Wednesday, 28 February 2018

အသိဉာဏ္စူး ဦးကံထူး ••••••••••••••••••••••••••

Image may contain: 1 person, eyeglasses and closeup
 ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကာလက ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီးမွာ ျမန္မာလို ဦးကံထူး အမည္ရတဲ့ အမတ္ႀကီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူက လူေတာ္လူေကာင္း လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္ႀကံေနသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သတဲ့။
ဦးကံထူးဟာ ေလာကီပညာသာမက တရားအသိ ပညာပါရွိလို႔ ေတာ္တယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ သဒၶါတရား ထက္သန္သျဖင့္ ေကာင္းလည္းေကာင္းတယ္။ ပညာရွိသူကို လူေတာ္လို႔ ေခၚႏိုင္သလို၊ သဒၶါတရား ထက္ထက္သန္သန္နဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနသူကိုလည္း သူေတာ္ေကာင္းလို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ အသိဉာဏ္နဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္သဒၶါတရား ႏွစ္ပါးလံုး ရွိသူကိုေတာ့ လူေတာ္လူေကာင္းလို႔ ေခၚရသေပါ့။
လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္တဲ့ ဦးကံထူးဟာ အသိဉာဏ္လည္း စူးရွထက္သန္သူ ျဖစ္တယ္။ သူက ေျပာသတဲ့။ "လူဆိုတာ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ လူျဖစ္လာရတာမို႔ လူနဲ႔ကုသိုလ္၊ ကုသိုလ္နဲ႔လူဆိုတာ ခြဲလို႔ မရဘူး။ တကယ္လို႔ ကုသိုလ္လမ္း ေပ်ာက္သြားၿပီဆိုရင္ အဲဒီလူဟာ လူ႕လမ္းေၾကာင္းေပၚမွ ဖဲခြာသြားရမွာပဲ” တဲ့။
လူဆိုတာ အမ်ိဳးအစား ခြဲၾကည့္စတမ္းဆိုရင္ (၁) ကုသိုလ္မရ ဝမ္းမဝသူ - ေအာက္တန္းစားလူက တစ္မ်ိဳး၊ (၂) ကုသိုလ္မရ ဝမ္းသာဝသူ - အလတ္တန္းစားလူက တစ္မ်ိဳး၊ (၃) ကုသိုလ္လည္းရ ဝမ္းလည္းဝသူ - အထက္တန္းစားလူက တစ္မ်ိဳး။ ဒီလို သံုးမ်ိဳး ရွိတယ္။ အဲဒီလိုသံုးမ်ိဳးထဲမွာ ဦးကံထူးက `ကုသိုလ္လည္းရ ဝမ္းလည္းဝတဲ့လူမ်ိဳး` ပဲ။
ေနာက္ၿပီး သူက အသိဉာဏ္စူးရွတဲ့လူဆိုေတာ့ `ခႏၶာဝန္ထမ္းတဲ့ေနရာမွာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းပညာေလး ရွိထားရုံနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးဘူး` ဆိုတာ သေဘာေပါက္သတဲ့။
`ႏိုင္ငံတာဝန္ထမ္းရတဲ့ မင္းမႈထမ္းအျဖစ္ဟာ ဒီတစ္ဘဝစာေလးပဲ။ ခႏၶာ့တာဝန္ ထမ္းရမွာက တစ္သံသရာလံုးပဲ။ ဒီေလာက္ႀကီးေလးတဲ့ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီးကို တရားအသိ၊ တရားသတိ မပါဘဲ ထမ္းလို႔မျဖစ္ပါဘူး` ဆိုၿပီး ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ မၾကာ မၾကာသြားၿပီး တရားနာတယ္။ တရားေလ့လာပြားမ်ားတယ္။
အဲဒါနဲ႔ စိတ္ေကာင္း ေစတနာေကာင္းေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတယ္။ ေနရာတကာ ေစတနာသန္႔သန္႔ထားၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တတ္လာတယ္။
ႏိုင္ငံတာဝန္ထမ္းရတဲ့အခါမွာလည္း ၿပီးစလြယ္ လုပ္ေလ့လုပ္ထ မရွိဘဲ ေသေသသပ္သပ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း လုပ္တယ္။ `ဒီလိုလုပ္ရတာ ငါ့တာဝန္ပဲ။ ငါ့ေစတနာက ငါ့ကို ျပန္ၿပီး အက်ိဳးေပးမွာပါေလ။` အဲသလို စိတ္ထားနဲ႔ ရွင္ဘုရင္ကိစၥ ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာလည္း မ်က္ႏွာလိုမ်က္ႏွာရ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ ေပးတယ္။
ႏိုင္ငံတာဝန္၊ ရွင္ဘုရင့္အလုပ္ရယ္လို႔ ခြဲျခားမႈ မရွိဘဲ `ဒါ … ငါ့အလုပ္ပဲ။ ငါ့ေစတနာကသာ ငါ့ကို အက်ိဳးေပးမွာပါ` ဆိုတဲ့ စိတ္ေကာင္းကေလးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္တယ္။ မိသားစု တာဝန္ကိုလည္း မလစ္ဟင္းရေအာင္ သဒၶါ၊ ေမတၱာ၊ ပညာတရားနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေပးတတ္တယ္။
စိတ္ေနစိတ္ထားလွတဲ့ ဦးကံထူးဟာ တစ္ေန႔တစ္ျခား က်က္သေရကလည္း တိုးလာသတဲ့။ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ သဒၶါတရားေလးကို သူ႕ႏွလံုးသားထဲမွာ ထည့္ထားေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ လုပ္ပံုကိုင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံု မ်က္ႏွာ အမူအရာက စၿပီး စိုစိုေျပေျပ လန္းလန္းဆန္းဆန္းနဲ႔ သိပ္ၿပီးေတာ့ က်က္သေရရွိသတဲ့။
အျခားအမတ္ေတြထက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ သိသိသာသာ ထူးျခားေနလို႔ ရွင္ဘုရင္ႀကီးကလည္း ဦးကံထူးကို အလြန္ သေဘာက် ေက်နပ္ေနသတဲ့။
ရွင္ဘုရင္ႀကီးက အၿမဲတမ္း ဦးကံထူးကို အကဲခတ္ေနသတဲ့။ `အင္း၊ ေမာင္ကံထူးတစ္ေယာက္ တယ္ေတာ္တာပဲ။ ဘယ္သူ႕အလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ သူ႕အလုပ္လိုပဲ သေဘာထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ရွာတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္လည္း လုပ္တတ္တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ေနာက္ျပန္ၾကည့္ရတယ္ မရွိဘူး။ သူ႕တို႔ ခိုင္းလိုက္ရင္ အစစအရာရာ သိပ္စိတ္ခ်ရတာပဲ` ဆိုၿပီး ရွင္ဘုရင္ႀကီးက ဦးကံထူးကို ရာထူးေတြတိုး၊ ရိကၡာေတြ အထူးတိုးေပးၿပီး ခ်ီးေျမွာက္ လိုက္ေတာ့တာပါပဲ။
ရွင္ဘုရင္ႀကီးက ဦးကံထူးကို ခ်ီးေျမွာက္ထိုက္လို႔ ခ်ီးေျမွာက္တာ မွန္ေပမယ့္ အျခားလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက အျမင္မၾကည္ေတာ့ဘူး။ မ်က္ေမြးစူးကုန္ၾကေတာ့တာပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ရွင္ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ ဦးကံထူး အျမင္လြဲေအာင္၊ ကြဲေအာင္ ယုတၱိအမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး ကုန္းတိုက္ၾကသတဲ့။ ကုန္းတိုက္တာ ၾကာလာေတာ့ ရွင္ဘုရင္ႀကီးက တကယ္ ယံုသြားၿပီး ဦးကံထူးကို ရာထူးမွခ်ကာ အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ပို႔ထားသတဲ့။
ရွင္ဘုရင္ႀကီးက ဘယ္လိုပင္ သူ႕အေပၚ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွားပါေစ။ ဦးကံထူးကေတာ့ `မွန္ကင္း တစ္လွည့္၊ ထင္း တစ္လွည့္၊ သစ္ငွတ္ ျမင့္တံု၊ ျမက္ ျမင့္တံု` ဆိုတဲ့ သေဘာ သိၿပီးသား၊ အျမင္ရွင္းထားၿပီးသားျဖစ္ေတာ့ အၿပံဳးမပ်က္၊ မ်က္ႏွာ မပ်က္ပါဘူးတဲ့။
`ငါဟာ ေစတနာသန္႔သန္႔ထားၿပီး ေဆာင္ရြက္တာပဲ။ ေထာင္က်ေတာ့လည္း ဘာအေရးလဲ။ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေနရလို႔ ငါ့အတြက္ သာသနာကြယ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ သဒၶါတရား ရွိရင္ သာသနာ ရွိေနတာပဲ။ သာသနာနဲ႔အတူ ေနရတဲ့ ငါ ဘာလို႔ အားငယ္ေနစရာ လိုေသးသလဲ။ ေထာင္က်ေတာ့ တရားအလုပ္၊ ကုသိုလ္အလုပ္ ပိုလုပ္ျဖစ္တာေပါ့` လို႔ ေတြးမိၿပီး စိတ္ဓာတ္ မက်ဘူးတဲ့။
`ဒုကၡေတြ႕လာရင္ ေငးမႈိင္ေနမယ့္အစား တရား စြမ္းအားေပၚေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔သာ လူေတာ္လူေကာင္းေတြရဲ႕ အလုပ္ပဲ` လို႔ ခံယူခ်က္ ျပတ္ျပတ္သားသားထားၿပီး `ငါ့ ေစတနာဟာ ငါ့ အားကိုးရာပဲ` လို႔ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီးႏွင့္တကြ ကုန္းတိုက္ၾကတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကိုပါ ေမတၱာမပ်က္ ေက်းဇူးျပဳကြက္ကေလးေတြ ေဖာ္ၿပီး စူးစူးစိုက္စိုက္ ေမတၱာပို႔တယ္။
ေမတၱာဘာဝနာေၾကာင့္ ရလာတဲ့သမာဓိကို အေျခခံၿပီး အသိဉာဏ္တပ္ဆင္ကာ ဝိပႆနာ ရႈလိုက္ေတာ့ ဦးကံထူး ေထာင္ထဲမွာပဲ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ရ၍ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားတယ္။
မၾကာခင္မွာပဲ ဦးကံထူးရဲ႕ စူးရွတဲ့ေမတၱာေၾကာင့္ ရွင္ဘုရင္ႀကီးလည္း မေနႏိုင္၊ ေထာင္ထဲမွ ခ်က္ခ်င္း ထုတ္ေစၿပီး ေတာင္းပန္ရတယ္။ ရာထူး၊ ရိကၡာလစာေတြကိုလည္း အရင္ကထက္ ပိုၿပီးတိုးေပးပါသတဲ့။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မိတ္ေဆြအမတ္မ်ားကလည္း သူတို႔အမွားမ်ားကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ရန္ လာေရာက္ ေတာင္းပန္ၾကသတဲ့။
တိပိဋကဓရ၊ ဓမၼဘ႑ဂါရိက
ေယာ ဆရာေတာ္ႀကီး
ဤဓမၼပံုျပင္ျဖင့္ ေယာဆရာေတာ္သည္ …..
လူ႕ေလာကသည္ ဒုကၡဘံုျဖစ္သျဖင့္ ခ်မ္းသာစရာ ေတြ႕ခါမွ ခ်မ္းသာေအာင္ေနမည္ဟု မေရရာေသာ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္ဆိုင္းျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစသင့္ေၾကာင္း၊ ခ်မ္းသာေအာင္ ေနတတ္မွ ခ်မ္းသာကို ရႏိုင္သည္ျဖစ္၍ တရားအသိ၊ တရားသတိျဖင့္ ေတြ႕သမွ်အာရုံကို အေကာင္းဘက္ ဆြဲၿပီး ခ်မ္းသာမႈကို မရရေအာင္ ရွာယူတတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၊
ဆင္းရဲေတြ႕ေသာအခါ စိတ္ဓာတ္ မက်ဆင္းေစဘဲ စိတ္အားတင္းကာ လမ္းမွန္အတိုင္း ႀကိဳးစားတတ္မွသာ အာဇာနည္ လူသားေကာင္း ပီသႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ …
ဆင္းရဲကိုေၾကာက္၍ မႀကိဳးစားလိုလွ်င္ ရွိသည့္ ခ်မ္းသာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားတတ္ေသာ္လည္း ဆင္းရဲကို မေၾကာက္ဘဲ ရဲဝံ့စြာ ႀကိဳးစားရင္ဆိုင္လွ်င္ ထိုဆင္းရဲမႈေနာက္ ခ်မ္းသာသုခမ်ား စြမ္းအားအျပည့္ျဖင့္ ေရာက္လာၿမဲျဖစ္ေၾကာင္း … တို႔ကို ေျပာျပလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေတာ္ဝင္ႏြယ္ (ေယာဆရာေတာ္၏ ဓမၼပံုျပင္မ်ား မွ)
Share:

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support