သတၱိရိွမွဘာသာတရားအစစ္ကိုရႏိုင္မယ္





ဘာသာတရားဆိုတာ အားကိုးရာကိုရွာတာလို႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါဟာ အားငယ္တတ္သူတို႔ရဲ႕ မျပည့္စံုမႈ၊ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈကိုအေၾကာင္းခံၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားကိုကိုးကြယ္တယ္။ သူလိုခ်င္တာေတြရဖို႔ ဘာသာတရားကိုကိုးကြယ္တယ္။ အားမငယ္တတ္တဲ့သူဟာ မျပည့္စံုမႈ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈကို အေၾကာင္းမခံဘူး။ လိုခ်င္တာရဖို႔ မကိုးကြယ္ဘူး။ လြတ္လပ္ဖို႔နည္းလမ္းကိုပဲ ရွာတယ္။ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနသူရဲ႕ဘာသာတရားဟာ ျပည့္စံုမႈကိုရည္မွန္းခ်က္ထားတယ္။ ျပည့္စံုေနသူရဲ႕ဘာသာတရားဟာ လြတ္လပ္မႈကိုရည္မွန္းခ်က္ထားတယ္။ ေၾကာက္တဲ့သူ၊ စိုးရိမ္တဲ့သူရဲ႕ဘာသာတရားဟာ လံုၿခံဳမႈကိုရွာတဲ့ ဘာသာတရား။ မေၾကာက္တဲ့သူ၊ မစိုးရိမ္တဲ့သူရဲ႕ဘာသာတရားဟာ လြတ္ေျမာက္မႈကိုရွာတဲ့ ဘာသာတရား။



အားမငယ္တတ္တဲ့သူ၊ သတၱိရိွတဲ့သူရဲ႕ဘာသာတရားဟာ အားကိုးစရာကိုရွာတာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္မႈကိုရွာတာ။ လြတ္လပ္မႈကိုရွာတာမွ ဘာသာတရားအစစ္ျဖစ္တယ္။ “ဝိမုတၱိ” လို႔ေခၚတဲ့ လြတ္လပ္မႈကိုရွာမွ ဗုဒၶဘာသာတရားအစစ္ကိုကိုးကြယ္တာလို႔ ဆုိႏိုင္တယ္။ ကုိယ့္တာဝန္ကို ကိုယ္ယူႏိုင္တဲ့သူမွပဲ လြတ္လပ္မႈကိုရွာႏိုင္မယ္။ ရလည္းရႏိုင္မယ္။ ကိုယ့္တာဝန္ကို ကုိယ္မယူႏိုင္တဲ့သူဟာ လြတ္လပ္မႈကိုေၾကာက္တယ္။ ရွာမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရမွာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ေဗဒင္ဆိုတာ အားငယ္တတ္သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရားတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဟိႏၵဴဝါဒ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရား မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ကအားငယ္တတ္သူျဖစ္ေနရင္ေတာ့ အားငယ္တတ္သူတို႔ရဲ႕ဘာသာတရားကို ႀကိဳက္မွာပဲ။ ကိုယ္ကအားမငယ္တတ္သူ သတၱိရိွတဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး၊ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုကိုယ္ခ်၊ ကိုယ့္ဘဝကိုကိုယ္တာဝန္ယူရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာတရားကို ႀကိဳက္မွာပဲ။



သတၱိရိွမွ ဘာသာတရားအစစ္ကုိရႏိုင္မယ္၊ သိႏိုင္မယ္။ ကိုယ့္တာဝန္ကိုကိုယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ယူႏိုင္မွ ဘာသာတရားအစစ္ကိုသိႏိုင္မယ္။ သတၱိမရိွတဲ့သူ တာဝန္မယူရဲတဲ့သူမွာ ဘာသာတရားအစစ္ မရိွဘူး။ ဘာသာတရားအတုပဲ ရိွတယ္။ အားငယ္တတ္တဲ့သူဟာ ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔တူတဲ့ဘာသာတရားကို ရွာတယ္။ အားမငယ္တတ္တဲ့သူ၊ သတၱိရိွတဲ့သူ၊ လြတ္လပ္မႈကိုခ်စ္တဲ့သူဟာ အေတာင္ပံနဲ႔တူတဲ့ဘာသာတရားကို ရွာတယ္။ ဘယ္လိုဘာသာတရားကို လိုခ်င္သလဲ။ ကဲ… ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါ။ ဆံုးျဖတ္ရဲသလား။





ကိုယ့္ရဲ႕အသိဥာဏ္ကို ေနရာတိုင္းမွာသံုးပါ။ ကိစၥတိုင္း ကိစၥတိုင္းမွာ ေထာင့္ေစ့ေအာင္စဥ္းစားပါ။ ေကာင္းေကာင္းေလ့က်င့္ျပဳစုထားတဲ့ အသိဥာဏ္နဲ႔ေနသြားမွ ေလာကႀကီးမွာ ေနရတာအဆင္ေျပမယ္။ ကိုယ့္ဘဝအေျခအေနကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးႏိုင္မယ္။ အသိဥာဏ္ကို ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ျပဳစုမထားတဲ့သူေတြဟာ မေၾကာက္သင့္တာေတြ ေၾကာက္ေနတယ္။ အားမကိုးသင့္တာေတြကို အားကိုးၾကတယ္။ ေဗဒင္ကိုအားကိုးတယ္။ နတ္ကိုအားကိုးတယ္။ ဘိုးေတာ္ေတြ မယ္ေတာ္ေတြ အားကိုးတယ္။ ကိုယ့္ဘဝကို သူမ်ားလက္ထဲကိုထည့္လိုက္တယ္။ ေဗဒင္ကေၾကာက္ေအာင္ေျပာရင္ ေၾကာက္တယ္။
ေဗဒင္ဆရာကခိုင္းတာကို လုပ္တယ္။



ၿဂိဳလ္ေတြဟာ ကမာၻေျမႀကီးလိုပါပဲ။ ေနကိုဗဟိုရ္ျပဳၿပီးေတာ့ လွည့္သြားေနၾကတယ္။ သူတို႔က လူတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ဘဝကို ဘယ္လိုမွ ေကာင္းေအာင္ ဆိုးေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ နကၡတ္ဆိုတာက အလင္းႏွစ္ေပါင္း သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးေဝးပါတယ္။ အေဝးမွာရိွတဲ့ၾကယ္ေတြကို ကိုယ့္ေနရာကေနၾကည့္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေဖာ္ခ်င္တဲ့ပံုကုိေဖာ္ၿပီး စိတ္ကူးယဥ္အဓိပၸာယ္ေတြေကာက္ၾကတယ္။ အလင္းႏွစ္ေပါင္း သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးေဝးတဲ့ၾကယ္တစ္လံုးက ဒီကမာၻမွာရိွတဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို ေကာင္းေအာင္ ဆိုးေအာင္ လုပ္ႏိုင္သလား။ ဒါကိုယံုတယ္ဆိုရင္ က်န္တာေတြ၊ အဓိပၸာယ္မရိွတာေတြ၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးမကိုက္တာေတြ ဘာမဆိုယံုေတာ့မွာပဲ။



မယံုသင့္တာကိုမယံုတဲ့လူရဲ႕ဘဝဟာ ရွင္းတယ္။ မေၾကာက္သင့္တာကိုမေၾကာက္တဲ့သူရဲ႕စိတ္ဟာ ၾကည္လင္ေပါ့ပါးတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္သင့္တာကိုမေမွ်ာ္လင့္တဲ့သူဟာ တျခားလုပ္သင့္တာကိုလုပ္ႏိုင္လို႔ သူ႔ဘဝဟာ ပိုၿပီးအဆင္ေျပတယ္။ အက်ိဳးမရိွတာေတြကို မေတြးေတာ့ဘူး။ ေႀကာက္စရာေတြကို မေတြးေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔စိတ္ဟာ အလကားေနရင္းအားမကုန္ဘူး။ အားျပည့္ေနတယ္။ တကယ္အက်ိဳးထိထိေရာက္ေရာက္ရိွတဲ့ကိစၥေတြကို အာရံုစိုက္ၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္တယ္။ အဲဒီအခ်က္ကအေရးႀကီးတယ္။ သူစိတ္ဟာ လြတ္လပ္တယ္။ စိတ္မလြတ္လပ္တဲ့သူေတြ မ်ားလွပါတယ္။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတယ္၊ ရာထူးေတြႀကီးတယ္။ ဒါေပမဲ့ စိတ္မလြတ္လပ္ဘူး။ အဲဒီလို မလြတ္လပ္တဲ့စိတ္နဲ႔ တစ္သက္လံုးေနသြားၾကရတယ္။



ကိုယ့္ဘဝကုိ သူမ်ားအယူအဆအတိုင္းေနရတဲ့သူဟာ လြတ္လပ္တဲ့သူဟုတ္ရဲ႕လား။ အဲဒီလိုလူဟာ လြတ္လပ္တဲ့သူဆိုရင္ သူ႔လြတ္လပ္မႈဟာ ဘယ္လိုလြတ္လပ္မႈမ်ိဳးလဲ။ ကိုယ့္ဥာဏ္ကိုကိုယ္ မသံုးႏိုင္တဲ့သူ၊ မယံုႏိုင္တဲ့သူမွာ လြတ္လပ္မႈရိွသလား။ ဥာဏ္နဲ႔လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ ပိုေကာင္းတယ္။ (ဥာဏ သမၸယုတ္) ဥာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ကုသိုလ္က ပိုၿပီးအားႀကီးတယ္လို႔ ဘုရားေဟာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားမွာအေျခခံၿပီးေတာ့ ဥာဏ္နဲ႔လုပ္ရင္ ကံေကာင္းမယ္လို႔လက္ခံတယ္။ ဥာဏ္မပါရင္ အရာရာတိုင္းဟာခက္ခဲတယ္။ ဒါ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ကိုယ္ေတြ႔မွာအေျခခံၿပီး ေျပာတာပါ။ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီးေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးငယ္ငယ္ကတည္းက လက္ကိုင္ထားတဲ့ မူတစ္ခုရိွတယ္။ (၁) ကိုယ္လည္းအက်ိဳးမရိွတာ၊ သူမ်ားလည္းအက်ိဳးမရိွတာ မလုပ္ဘူး။ (၂) ကိုယ့္မွာအက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါးကိုမထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ လုပ္တယ္။ (၃) ကိုယ့္မွာလည္းအက်ိဳးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါးလည္းအက်ိဳးရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုၿပီးလုပ္တယ္။ (၄) ကိုယ့္မွာအက်ိဳးမရိွဘူး။ သူတစ္ပါးမွာအက်ိဳးရိွတယ္ဆိုရင္ တစ္ခါတေလလုပ္တယ္။ (၅) ကိုယ့္အတြက္အက်ဳိးရိွတယ္၊ သူတစ္ပါးကိုေတာ့ထိခိုက္တယ္ဆိုရင္ မလုပ္ဘူး။ (၆) ကိုယ့္ကိုလည္းထိခိုက္တယ္၊ သူတစ္ပါးလည္းထိခိုက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ လံုးဝမလုပ္ဘူး။ (အမိႈက္ပစ္တာ၊ တံေတြးေထြးတာကအစ ဆင္ျခင္ပါတယ္)



ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္တာကေတာ့ ကာလာမသုတ္ထဲကအတိုင္းပဲ က်င့္သံုးပါတယ္။ ကာလာမသုတ္ကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ တိုတိုနဲ႔ လိုရင္းေရာက္ေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ္ေတြ႔ကိုယံုၾကည္တယ္။ တစ္ခါမွမႀကံဳဘူးတာေတြေတာ့ မယံုဘူး။ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို ယံုၾကည္တယ္။ သတိပဌာနသုတ္ကို ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲက ျမတ္ႏိုးတယ္။ ကာလမသုတ္ကို ေန႔တုိင္း သတိရတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ကာလာမသုတ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူေနပံုကို ရည္မွန္းၿပီးေတာ့ရိွခိုးပါတယ္။ ကိုယ့္ဘဝကို ဒီလက္ရိွဘဝကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေနခ်င္ပါတယ္။ စိတ္ေက်နပ္စရာအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေနခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေနရတာကို အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေနမယ္။ ဒီဘဝကိုအေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေနႏိုင္ရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ။







သဘာဝတရားကို ကိုယ့္ရဲ႕လမ္းျပအျဖစ္ထားတဲ့သူရဲ႕ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆင္ျခင္မႈကို တျခားလူေတြက လြယ္လြယ္နဲ႔ေနာက္ဆုတ္သြားေအာင္ လုပ္လို႔မရဘူး။ သဘာဝက်က်ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္တဲ့သူကို သဘာဝမက်တာကို ေျပာလို႔မရဘူး။ လက္ခံမွာမဟုတ္ဘူး။ သဘာဝက်က်ေတြးတတ္တဲ့သူဟာ အေျပာေကာင္းတာကို မလုိက္ေလ်ာဘူး။ သူ႔ကို ေျခာက္ေျပာလို႔လည္းမရဘူး။ ေျမွာက္ေျပာလို႔လည္းမရဘူး။ သူဟာ သဘာဝက်ရဲ႕လားဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို အၿမဲေမးတယ္။ အရာရာတိုင္းမွာ သဘာဝကိုအေျခခံၿပီး စဥ္းစားတယ္။ ဘာသာေရးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ က်န္းမာေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ သဘာဝကိုအေျခခံၿပီးစဥ္းစားတာ အေျဖမွန္ရဖို႔ေသခ်ာတယ္။ သဘာဝမက်တာဆိုရင္ ဘယ္သူေျပာတာျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္စာအုပ္မွာ ပါတာျဖစ္ျဖစ္ လက္မခံဘူး။



သစ္ေစ့မရိွပဲ သစ္ပင္မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ကိုင္းပ်ိဳးလို႔ေတာ့ ရတယ္။ အဲဒါလည္း သစ္ေစ့သေဘာပါပဲ။ ဆိုလိုတာက အပင္ျဖစ္ေစသတည္းလို႔ေျပာလိုက္ရံုနဲ႔ အပင္ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သဘာဝလိုအပ္ခ်က္ေတြျပည့္စံုမွ အပင္ျဖစ္မယ္။ အဲဒီလုိပဲ ယၾတာေခ်ရံုနဲ႔ ဘာမွျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးတစ္သက္လံုး တစ္ခါမွ ယၾကာမေခ်ဖူးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဘဝမွာေကာင္းတာေတြျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီးလုပ္ခဲ့လို႔ ေကာင္းတာေတြဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာတယ္။ သဘာဝက်ေအာင္စဥ္းစားၿပီး သဘာဝလိုအပ္ခ်က္အတိုင္း ျပည့္စံုေအာင္လုပ္တဲ့လူမ်ိဳးက ပိုၿပီးတိုးတက္တာ အဆင္ေျပတာ အမ်ားမ်က္ျမင္ပဲ။ ကမာၻမွာ အတိုးတက္ဆံုးလူမ်ိဳးဟာ အယူသည္းအနည္းဆံုးလူမ်ိဳးပဲ။ အယူသည္းမႈအမ်ားဆံုးလူမ်ိဳးဟာ တိုးတက္မႈေနာက္အက်ဆံုးလူမ်ိဳးပဲ။



သဘာဝကို ေလးစားပါတယ္။ တန္ဖိုးထားပါတယ္။ ယံုၾကည္ပါတယ္။ သဘာဝတရားကိုေလ့လာၿပီး လက္ေတြ႔အသံုးျပဳလို႔ လူ႔ေလာကႀကီး ဒီေလာက္တိုးတက္လာတာ။ ေဆးပညာရွင္ေတြ သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ ယၾတာေခ်ေနတဲ့လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔လုပ္ေနတဲ့ စမ္းသပ္မႈေတြေအာင္ျမင္ဖို႔ သဘာဝက်တဲ့နည္းလမ္းအတိုင္းပဲ လုပ္ၾကတယ္။ သဘာဝမက်တာကိုယံုၾကည္မႈဟာ အယူသည္းမႈပဲ။ ဘာသာေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်န္းမာေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သဘာဝက်ရဲ႕လားဆိုတာကို ေမးပါ။ သဘာဝက်တာကို လက္ခံပါ။ သဘာဝမက်တာကို ရဲရဲႀကီးပယ္လုိက္ပါ။ အဲဒါ သတၱိပဲ။



သဘာဝမက်တဲ့ အယူအဆတစ္ခုကိုယံုမိရင္ ေနာက္ထပ္သဘာဝမက်တာေတြကိုယံုဖို႔ လမ္းဖြင့္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဘာဝမက်တာကို တစ္ခုမွမယံုဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ကေလးငယ္ေတြကို သဘာဝမက်တာေတြကို မေျပာျပသင့္ဘူး။ ေျပာရင္လည္း ဒါေတြဟာသဘာဝမက်ဘူး။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘာအေထာက္အထားမွမရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မယံုသင့္ဘူးလို႔ပဲ ေျပာသင့္တယ္။ ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္မွာယံုမိတဲ့အရာကို တစ္သက္လံုးစဲြသြားႏိုင္တယ္။ ႀကီးမွ ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူး။ အမွားတစ္ခုက ေနရာယူၿပီးလမ္းပိတ္ထားလိုက္ရင္ အမွန္ကေနရာမရေတာ့ဘူး။ ေပါင္းပင္ေတြထူလြန္းေနတဲ့ေနရာမွာ ပန္းမ်ိဳးေစ့ကိုႀကဲရင္ ေပါက္လာတဲ့ပန္းပင္ေတြက ေပါင္းပင္ေတြေအာက္မွာ ညွပ္ၿပီးေနေတာ့မယ္။ တကယ္သန္မွာ မဟုတ္ဘူး။ အပြင့္ေကာင္းေကာင္းပြင့္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာင္းရိပ္ကိုမဖယ္ဘဲ၊ ေပါင္းမရွင္းဘဲ၊ အပင္စိုက္တဲ့သူဟာ ေတာ္ေတာ္ဥာဏ္နည္းတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။
ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ဘဝမွာ သူတို႔ငယ္ငယ္ေလးထဲက မွားေနတဲ့အယူအဆေတြကို ေခါင္းထဲထည့္ေပးလိုက္တာ ခံလိုက္ရတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္အရြယ္ေရာက္ရင္ သူတို႔ေခါင္းထဲမွာ အမွားေတြျပည့္ေနၿပီ။ အဲဒီေနာက္မွာ မွန္တာကိုေျပာျပရင္ မွန္တာက ေနရာမရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေပါင္းပင္ေတြကို ႏႈတ္ပစ္မွျဖစ္မယ္။ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့အပင္ကိုႏႈတ္လိုက္ေပမဲ့ အျမစ္က်န္ေနလို႔ အျမစ္ကေနျပန္ေပါက္လာတယ္။ အျမစ္ပါမက်န္ေအာင္ ႏႈတ္ပစ္မွျဖစ္မယ္။ ဥယ်ာဥ္ထဲကေပါင္းပင္ေတြကိုႏႈတ္ပစ္လိုက္ရင္ ပန္းပင္ေတြစိုက္ဖို႔ ေနရာရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေပါင္းႏႈတ္ၾကပါ။






၏


စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္၊၊


credit : ဘဝ page
0 comments:
Post a Comment