
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူေသာ စကားႀကီးဆယ္ခြန္း
ျမန္မာျပည္က ရဟန္း ႐ွင္ လူ ျပည္သူအေပါင္း နာ ဖက္ၾကားသင့္ေသာ တရားေတာ္ပါ
ကာလာမရြာသားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဤကဲ႔သို႔
ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။ အရွင္ဘုရား...အယူဝါဒေတြ
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကပါသည္ဘုရား။
ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္၏။ အရွင္ဘုရား...အယူဝါဒေတြ
အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကပါသည္ဘုရား။
အျခားေသာ သမဏ ျဗဟၼဏတို႔သည္ မိမိ၏ အယူဝါဒ
ကိုသာလွ်င္ ထင္စြာျပကုန္၏။ သူတစ္ပါး၏ အယူဝါဒကို
ထိပါးပုတ္ခတ္ကုန္၏။ မထီမဲ့ျမင္ျပဳကုန္၏။ ကဲ႔ရဲ႕ရႈတ္ခ်
ကုန္၏။
ကိုသာလွ်င္ ထင္စြာျပကုန္၏။ သူတစ္ပါး၏ အယူဝါဒကို
ထိပါးပုတ္ခတ္ကုန္၏။ မထီမဲ့ျမင္ျပဳကုန္၏။ ကဲ႔ရဲ႕ရႈတ္ခ်
ကုန္၏။
အရွင္ဘုရား ဤသမဏ ျဗဟၼဏတို႔တြင္ ဘယ္သမဏ
ျဗဟၼဏသည္ မွန္ေသာစကား မမွန္ေသာစကားကို ဆို
ပါသနည္း။ တပည့္ေတာ္တို႔ ယုံမွားျခင္း ေတြးေတာျခင္း
ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္ဘုရား။
=============================
ျဗဟၼဏသည္ မွန္ေသာစကား မမွန္ေသာစကားကို ဆို
ပါသနည္း။ တပည့္ေတာ္တို႔ ယုံမွားျခင္း ေတြးေတာျခင္း
ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္ဘုရား။
=============================
ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားႀကီးဆယ္ခြန္း
====================
၁။ ငယ္စဥ္ဘဝ အခါတုန္းက မိမိမွတ္သားထားသည့္
အရာကို အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
====================
၁။ ငယ္စဥ္ဘဝ အခါတုန္းက မိမိမွတ္သားထားသည့္
အရာကို အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၂။ ဘုိးစဥ္ေဘာင္ဆက္တုန္းက ထိန္းသိမ္း ေစာင့္
ေရွာက္ၿပီး ယူလာတဲ႔ အယူဝါဒကိုလည္း အမွန္ပဲဟူ၍
မယူနဲ႔ဦး။
ေရွာက္ၿပီး ယူလာတဲ႔ အယူဝါဒကိုလည္း အမွန္ပဲဟူ၍
မယူနဲ႔ဦး။
၃။ သူမ်ားတကာ ေျပာဆိုတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍
မယူနဲ႔ဦး။
မယူနဲ႔ဦး။
၄။ မိမိေလ့လာထားသည့္ က်မ္းစာနွင့္ ကိုက္ညီသည္
ဆိုၿပီး ကိုက္ညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
ဆိုၿပီး ကိုက္ညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၅။ မိမိႀကံစည္ေတြးေတာ၍ ရလာသည့္ အရာဟူသမွ်
ကိုလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
ကိုလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၆။ သာဓကယုတၱိ= သက္ေသသာဓကအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္၎။
အာဂမယုတိၱ= က်မ္းစာအာဂုံေဆာင္၍ ရြတ္ျပျခင္းျဖင့္
၎။ သဘာဝယုတိၱ= သဘာဝက်က် ဥပမာအမ်ဳိးမ်ဳိး
နွင့္ ျပဆိုျခင္းျဖင့္၎။ ဓမၼယုတိၱ= တရားနည္းလမ္းက်
က်ျဖင့္ ေထာက္ထားျပျခင္းျဖင့္၎။ ထို အေထာက္
အထားခိုင္လႈံတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
အာဂမယုတိၱ= က်မ္းစာအာဂုံေဆာင္၍ ရြတ္ျပျခင္းျဖင့္
၎။ သဘာဝယုတိၱ= သဘာဝက်က် ဥပမာအမ်ဳိးမ်ဳိး
နွင့္ ျပဆိုျခင္းျဖင့္၎။ ဓမၼယုတိၱ= တရားနည္းလမ္းက်
က်ျဖင့္ ေထာက္ထားျပျခင္းျဖင့္၎။ ထို အေထာက္
အထားခိုင္လႈံတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၇။ အျခားအျခားေသာ တိုင္းနိုင္ငံေတြနဲ႔ နည္းလမ္းေတြ
အယူဝါဒေတြ တူညီၾကသည္ဆိုၿပီး နည္းလမ္း အယူ
ဝါဒေတြ တူညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
အယူဝါဒေတြ တူညီၾကသည္ဆိုၿပီး နည္းလမ္း အယူ
ဝါဒေတြ တူညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၈။ သူတစ္ပါးအယူဝါဒနွင့္ မိမိအယူဝါဒတို႔သည္ တူညီ
တာပဲဆိုၿပီး အယူဝါဒတူညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍
မယူနဲ႔ဦး။
တာပဲဆိုၿပီး အယူဝါဒတူညီတိုင္းလည္း အမွန္ပဲဟူ၍
မယူနဲ႔ဦး။
၉။ ငါတို႔ေလးစား ကိုးကြယ္ထိုက္ေသာ ရဟန္းေတြပဲဟု
ရဟန္းေျပာတိုင္းလဲ အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
ရဟန္းေျပာတိုင္းလဲ အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦး။
၁၀။ ငါတို႔ကို အျပစ္ႀကီး အျပစ္ငယ္ကို ၾကည့္ရႈမျပတ္
ဆိုဆုံးမတတ္ေသာ ဆရာပဲ။ ဘယ္အခါမွ လြဲမည္
မဟုတ္ဆိုၿပီး အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦးဟု ေဟာေတာ္မူ
ခဲ႔ေလသည္။
=============================
ဆိုဆုံးမတတ္ေသာ ဆရာပဲ။ ဘယ္အခါမွ လြဲမည္
မဟုတ္ဆိုၿပီး အမွန္ပဲဟူ၍ မယူနဲ႔ဦးဟု ေဟာေတာ္မူ
ခဲ႔ေလသည္။
=============================
စကားႀကီးဆယ္ခြန္း လကၤာ
===============
ငယ္စဥ္မွတ္သား ဘိုးဘြားစဥ္လာ သူငါအေျပာ က်မ္း
သေဘာနွင့္ မေနာႀကံစည္ တစ္လီေထာက္ထား တိုင္း
ျခားနည္းတူ သူ႔အယူကိုယ့္အယူ ရဟန္းဟူ၍ တစ္ဆူ
ဆရာ ျဖစ္တိုင္းသာလည္း မွန္ရာကပ္တတ္ မယူအပ္။
=============================
===============
ငယ္စဥ္မွတ္သား ဘိုးဘြားစဥ္လာ သူငါအေျပာ က်မ္း
သေဘာနွင့္ မေနာႀကံစည္ တစ္လီေထာက္ထား တိုင္း
ျခားနည္းတူ သူ႔အယူကိုယ့္အယူ ရဟန္းဟူ၍ တစ္ဆူ
ဆရာ ျဖစ္တိုင္းသာလည္း မွန္ရာကပ္တတ္ မယူအပ္။
=============================
ဒါျဖင့္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား မွန္ကန္ေသာ အယူဝါဒကို
ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ သိနိုင္ပါသလဲဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထား
သည့္အခါ....
ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ သိနိုင္ပါသလဲဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထား
သည့္အခါ....
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကာလာမရြာသားတို႔။ ဤ
တရားကား အကုသိုလ္တရား။ ဤတရားကား အျပစ္ရွိ
ေသာတရား။ ဤအက်င့္တရားကား ပညာရွိ သူေတာ္
ေကာင္းတို႔သည္ ကဲ႔ရဲ႕ရႈပ္ခ်အပ္ အျပစ္တင္အပ္ေသာ
အက်င္းတရားပါပဲဟု သင္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဉာဏ္
ျဖင့္ သိၾကကုန္၏။
တရားကား အကုသိုလ္တရား။ ဤတရားကား အျပစ္ရွိ
ေသာတရား။ ဤအက်င့္တရားကား ပညာရွိ သူေတာ္
ေကာင္းတို႔သည္ ကဲ႔ရဲ႕ရႈပ္ခ်အပ္ အျပစ္တင္အပ္ေသာ
အက်င္းတရားပါပဲဟု သင္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဉာဏ္
ျဖင့္ သိၾကကုန္၏။
ထိုတရားတို႔ကို နွလုံးသြင္းအပ္ က်င့္သုံးေဆာက္တည္
အပ္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြါး မရွိျခင္းငွါ၎။ ကိုယ္
ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ျခင္းငွါ၎ ျဖစ္ကုန္၏ဟု သင္တို႔
သည္ မိမိကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိေသာအခါ ပယ္
စြန္႔အပ္ကုန္၏။
==============================
အပ္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြါး မရွိျခင္းငွါ၎။ ကိုယ္
ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ျခင္းငွါ၎ ျဖစ္ကုန္၏ဟု သင္တို႔
သည္ မိမိကိုယ္ပိုင္ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိေသာအခါ ပယ္
စြန္႔အပ္ကုန္၏။
==============================
ကာလာမရြာသားတို႔ ဤတရားကား ကုသိုလ္တရား။
ဤတရားကား အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းေသာတရား။
ဤအက်င့္တရားကား ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔
ေကာင္းခ်ီးၾသဘာ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ အက်င့္တရားတို႔
ပါပဲဟု သင္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဆင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိၾကကုန္၏။
ဤတရားကား အျပစ္ကင္း၍ သန္႔ရွင္းေသာတရား။
ဤအက်င့္တရားကား ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတို႔
ေကာင္းခ်ီးၾသဘာ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာ အက်င့္တရားတို႔
ပါပဲဟု သင္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဆင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိၾကကုန္၏။
ထိုတရားတို႔ကို နွလုံးသြင္းအပ္ က်င့္သုံးေဆာက္တည္
အပ္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြါး ျဖစ္ထြန္းျခင္းငွါ၎။
ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ျခင္းငွါ၎ ျဖစ္ကုန္၏
ဟု သင္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ပုိင္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိ
ေသာအခါ ဤအက်င့္တရားတို႔ကို လိုက္နာက်င့္သုံး
ကုန္ရာ၏။
============================
အပ္သည္ရွိေသာ္ အက်ဳိးစီးပြါး ျဖစ္ထြန္းျခင္းငွါ၎။
ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ ျဖစ္ျခင္းငွါ၎ ျဖစ္ကုန္၏
ဟု သင္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ပုိင္ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိ
ေသာအခါ ဤအက်င့္တရားတို႔ကို လိုက္နာက်င့္သုံး
ကုန္ရာ၏။
============================
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆင္ျခင္တုန္ဉာဏ္တရားႏွင့္
ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမည့္တရားကို
အမ်ားႀကီး အားေပး၍ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမည့္တရားကို
အမ်ားႀကီး အားေပး၍ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
တစ္စုံတစ္ခုေသာ အမွန္တရားကို မိမိကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္
ျဖင့္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီးေနာက္ ထိုတရားသည္ မွန္ကန္
၍ မိမိအတြက္သာမက တေလာကလုံးအတြက္လည္း
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစနိုင္သည္ဟုသိလွ်င္ ထို
တရားကို လက္ခံ၍ က်င့္ၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
=============================
ျဖင့္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီးေနာက္ ထိုတရားသည္ မွန္ကန္
၍ မိမိအတြက္သာမက တေလာကလုံးအတြက္လည္း
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ျဖစ္ေစနိုင္သည္ဟုသိလွ်င္ ထို
တရားကို လက္ခံ၍ က်င့္ၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
=============================
ဤသုတၱန္၌ ျမတ္စြာဘုရား၏ မိန္႔ခြန္းသံမ်ားသည္
ဘာသာေရး၌ ဉာဏ္မ်က္စိမွိတ္ေနၾကသည့္ ပုဂၢဳိလ္
ေတြကို ဉာဏ္မ်က္စိပြင့္ေစသည့္ စြမ္းအားတစ္မ်ဳိး
ျဖစ္သည္။
ဘာသာေရး၌ ဉာဏ္မ်က္စိမွိတ္ေနၾကသည့္ ပုဂၢဳိလ္
ေတြကို ဉာဏ္မ်က္စိပြင့္ေစသည့္ စြမ္းအားတစ္မ်ဳိး
ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဝါတြင္ မ်က္ကန္းယုံၾကည္ လိုက္နာမႈ မရွိေၾကာင္း
ထင္ရွားလွေပ၏။ ထိုသုိ႔ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ဗုဒၶသည္
လူ၏ဂုဏ္အဂၤါမ်ားကို က်မ္းစာအထင္အျမင္ အယူ
အဆမ်ားနွင့္ ေရွးရိုးစဥ္လာ စကားမ်ား၏ ဆုပ္ကိုင္မႈမွ
လြတ္ေျမာက္ေစခဲ႔သည္။
=============================
ထင္ရွားလွေပ၏။ ထိုသုိ႔ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ ဗုဒၶသည္
လူ၏ဂုဏ္အဂၤါမ်ားကို က်မ္းစာအထင္အျမင္ အယူ
အဆမ်ားနွင့္ ေရွးရိုးစဥ္လာ စကားမ်ား၏ ဆုပ္ကိုင္မႈမွ
လြတ္ေျမာက္ေစခဲ႔သည္။
=============================
ဒီေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာကိုရည္မွန္း၍
ဗုဒၶဘာသာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္တာလဲ။
၎ဗုဒၶဘာသာ၏ ရည္မွန္ခ်က္ပန္းတိုင္ဆိုတာ ဘာလဲ။
ထိုပန္းတိုင္ေရာက္ရန္ ဘယ္တရား ဘယ္အက်င့္မ်ား
သည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ တာဝန္ျဖစ္တာလဲ။ ေလာကီအေန
ျဖင္႔ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ။ ေလာကုတၱရာအေနျဖင့္ မည္
သို႔ ရွိတာလဲဟု မိမိကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္အပ္၏။
=============================
ဗုဒၶဘာသာကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္တာလဲ။
၎ဗုဒၶဘာသာ၏ ရည္မွန္ခ်က္ပန္းတိုင္ဆိုတာ ဘာလဲ။
ထိုပန္းတိုင္ေရာက္ရန္ ဘယ္တရား ဘယ္အက်င့္မ်ား
သည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ တာဝန္ျဖစ္တာလဲ။ ေလာကီအေန
ျဖင္႔ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ။ ေလာကုတၱရာအေနျဖင့္ မည္
သို႔ ရွိတာလဲဟု မိမိကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္အပ္၏။
=============================
ဗုဒၶဘာသာသည္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး ကိုယ့္ဒုကၡ
အသီးသီးမွ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ရေသာ လုပ္
ငန္းသာလွ်င္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္
ပုဂၢဳိလ္စြဲ အားထုတ္မႈမရွိ။ ဓမၼသက္သက္သာျဖစ္သည္။
ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာတို႔၏ ကုန္ဆုံးရာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္ကိုသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ပန္းတိုင္ျဖစ္သည္။
အသီးသီးမွ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ရေသာ လုပ္
ငန္းသာလွ်င္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္
ပုဂၢဳိလ္စြဲ အားထုတ္မႈမရွိ။ ဓမၼသက္သက္သာျဖစ္သည္။
ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာတို႔၏ ကုန္ဆုံးရာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္ကိုသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ပန္းတိုင္ျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment