“ခႏၲီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ”
●တိတိကၡာ- အရာရာတြင္သည္းခံျခင္းတည္းဟူေသာ
●ခႏၲီ- သည္းခံျခင္း ခႏၲီတရားသည္
●ပရမံ-ထူးျမတ္လွစြာေသာ
●တေပါ-အက်င့္တရားအစစ္ျဖစ္ပါေပ၏။
●တိတိကၡာ- အရာရာတြင္သည္းခံျခင္းတည္းဟူေသာ
●ခႏၲီ- သည္းခံျခင္း ခႏၲီတရားသည္
●ပရမံ-ထူးျမတ္လွစြာေသာ
●တေပါ-အက်င့္တရားအစစ္ျဖစ္ပါေပ၏။
ခႏၲီ - သည္းခံျခင္းကို ဘာျဖစ္လို႔အျမတ္တရားလုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာတာပါလဲ။
“သည္းမခံႏုိင္ဘူး” ဆိုတဲ့ “ေဒါသ” ကိုေတာ့လူတိုင္း လုပ္ႏုိင္ေပမယ့္
သည္းခံႏုိင္ျခင္းလို႔ဆိုတဲ့အေဒါသကိုေတာ့ လူတိုင္းလုပ္ႏုိင္ဖို႔
မလြယ္ဘူးမဟုတ္လား။အနည္းဆုံးကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ ႏွဳတ္ ကမတုန္႔
ျပန္ေပမယ့္ “စိတ္” ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသည္းမခံဘဲ၊တုန္႔ျပန္ျပီးသားျဖစ္ေနတတ္တယ္ေလ။
ကိုယ္ နဲ႔ ႏွဳတ္ ကေတာ့ အင္အားခ်င္းမမွ်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဂုဏ္သိကၡာအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ အေျခအေနအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မတုန္႔ျပန္ေသာ္လည္း အခြင့္အေရးရရင္ေတာ့ တုန္႔ျပန္ဖို႔ ဝန္မေလးတတ္ၾကဘူး။ ဒါကို “သည္းခံတယ္” လို႔မေခၚဘဲ၊ “ေအာင့္ခံတယ္”လို႔ေခၚပါတယ္။မႏုိင္လို႔ေအာင့္ခံေနတာပါ။ ႏုိင္ေပမယ့္လည္း အေျခအေနအရ ေအာင့္ခံေနရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
●“သည္းခံ” တာက “အေဒါသကုသိုလ္” ျဖစ္ျပီး
●“ေအာင့္ခံ” တာက “ေဒါသအကုသိုလ္” ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အမ်ားၾကီး ကြာျခားပါတယ္။
●သည္းခံတာက သည္းခံရင္သည္းခံႏုိင္သေလာက္စိတ္ရဲ့အရည္အေသြးေတြ တက္လာႏုိင္ပါတယ္။
●ေအာင့္ခံတာကေတာ့ ေအာင့္ထားရင္ ေအာင့္ထားသေလာက္ စိတ္ထဲမွာ ပူေလာင္ရျပီးၾကာလာေတာ့ေဒါသအစုိင္အခဲလိုျဖစ္လာျပီး၊အျငိဳးအာဃာတ အျဖစ္သို႔ေျပာင္းသြားတတ္ျပီး အႏၲရာယ္ ၾကီးလွပါတယ္။
ေလာကမွာသည္းမခံႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့ ေဒါသေၾကာင့္ပဲ ျပစ္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုက်ဴးလြန္ေနၾကျပီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳမရဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။သည္းခံလိုက္တဲ့အတြက္ ရန္သူ အျဖစ္ကိုေရာက္မသြားဘဲ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူမွဳ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုတည္ေဆာက္ႏုိင္တာေတြကိုလည္းေတြ႔ေနရပါတယ္။
“မသူေတာ္ေတြ”ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္တဲ့လူေတြကိုလူေပ်ာ့လူည့ံလို႔ထင္တတ္ျပီး၊“သူေတာ္ေကာင္းေတြ” ကေတာ့သည္းခံႏုိင္မွ၊“အျမတ္တရားကိုက်င့္သုံးႏုိင္သူ” လို႔ဆိုတယ္မဟုတ္လား
သည္းခံျခင္းကို မွန္ကန္စြာ သေဘာေပါက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့“ခႏၲီပရမံ - သည္းခံျခင္းသည္ အျမတ္တရားျဖစ္တယ္။”လို႔ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာကိုသေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။
“သည္းခံျခင္း” ျဖင့္ “အျမတ္တရား” တို႔ကို ေမြးျမဴႏုိင္ၾကပါေစ။
-【အရွင္၀ိလာသဂၢ (ေဗာဓိၿမိဳင္္သစၥာေရႊျပည္ဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္)】
ျပန္ေပမယ့္ “စိတ္” ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသည္းမခံဘဲ၊တုန္႔ျပန္ျပီးသားျဖစ္ေနတတ္တယ္ေလ။
ကိုယ္ နဲ႔ ႏွဳတ္ ကေတာ့ အင္အားခ်င္းမမွ်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဂုဏ္သိကၡာအရပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ အေျခအေနအရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မတုန္႔ျပန္ေသာ္လည္း အခြင့္အေရးရရင္ေတာ့ တုန္႔ျပန္ဖို႔ ဝန္မေလးတတ္ၾကဘူး။ ဒါကို “သည္းခံတယ္” လို႔မေခၚဘဲ၊ “ေအာင့္ခံတယ္”လို႔ေခၚပါတယ္။မႏုိင္လို႔ေအာင့္ခံေနတာပါ။ ႏုိင္ေပမယ့္လည္း အေျခအေနအရ ေအာင့္ခံေနရတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
●“သည္းခံ” တာက “အေဒါသကုသိုလ္” ျဖစ္ျပီး
●“ေအာင့္ခံ” တာက “ေဒါသအကုသိုလ္” ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အမ်ားၾကီး ကြာျခားပါတယ္။
●သည္းခံတာက သည္းခံရင္သည္းခံႏုိင္သေလာက္စိတ္ရဲ့အရည္အေသြးေတြ တက္လာႏုိင္ပါတယ္။
●ေအာင့္ခံတာကေတာ့ ေအာင့္ထားရင္ ေအာင့္ထားသေလာက္ စိတ္ထဲမွာ ပူေလာင္ရျပီးၾကာလာေတာ့ေဒါသအစုိင္အခဲလိုျဖစ္လာျပီး၊အျငိဳးအာဃာတ အျဖစ္သို႔ေျပာင္းသြားတတ္ျပီး အႏၲရာယ္ ၾကီးလွပါတယ္။
ေလာကမွာသည္းမခံႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့ ေဒါသေၾကာင့္ပဲ ျပစ္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုက်ဴးလြန္ေနၾကျပီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳမရဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။သည္းခံလိုက္တဲ့အတြက္ ရန္သူ အျဖစ္ကိုေရာက္မသြားဘဲ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူမွဳ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုတည္ေဆာက္ႏုိင္တာေတြကိုလည္းေတြ႔ေနရပါတယ္။
“မသူေတာ္ေတြ”ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္တဲ့လူေတြကိုလူေပ်ာ့လူည့ံလို႔ထင္တတ္ျပီး၊“သူေတာ္ေကာင္းေတြ” ကေတာ့သည္းခံႏုိင္မွ၊“အျမတ္တရားကိုက်င့္သုံးႏုိင္သူ” လို႔ဆိုတယ္မဟုတ္လား
သည္းခံျခင္းကို မွန္ကန္စြာ သေဘာေပါက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့“ခႏၲီပရမံ - သည္းခံျခင္းသည္ အျမတ္တရားျဖစ္တယ္။”လို႔ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာကိုသေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။
“သည္းခံျခင္း” ျဖင့္ “အျမတ္တရား” တို႔ကို ေမြးျမဴႏုိင္ၾကပါေစ။
-【အရွင္၀ိလာသဂၢ (ေဗာဓိၿမိဳင္္သစၥာေရႊျပည္ဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္)】
0 comments:
Post a Comment