာ ပါးျပင္းမိုးျပီး ရာသီဥတုဒဏ္ကေန ကာကြယ္ပူေဇာ္ခဲ႔ပါသည္။
(၇) ရာဇာယတန
သတၱာဟ။ ။ေဗာဓိပင္၏ ေတာင္ဘက္ (၄၀)လံ အကြာ၊ လင္းလြန္းပင္ရင္းမွာ
နယုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၁၃)ရက္မွ ၀ါဆိုလဆန္း (၄)ရက္ေန႔ အထိ (၇)ရက္ ပတ္လံုး
ဖလသမာပတ္ ဝင္စားပါသည္။ (၇) ရက္ျပည့္တဲ့ေန႔ ဘုရားရွင္ အစာအာဟာရမွီ၀ဲရန္ လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ ရာမညတိုင္း၊ ဥကၠလာဇနပုဒ္၊ ေပါကၠရဝတၱီဇနပုဒ္မွ ကုန္သည္ညီေနာင္ တပုႆ၊ ဘလႅိက တုိ႔က ဘုရားရွင္ကုိ မုန္႔က်စ္ဆုပ္ ဆပ္ကပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းကုန္သည္ညီေနာင္ကို သံဃာမရွိေသးသည့္ကာလျဖစ္သည့္ အတြက္ ေဒြဝါစိက သရဏဂံု(၂)ပါးကုိသာ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ပါသည္။ ဆံေတာ္ (၈)ဆူ စြန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ယင္းဆံေတာ္တို႔ကို သူတို႔၏အရပ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေစတီထဲတြင္
ဌာပနာျပဳခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။
ဖလသမာပတ္ ဝင္စားပါသည္။ (၇) ရက္ျပည့္တဲ့ေန႔ ဘုရားရွင္ အစာအာဟာရမွီ၀ဲရန္ လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ ရာမညတိုင္း၊ ဥကၠလာဇနပုဒ္၊ ေပါကၠရဝတၱီဇနပုဒ္မွ ကုန္သည္ညီေနာင္ တပုႆ၊ ဘလႅိက တုိ႔က ဘုရားရွင္ကုိ မုန္႔က်စ္ဆုပ္ ဆပ္ကပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းကုန္သည္ညီေနာင္ကို သံဃာမရွိေသးသည့္ကာလျဖစ္သည့္ အတြက္ ေဒြဝါစိက သရဏဂံု(၂)ပါးကုိသာ ခ်ီးေျမွာက္ခဲ့ပါသည္။ ဆံေတာ္ (၈)ဆူ စြန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ယင္းဆံေတာ္တို႔ကို သူတို႔၏အရပ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေစတီထဲတြင္
ဌာပနာျပဳခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။
ဗုဒၶစာေပမ်ားအရ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမဝါကို မိဂဒါ၀ုန္ တြင္ ဝါကပ္ေတာ္မူၿပီး၊ ဒုတိယဝါ၊ တတိယဝါ၊ စတုတၳဝါ တို႔ကို
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳဝန္ေက်ာင္း၊ ပဥၥမဝါ ကို ေဝသာလီျပည္၊
ဆ႒မဝါ ကို မကုဋေတာင္ စေသာ ေနရာဌာနမ်ားမွာ ဝါကပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သတၱမ၀ါကို တာဝတႎသာ
နတ္ျပည္မွာ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတ နတ္သားကို အမွဴးထားကာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ရွိ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ပ႑ဳကမၺလာ
ျမေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ကို ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး အသံမစဲ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
"မယ္ေတာ္မိနတ္၊ ေက်းဇူးဆပ္၊ ေဟာလတ္ဘိဓမၼာ"
ဟုလည္း ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား ေျပာဆုိေရးသားခဲ့ၾကပါသည္။
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳဝန္ေက်ာင္း၊ ပဥၥမဝါ ကို ေဝသာလီျပည္၊
ဆ႒မဝါ ကို မကုဋေတာင္ စေသာ ေနရာဌာနမ်ားမွာ ဝါကပ္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သတၱမ၀ါကို တာဝတႎသာ
နတ္ျပည္မွာ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတ နတ္သားကို အမွဴးထားကာ တာဝတႎသာနတ္ျပည္ရွိ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ပ႑ဳကမၺလာ
ျမေက်ာက္ျဖာထက္တြင္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ကို ဝါတြင္းသံုးလပတ္လံုး အသံမစဲ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
"မယ္ေတာ္မိနတ္၊ ေက်းဇူးဆပ္၊ ေဟာလတ္ဘိဓမၼာ"
ဟုလည္း ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား ေျပာဆုိေရးသားခဲ့ၾကပါသည္။
ဝါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔မွ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔
အထိ ရက္ေပါင္း (၉၀)၊ ဝါတြင္း (၃) လတြင္
အထိ ရက္ေပါင္း (၉၀)၊ ဝါတြင္း (၃) လတြင္
၁။ ဓမၼသဂၤဏီက်မ္း ကို (၁၂) ရက္
၂။ ၀ိဘင္းက်မ္းကို (၁၂) ရက္
၃။ ဓာတုကထာက်မ္းကို (၆) ရက္
၄။ ပုဂၢလပညတ္က်မ္းကို (၇) ရက္
၅။ ကထာ၀တၳဳက်မ္းကို (၈) ရက္
၆။ ယမိုက္က်မ္းကို (၂၀) ရက္
၇။ ပ႒ာန္းက်မ္းကို (၂၅) ရက္
ေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။
အဘိဓမၼာတရား ေဒသနာေတာ္ကုိ နည္း (၃) နည္း ျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
(၁) အတိ၀ိတၳာရ ေဒသနာ (အက်ယ္နည္း)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မယ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးဆပ္လိုျခင္း၊
မိဘေက်းဇူးကို သတၱဝါတို႔နားလည္ေစလိုျခင္း၊
အဘိဓမၼာတရားကို အစအဆံုး တစ္ထိုင္တည္း
ေဟာၾကားလိုျခင္း၊ အစအဆံုး တစ္ထိုင္တည္းေဟာမွ
နာၾကားရေသာ တရားနာသူတို႔ အက်ဳိးထူး ရႏိုင္ျခင္း၊ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္၏ က်ယ္ဝန္းနက္နဲမႈကို သိေစလိုျခင္း၊ လူတို႔သက္တမ္းႏွင့္ သံုးလေလာက္ေဟာမွ
ကုန္ႏိုင္မည့္တရားျဖစ္သည့္အတြက္ လူတို႔႔ ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ေဟာသူေရာ နာသူပါ မေနႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာအက်ယ္နည္းကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ မယ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးဆပ္လိုျခင္း၊
မိဘေက်းဇူးကို သတၱဝါတို႔နားလည္ေစလိုျခင္း၊
အဘိဓမၼာတရားကို အစအဆံုး တစ္ထိုင္တည္း
ေဟာၾကားလိုျခင္း၊ အစအဆံုး တစ္ထိုင္တည္းေဟာမွ
နာၾကားရေသာ တရားနာသူတို႔ အက်ဳိးထူး ရႏိုင္ျခင္း၊ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္၏ က်ယ္ဝန္းနက္နဲမႈကို သိေစလိုျခင္း၊ လူတို႔သက္တမ္းႏွင့္ သံုးလေလာက္ေဟာမွ
ကုန္ႏိုင္မည့္တရားျဖစ္သည့္အတြက္ လူတို႔႔ ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ေဟာသူေရာ နာသူပါ မေနႏိုင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အဘိဓမၼာအက်ယ္နည္းကို တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ ေဟာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(၂) အတိသေခၤပေဒသနာ (အက်ဥ္းနည္း)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူသားျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတြက္
ဆြမ္းခံျခင္း ဆြမ္းစားျခင္း ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ျခင္း စသည္ ျပဳလုပ္ရန္ နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို အဓိ႒ာန္ျဖင့္ဖန္ဆင္းၿပီး လူ႔ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူရာတြင္ ဟိမဝႏၲာ စႏၵကူးေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ (အနားယူ) ေတာ္မူပါတယ္္။
ထို စႏၵကူးေတာတြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္
ျမတ္စြာဘုရားအား ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ ျပဳစုခစားခိုက္
ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာ
တရားကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္နည္းျဖင့္ေဟာေတာ္မူပါသည္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူသားျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတြက္
ဆြမ္းခံျခင္း ဆြမ္းစားျခင္း ေရခ်ဳိးသန္႔စင္ျခင္း စသည္ ျပဳလုပ္ရန္ နိမၼိတ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို အဓိ႒ာန္ျဖင့္ဖန္ဆင္းၿပီး လူ႔ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူရာတြင္ ဟိမဝႏၲာ စႏၵကူးေတာ၌ ေန႔သန္႔စင္ (အနားယူ) ေတာ္မူပါတယ္္။
ထို စႏၵကူးေတာတြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္သည္
ျမတ္စြာဘုရားအား ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ ျပဳစုခစားခိုက္
ျမတ္စြာဘုရားက အရွင္သာရိပုတၱရာအား အဘိဓမၼာ
တရားကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္နည္းျဖင့္ေဟာေတာ္မူပါသည္။
(၃) နာတိ ဝိတၳာရ နာတိသေခၤပ ေဒသနာ (မက်ဥ္းမက်ယ္နည္း)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အရွင္သာရိပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သည့္
အက်ဥ္းနည္းကို တပည့္ရဟန္းငါးရာတို႔အား
မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာေတာ္မူပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ရဟန္းငါးရာကုိ ေဟာၾကားေသာအဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္အား ျမတ္စြာဘုရား ထံေမွာက္၌ ျပန္လည္တင္ျပ အစစ္ေဆးခံရာ ျမတ္စြာဘုရားက နားေထာင္၍ လက္ခံအတည္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အရွင္သာရိပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သည့္
အက်ဥ္းနည္းကို တပည့္ရဟန္းငါးရာတို႔အား
မက်ဥ္းမက်ယ္နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာေတာ္မူပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာက တပည့္ရဟန္းငါးရာကုိ ေဟာၾကားေသာအဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္အား ျမတ္စြာဘုရား ထံေမွာက္၌ ျပန္လည္တင္ျပ အစစ္ေဆးခံရာ ျမတ္စြာဘုရားက နားေထာင္၍ လက္ခံအတည္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ႀကီးသည္
ခုနစ္ဝါေျမာက္ျဖစ္ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခု
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ မွ သီတင္းကြၽတ္
လျပည့္ေန႔အထိ (၃)လအတြင္း နည္း(၃)နည္းျဖင့္
လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ တျပိဳင္တည္း ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။
ခုနစ္ဝါေျမာက္ျဖစ္ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၉ ခု
၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ မွ သီတင္းကြၽတ္
လျပည့္ေန႔အထိ (၃)လအတြင္း နည္း(၃)နည္းျဖင့္
လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ တျပိဳင္တည္း ေပၚထြန္းခဲ့ပါသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကုိ ေဟာၾကားၿပီး
တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္သို႔
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ဆင္းသက္ေတာ္မူခဲ့သျဖင္႔ ျမတ္ေသာေန႔
အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကပါသည္။ ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ၾကြျမန္းလာသည္ကို ရည္စူးၿပီး
ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီမီးထြန္းကာ မီးထြန္းပြဲက်င္းပေသာ
အစဥ္အလာသည္ ေရွးဘိုးေဘးဘီဘင္မ်ား လက္ထက္ကပင္ ရွိခဲ့ပါသည္။
ထို႔အျပင္ ဘုရားရွင္သည္ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ
နတ္သားကို တာဝတႎသာနတ္္ျပည္၌ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳလွ်က္
ဤေန႔ကို “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔” ဟု သမုတ္ကာ အဘိဓမၼာရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ားလည္း က်င္းပၾကပါသည္။
နတ္သားကို တာဝတႎသာနတ္္ျပည္၌ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူသည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳလွ်က္
ဤေန႔ကို “အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔” ဟု သမုတ္ကာ အဘိဓမၼာရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ားလည္း က်င္းပၾကပါသည္။
တစ္နည္းဆုိလွ်င္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ကုိ
“ဘုရားဆုပန္ေန႔” ဟူ၍လည္း ေခၚဆုိႏိုင္ပါသည္။
ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာမွ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာအခါ လက်ာၤဘက္ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္ေဒ၀တာမ်ား၊
လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ား ျခံရံလိုက္ပါကာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အလယ္က ပတၱျမားေစာင္းတန္းျဖင့္ ဆင္းသက္ေတာ္မူပါသည္။ ထုိသို႔ နတ္ျဗဟၼာမ်ားျခံရံလိုက္ပါ၍ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာသည့္ ဘုရားရွင္၏
တုႏႈိင္းဖြယ္မရွိ တင့္တယ္ျပည့္စံုေသာ အသေရ ေတာ္ကို ဖူးျမင္ၾကရေသာအခါ (၃၆)ယူဇနာ အတြင္းရွိေသာ ပရိသတ္အားလံုး ဘုရားကိုအားက်၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚလာကာ ဘုရားဆုကို ေတာင္းၾကပါသည္။
ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ “ဘုရားဆုပန္ေန႔” ဟုေခၚဆုိထုိက္ပါသည္။
“ဘုရားဆုပန္ေန႔” ဟူ၍လည္း ေခၚဆုိႏိုင္ပါသည္။
ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာမွ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာအခါ လက်ာၤဘက္ေရႊေစာင္းတန္းက နတ္ေဒ၀တာမ်ား၊
လက္ဝဲဘက္ ေငြေစာင္းတန္းက ျဗဟၼာမ်ား ျခံရံလိုက္ပါကာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ အလယ္က ပတၱျမားေစာင္းတန္းျဖင့္ ဆင္းသက္ေတာ္မူပါသည္။ ထုိသို႔ နတ္ျဗဟၼာမ်ားျခံရံလိုက္ပါ၍ ဆင္းသက္ေတာ္မူလာသည့္ ဘုရားရွင္၏
တုႏႈိင္းဖြယ္မရွိ တင့္တယ္ျပည့္စံုေသာ အသေရ ေတာ္ကို ဖူးျမင္ၾကရေသာအခါ (၃၆)ယူဇနာ အတြင္းရွိေသာ ပရိသတ္အားလံုး ဘုရားကိုအားက်၊ ဘုရားျဖစ္ခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚလာကာ ဘုရားဆုကို ေတာင္းၾကပါသည္။
ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ “ဘုရားဆုပန္ေန႔” ဟုေခၚဆုိထုိက္ပါသည္။
သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ဝါတြင္းသံုးလ ကုန္ဆံုး
ကၽြတ္လြတ္ေသာေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ၀ါဆုိေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔
လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္သြားလာ သီတင္းသံုးႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးကို ရရွိၾကပါသည္။
ထုိေန႔အထိဝါဆိုၾကသည့္ သံဃာမ်ားသည္
အလြန္အက်ိဳးထူးေသာ ကထိန္အလွဴကို ခံယူထုိက္ေသာ အခြင့္အေရး လည္းရရွိၾကပါသည္။
အလြန္အက်ိဳးထူးေသာ ကထိန္အလွဴကို ခံယူထုိက္ေသာ အခြင့္အေရး လည္းရရွိၾကပါသည္။
{{အသွ်င္ဉာဏုတၱရ (သီရိလကၤာ)ကို
ခရက္ဒစ္ေပးပါသည္အ႐ွင္ဘုရား _/\_}}
ခရက္ဒစ္ေပးပါသည္အ႐ွင္ဘုရား _/\_}}
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔သည္
ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါကၽြတ္ေသာေန႔၊ အျပစ္ရွိက ေျပာၾကားပါရန္ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ပန္အမႈျပဳၾကေသာ ပ၀ါရဏာေန႔၊ ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔၊ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းျခံရံလ်က္ တာ၀တႎသာမွ သကၤႆနဂိုလ္ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာေန႔၊ ထုိသို႔ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ ေတာ္မူသည္ကုိ
ရည္စူး ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီးမီးစသည့္
ထြန္းညွိပူေဇာ္ေသာေန႔၊ ျဗဟၼာ နတ္ လူ သံုးဘံုသူတုိ႔ ဘုရားရွင္အား အတူတကြ ၾကည္ျဖဴပူေဇာ္ေသာေန႔၊ နတ္လူအမ်ား ဘုရားဆု ပန္ေသာေန႔ စေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသအဖံုဖံုႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါကၽြတ္ေသာေန႔၊ အျပစ္ရွိက ေျပာၾကားပါရန္ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ပန္အမႈျပဳၾကေသာ ပ၀ါရဏာေန႔၊ ဘုရားရွင္ တာဝတႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔၊ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းျခံရံလ်က္ တာ၀တႎသာမွ သကၤႆနဂိုလ္ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ေတာ္မူေသာေန႔၊ ထုိသို႔ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ ေတာ္မူသည္ကုိ
ရည္စူး ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ဆီးမီးစသည့္
ထြန္းညွိပူေဇာ္ေသာေန႔၊ ျဗဟၼာ နတ္ လူ သံုးဘံုသူတုိ႔ ဘုရားရွင္အား အတူတကြ ၾကည္ျဖဴပူေဇာ္ေသာေန႔၊ နတ္လူအမ်ား ဘုရားဆု ပန္ေသာေန႔ စေသာ ဂုဏ္ထူးဝိေသသအဖံုဖံုႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤကဲ့သို႔ေန႔ထူး၊ ေန႔ျမတ္မွာ ဓမၼမိတ္ေဆြ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအားလံုး
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္မ်ားကုိ နာယူက်င့္ၾကံ အားထုတ္ႏုိင္ၾကသျဖင့္
ဒုကၡခပ္သိမ္းကင္းၿငိမ္းရာ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ကုိ ရႏုိင္ၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းၿပီး
ဤေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရပါသည္။
0 comments:
Post a Comment