
Myat Thu
စိတ္ထဲမွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈလည္းရွိေနတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈလည္းရွိတယ္။ ကိုယ္အင္မတန္ႏွစ္သက္တဲ့ တရားဘာဝနာအလုပ္ကိုလည္း အားထုတ္ေနရတယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ ေအာင္ျမင္တဲ႔သူျဖစ္ပါတယ္။
There is no true success without peace of mind.
စိတ္ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိပဲနဲ႔ စစ္မွန္တ့ဲေအာင္ျမင္မႈ မရွိပါဘူး။
စစ္မွန္တ့ဲေအာင္ျမင္မႈဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သေဘာေပါက္သင့္တယ္။ ရိုးရိုးေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ငါ ပညာေတြသင္လို႔ ဘြဲ႕လြန္ေတြရျပီ။ ပါရဂူဘြဲ႕ေတြရျပီ။ ငါ အလုပ္လုပ္ေနရတာ ရာထူးဘယ္ေလာက္ၾကီးတယ္။ ငါ့မွာ တစ္လဝင္ေငြဟာ သိန္းေပါင္းဘယ္ေလာက္ရွိေနပါတယ္။ ငါ့မွာ အိမ္ၾကီးရွိတယ္။ ကား ေကာင္းေကာင္းရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါ အင္မတန္ေအာင္ျမင္တ႔ဲသူလို႔ ေျပာမွာပဲ။ ေအာင္ျမင္မႈကို ဒါေတြနဲ႔တိုင္းၾကတယ္။ ေလာကီအျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ ဒါဟာေအာင္ျမင္မႈတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဒါေပမ့ဲ ဥာဏ္ၾကီးၾကီးနဲ႔ ေလာကုတၱရာအျမင္နဲ႔ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဒါဟာ စစ္မွန္တ့ဲေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ပါဘူး။



A successful man possesses a great spiritual understanding.
ေအာင္ျမင္တ့ဲသူမွာ ၾကီးက်ယ္ေလးနက္ ျမင့္ျမတ္တ့ဲအသိဥာဏ္ ရွိတယ္။
ဝိပႆနာဥာဏ္၊ မဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုဥာဏ္ဆိုတာ အင္မတန္ၾကီးက်ယ္ေလးနက္ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ ေလာကီပညာဗဟုသုတေတြ ေလာကီအေတြးအေခၚေတြဟာ ဘယ္ေလာက္နက္နဲတယ္ေျပာေျပာ ပထမဝိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္တဲ့ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္ကိုေတာင္မွ ေလးနက္မႈ ျမင့္ျမတ္မႈမွာ ဘယ္လိုမွမမွီႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္လိုမွ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔မရပါဘူး။



ေလာကီအေတြးအေခၚဆိုတာ အေတြးသက္သက္ပဲမ်ားပါတယ္။ ေလာကီအေတြးအေခၚေတြကို ဘယ္ေလာက္ပဲဖတ္ဖတ္ စိတ္ရဲ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကို မရႏိုင္ပါဘူး။ တကယ့္အမွန္တရားကို မသိႏိုင္ပါဘူး။ ေလးနက္တ့ဲသူ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမင့္ျမတ္တ့ဲသူ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီ အေတြးအေခၚအယူအဆေတြေၾကာင့္ပဲ ပဋိပကၡျဖစ္ျပီး ေနာက္ဆံုး စစ္ျဖစ္တ့ဲအထိျဖစ္သြားရတာေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကီဥာဏ္ဟာ ေလးနက္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တ့ဲဥာဏ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ေလးနက္တဲ့ ျမင့္ျမတ္တ့ဲအသိဥာဏ္ရွိေလေလ စိတိေအးခ်မ္းမႈရေလေလ ေအာင္ျမင္ေလေလလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အတြင္းမွာအသိဥာဏ္ရွိမွသာ စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာတ့ဲသူ၊ ရင့္က်က္တ့ဲသူ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘဝကိုေက်နပ္တ့ဲသူ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ။



အဲဒီလို အတြင္းမွာအသိဥာဏ္ရွိတ့ဲသူဟာ သူ႔ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယအက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရွိခ်င္လည္းရွိမယ္။ ရွိေပမယ့္လည္း ဒီပစၥည္းဥစၥာေတြနဲ႔ပတ္သက္ျပီး မာန္မာန ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္မျဖစ္ဘူး။ အသိဥာဏ္မရွိတ့ဲသူဟာ ပစၥည္းေလးနဲနဲရွိလာတာနဲ႔ မာနၾကီးလာတယ္။ အသိဥာဏ္ရွိတ့ဲလူမွာ ပစၥည္းဥစၥာရွိတယ္ဆိုရင္လည္း ဒီပစၥည္းေၾကာင့္ပဲ ေကာင္းတာကိုလုပ္ႏိုင္တယ္။ ထို႔အတူ အသိဥာဏ္ရွိတ့ဲသူဟာ ရာထူးၾကီးေနတ့ဲသူ ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေပမ့ဲ အသိဥာဏ္ရွိတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ ဒီရာထူးကိုမွီျပီး ေမာက္မာတ့ဲစိတ္၊ မာနၾကီးတ့ဲစိတ္ မျဖစ္ဘူး။ ရာထူးကိုအားကိုးျပီး သူတစ္ပါးကိုအႏိုင္က်င့္တာ ဒုကၡေပးတာမ်ိဳး မလုပ္ဘူး။ ဒီရာထူးကိုအေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အမ်ားအက်ိဳးရွိေအာင္လုပ္ေပးမွာပဲ။ ဥာဏ္ရွိတ့ဲလူအဖို႔ ဆိုရင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္။
အဲဒီလိုမဟုတ္ပဲနဲ႔ ေလးနက္တ့ဲ ျမင့္ျမတ္တဲ႔စိတ္ထားနဲ႔ အသိဥာဏ္မရွိတ့ဲသူဟာ ပစၥည္းဥစၥာရွိေလေလ အကုသိုလ္မ်ားေလေလ ျဖစ္လာတာပဲ။ ရာထူးၾကီးေလေလ မေကာင္းမႈပိုလုပ္လာေလေလပဲ။ အဲဒီလို မတရားမႈေတြ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ေတြကို လုပ္ထားတ့ဲအတြက္ေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းသာမႈဆိုတာ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ တခ်ိဳ႕လူေတြ အရြယ္ေကာင္းတုန္း ရာထူးၾကီးတုန္းမွာ မသင့္ေတာ္တာေတြအမ်ားၾကီးလုပ္ခ့ဲျပီး အသက္ၾကီးတ့ဲအခါက်မွ ေနာင္တအၾကီးအက်ယ္ရျပီးေတာ့ ပူေလာင္ေနၾကရတယ္။



သိတ့ဲဒကာၾကီးတစ္ေယာက္က လာေမးတယ္။ -"အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔လုပ္ထားတဲ့ အကုသိုလ္ေတြေပ်ာက္သြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ" တ့ဲ။ အခုမွစဥ္းစားတတ္လာလို႔ ေၾကာက္တတ္လာျပီး လာေမးတယ္။ အဲဒီေတာ့ အမွန္အတိုင္းပဲ သူ႔ကိုေျပာရတယ္။ "ဒကာၾကီး ႕႕႕႕ ကိုယ္ျပဳထားတ့ဲအကုသိုလ္ကေတာ့ အက်ိဳးေပးခ်ိန္တန္ရင္ ေပးဦးမွာပဲ။ ေပ်ာက္သြားေအာင္လို႔ တျခားနည္းနဲ႔လုပ္လို႔ မရဘူး။ ရတ့ဲနည္းကေတာ့ တစ္နည္းပဲရွိတယ္။ အနိမ့္ဆံုး ေသာတပတိၱမဂ္ေလာက္ရရင္ေတာ့ အပါယ္က်ႏိုင္တ့ဲအကုသိုလ္ေတြက အက်ိဳးမေပးေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမ့ဲ ဘဝရလာရင္ေတာ့ အကုသိုလ္အက်ိဳးေပးခြင့္က ရွိေနေသးတာခ်ည္းပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ စိတ္ဆင္းရဲမႈဒုကၡမရွိေတာ့ေပမယ့္ ကာယိကဒုကၡလို႔ေခၚတ့ဲ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈကေတာ့ ရွိေသးတာပဲ။ အကုသိုလ္ကေတာ့ အက်ိဳးေပးေသးတာပဲ။ အပါယ္ေလးပါးက်ႏိုင္တ့ဲအကုသိုလ္ကိုေတာ့ ေသာတပတိၱမဂ္ရရင္ တားႏိုင္ပါျပီ။ ကိုယ္ျပဳခ့ဲတ့ဲအကုသိုလ္ေတြကိုေတြးမိျပီး ေနာင္တရလို႔ တကယ္ေကာင္းတာလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ တရားကို ထိထိေရာက္ေရာက္အားထုတ္ပါေတာ့။ တျခားနည္း မရွိပါဘူး။" လို႔ ေျပာလိုက္ရတယ္။



When you attain peace of mind, your mind will automatically reject every thought and every mental reaction which is not beneficial to your welfare.
သင္ဟာ စိတ္ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရျပီဆိုရင္ သင့္အတြက္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမႈမရွိတ့ဲအေတြးေတြနဲ႔ စိတ္ရဲ႕တုန္႔ျပန္မႈေတြကို အလိုအေလ်ာက္ပယ္လိုက္မယ္။
ဒီစကားဟာ ရိုးရိုးေလးနဲ႔ အင္မတန္သိမ္ေမြ႕တယ္။ အင္မတန္နက္နဲတယ္။ စိတ္ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းမႈဟာ တျခားနည္းနဲ႔မရဘူး။ အေပ်ာ္အပါးနဲ႔ မရႏိုင္ဘူး။ ဝိပႆနာတရားနဲ႔မွ ရႏိုင္တာ။ ဝိပႆနာတရား အားထုတ္လို႔ စိတ္ရဲ႕ျငိမ္းခ်မ္းမႈကိုရလာရင္ မသင့္ေတာ္တဲ႔အေတြးေတြ၊ မသင့္ေတာ္တ့ဲစိတ္ကူးအၾကံအစည္ေတြကို သူ႔အလိုအေလ်ာက္ပဲ ပယ္ျပီးသားျဖစ္သြားမယ္။ တရားအားထုတ္တ့ဲသူဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားၾကည့္ပါ။ ဒီအခ်က္ကိုသိႏိုင္ပါတယ္။



တရားအားထုတ္လို႔ စိတ္ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းမႈရွိလာတ့ဲအခါမွာ ဒီစိတ္ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းမႈေလးကို အပ်က္မခံႏိုင္ဘူး။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ သတိနဲ႔စိတ္ကိုသိမေနပဲ ေမ့ေလ်ာ့ေနတ့ဲအခါမွာ အဆင္မေျပတ့ဲကိစၥတစ္ခုခုကိုျမင္ရၾကားရလို႔ စိတ္မွာပူေလာင္သြားတယ္၊ လႈပ္ရွားသြားတယ္၊ ေဒါသ ျဖစ္သြားတယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ တရားေၾကာင့္ေအးခ်မ္းမႈကို ေသေသခ်ာခ်ာခံစားဖူး သိထားဖူးတ့ဲသူဟာ အဲဒီပူေလာင္မႈၾကီးကို ၾကာရွည္လက္ခံမထားႏိုင္ဘူး။ ပူေလာင္ေနမွန္း ခ်က္ခ်င္းသိလိုက္ျပီး ခ်က္ခ်င္းပယ္လိုက္လို႔ရတယ္။ ဘယ္သူ႔အေပၚကိုမွ အျပစ္ပံုခ်မေနဘူး။
သတိမရွိတ့ဲသူ၊ ဥာဏ္မရွိတ့ဲသူဟာ အဆင္မေျပတ့ဲကိစၥတစ္ခုခုၾကံဳရရင္ စိတ္ဆိုးေဒါသျဖစ္ျပီးေတာ့ သူမ်ားမေကာင္းလို႔ ငါဒုကၡျဖစ္တာဆိုျပီး သူတစ္ပါးကိုသာအျပစ္ျမင္တတ္တယ္။ အဲဒီလိုအျပစ္တင္ေနရင္းနဲ႔ သူ႔အေတြးနဲ႔သူ ပူေလာင္ေနမွာပဲ။ အဆင္မေျပမႈတစ္ခုခုျဖစ္တ့ဲအခါ သူတစ္ပါးအျပစ္ကိုရွာေတြးေလေလ မိမိစိတ္က ပိုျပီးေဒါသျဖစ္ေလေလပဲ။ တရားကိုသိတ့ဲသူ၊ သတိရွိတ့ဲသူ၊ ဥာဏ္ရွိတ့ဲသူဆိုရင္ေတာ့ သူလြန္တာ ငါလြန္တာ၊ သူမွားတာ ငါမွားတာေတြကို ခဏထားဦး။ ဒါကို ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆးစဥ္းစားမယ္။ အခုေလာေလာဆယ္မွာ စိတ္ဆင္းရဲတာ ေဒါသျဖစ္တာဟာ ပင္ပန္းေနျပီ။ စိတ္မွာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိေတာ့ဘူး။ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိတာၾကီးက အင္မတန္အခံရခက္တယ္ဆိုျပီးေတာ့ ပူေလာင္ေနတ့ဲသဘာဝကိုရႈမွတ္ျပီး ခ်က္ခ်င္း သက္သာေအာင္လုပ္တယ္။



စိတ္ပူေလာင္မႈဟာ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတာပဲ။ အထူးသျဖင့္ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါရွိတ့ဲသူဆိုရင္ ဒီစိတ္ပူပန္မႈၾကီးကို လံုးဝလက္ခံထားလို႔မျဖစ္ဘူး။ သူ႔ကိုတာရွည္လက္ခံထားရင္ က်န္းမာေရးထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္ဆံုး အသက္ေတာင္ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ သတိမရွိတ့ဲသူဟာ ပူေလာင္မႈကို တာရွည္လက္ခံထားတယ္။ သတိရွိတ့ဲသူဆိုရင္ ပူတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းသိတယ္။ သိတ့ဲအထဲမွာ ဥာဏ္သေဘာပါေနတယ္။ ဥာဏ္ပါေနေတာ့ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိေနတယ္။ သတိနဲ႔ဥာဏ္ရွိေနျပီဆိုရင္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ စိတ္ကိုရႈမွတ္လိုက္ရင္ အမွန္ကိုထင္ထင္ရွားရွားသိတ့ဲသေဘာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလိုသိတ့ဲစိတ္က ျပႆနာရဲ႕သဘာဝကို သိတယ္။ ဒီစိတ္ရဲ႕အနတၱသေဘာကို သိတယ္။ ဒီစိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတ့ဲဒုကၡကိုလည္း သိတယ္။ သတိ, သမာဓိေကာင္းေကာင္းနဲ႔သိလိုက္ရင္ သိသိခ်င္းပဲ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေပ်ာက္သြားတ့ဲအခါ စိတ္ကၾကည္လင္ေအးခ်မ္းျပီးေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းသြားတယ္။





၏


စာအုပ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
credit : ဘဝ page
0 comments:
Post a Comment