ဓမၼ ပန္းခင္း
ျမတ္စြာဘုရားအေနနဲ႔က ရာဟုလာဟာ လူ႔ဘဝက သားရတနာျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပိုၿပီးေတာ့ ဂ႐ုတစိုက္ ေဟာတယ္လို႔ သာမန္ပုဂိၢဳလ္ေတြက ဒီလိုထင္ေကာင္း ထင္ၾကလိမ့္မယ္၊ သို႔ေသာ္ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားဟာ မိမိကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားတဲ့ ေဒဝဒတ္၊ ဓားထမ္းၿပီးေတာ့ ေနာက္ကလိုက္သတ္မယ္လုပ္တဲ့ အဂၤုလိမာလ၊ ျမတ္စြာဘုရားကို ထိုးသတ္မယ္ဆိုၿပီး ေရွးရႈေျပးလာတဲ့ နာဠာဂီရိဆင္၊ သားေတာ္ ရာဟုလာ၊ ဒီေလးဦးအေပၚ တူညီေသာစိတ္ ထားႏိုင္တယ္တဲ့၊ အင္မတန္မွ အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္။
ဘုရားမို႔ထားႏိုင္တာလို႔ သာမန္ပုဂိၢဳလ္ေတြက စဥ္းစားေကာင္း
စဥ္းစားလိမ့္မယ္၊ ကိုယ့္အေနနဲ႔ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ
ဒီဟာျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ မထင္ၾကဘူးေပါ့၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း
စဥ္းစားဖူးတယ္၊ ရန္သူနဲ႔ကိုယ့္သားအရင္း ဘယ္လိုတန္းတူ ထားႏိုင္တာလဲဆိုတာ
စဥ္းစားလို႔ သေဘာမေပါက္ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔ ထားႏိုင္တာတုန္းဆိုရင္ မထားႏိုင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းက ဘာေတြလဲဆိုတာကို အရင္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရင္ အေျဖေပၚပါတယ္၊ မထားႏိုင္တာက ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြရွိေနရင္ မထားႏိုင္ဘူး၊ မွန္တယ္၊ ေလာဘရွိေနတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အစြန္းေရာက္တာပဲ၊ ဆႏၵာဂတိ လိုက္မွာပဲ။
ေလာကလူသားေတြဟာ တည့္တည့္မတ္မတ္ထားရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းက ေသြဖည္သြားတာ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုရင္ ေလာဘမကင္းလို႔၊ ကိုယ္ခင္မင္ႏွစ္သက္တဲ့ပုဂိၢဳလ္၊ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အနည္းဆံုး ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ စဥ္းစားတာ၊ ဒါ ေလာဘရဲ႕ သတၱိပဲေပါ့၊ ကိုယ္နဲ႔မတည့္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ဆိုရင္ ပိုပိုသာသာေလးလုပ္ခ်င္တာဟာ ေဒါသရဲ႕ သတၱိေပါ့၊ ဘယ္ဟာ တရားလမ္းေၾကာင္း၊ ဘယ္ဟာ တရားလမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးလို႔ မသိတာ ဒါ ေမာဟရဲ႕ သတၱိပဲေပါ့၊
ျမတ္စြာဘုရားမွာကေတာ့ ေလာဘလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေဒါသလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေမာဟလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သေဘာေပါက္လာတယ္။
ဪ ဒီလိုတန္းတူညီတူစိတ္သေဘာထား မထားႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မကင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြအတြက္ ေလာဘရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ၊ ေဒါသရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ၊ ေမာဟရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ ဆိုတဲ့ ဒီအစြန္းေရာက္မႈေတြေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာလို႔ဆိုတာ သေဘာေပါက္လာတယ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)
ဘာျဖစ္လို႔ ထားႏိုင္တာတုန္းဆိုရင္ မထားႏိုင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းက ဘာေတြလဲဆိုတာကို အရင္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရင္ အေျဖေပၚပါတယ္၊ မထားႏိုင္တာက ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြရွိေနရင္ မထားႏိုင္ဘူး၊ မွန္တယ္၊ ေလာဘရွိေနတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အစြန္းေရာက္တာပဲ၊ ဆႏၵာဂတိ လိုက္မွာပဲ။
ေလာကလူသားေတြဟာ တည့္တည့္မတ္မတ္ထားရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းက ေသြဖည္သြားတာ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုရင္ ေလာဘမကင္းလို႔၊ ကိုယ္ခင္မင္ႏွစ္သက္တဲ့ပုဂိၢဳလ္၊ ကိုယ္နဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ပုဂိၢဳလ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အနည္းဆံုး ေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့ စဥ္းစားတာ၊ ဒါ ေလာဘရဲ႕ သတၱိပဲေပါ့၊ ကိုယ္နဲ႔မတည့္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ဆိုရင္ ပိုပိုသာသာေလးလုပ္ခ်င္တာဟာ ေဒါသရဲ႕ သတၱိေပါ့၊ ဘယ္ဟာ တရားလမ္းေၾကာင္း၊ ဘယ္ဟာ တရားလမ္းေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးလို႔ မသိတာ ဒါ ေမာဟရဲ႕ သတၱိပဲေပါ့၊
ျမတ္စြာဘုရားမွာကေတာ့ ေလာဘလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေဒါသလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေမာဟလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ထားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သေဘာေပါက္လာတယ္။
ဪ ဒီလိုတန္းတူညီတူစိတ္သေဘာထား မထားႏိုင္ဘူးဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မကင္းတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြအတြက္ ေလာဘရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ၊ ေဒါသရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ၊ ေမာဟရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈ ဆိုတဲ့ ဒီအစြန္းေရာက္မႈေတြေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတာလို႔ဆိုတာ သေဘာေပါက္လာတယ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph. D)
0 comments:
Post a Comment