၂။ "ဘာလုပ္ရင္ ခ်မ္းသာမလဲ?"
ေနာက္ေမးခြန္းတစ္ခုကို သူက ဆက္ၿပီးေတာ့ ေမးတယ္။
"ကႎသု သုစိေဏၰာ သုခမာဝဟတိ - ဘာလုပ္ရင္ ခ်မ္းသာမလဲ" တဲ့။
ေလာကလူေတြက ဘာလုပ္ရင္ ခ်မ္းသာမလဲလို႔ ေမးၾကတဲ့အခါ မင္း အေရာင္းအဝယ္
လုပ္ေပါ့၊ ဥယ်ာဥ္စိုက္ေပါ့ကြာ၊ တခ်ဳိ႕က ႏွစ္လံုးထီ ထိုးဖို႔ေတာင္
ေျပာေသးတယ္၊ ခ်ဲထိုးဖို႔လည္းေျပာေသးတယ္၊ ခုေခတ္အေျဖေတြက ဒီလို မဟုတ္ဘူးလား။
ေလာကလူသားေတြရဲဲ႕ အေျဖက အေပၚယံေလး ၾကည့္ၿပီးေျပာတာ။ ဘာလုပ္ရင္
ခ်မ္းသာမတံုး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဖြင့္ကြာ၊ ဘာအေရာင္းအဝယ္ လုပ္ကြာ၊ ခ်ဲထိုးကြာ၊
ဒီလိုပဲ ေျပာၾကမွာ မဟုတ္လား။
ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ဘယ္လိုေျဖတံုး
"ဓေမၼာ သုစိေဏၰာ သုခမာဝဟတိ - ဓမၼကို က်င့္သံုးလို႔ရွိရင္ ခ်မ္းသာမယ္" တဲ့။
ေဟာၾကည့္၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အေျဖနဲ႔ ေလာကလူသားေတြရဲ႕အေတြးနဲ႔ ကိုက္ရဲ႕လား၊ မကိုက္ဘူး။
ဓမၼကို က်င့္သံုးတယ္ဆိုေတာ့ ဓမၼဆိုတာ ဘာလဲေမးရင္ အားလံုးသိၿပီးသားျဖစ္လို႔ အက်ယ္မေျပာဘူး၊ ကုသလကမၼပထတရား ၁ဝ-ပါးကို ဓမၼလို႔ ေခၚတယ္။
ကာယသုစရုိက္ ၃-ပါး၊
ဝစီသုစရုိက္ ၄-ပါး၊
မေနာသုစရုိက္ ၄-ပါး၊
ေပါင္း ၁ဝ-ပါး။
ကာယသုစရုိက္ ၃-ပါး၊
ဝစီသုစရုိက္ ၄-ပါး၊
မေနာသုစရုိက္ ၄-ပါး၊
ေပါင္း ၁ဝ-ပါး။
မေနာသုစရုိက္ကစၿပီး ေျပာရေအာင္။
သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေလာဘမ်ဳိး မရွိရဘူး၊ ဒါကို အနဘိဇၥၽာလို႔ ေခၚတယ္။
သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေလာဘမ်ဳိး မရွိရဘူး၊ ဒါကို အနဘိဇၥၽာလို႔ ေခၚတယ္။
အဘိဇၥၽာဆိုတာ သူမ်ားပစၥည္းကို မ်က္မုန္းက်ဳိးျခင္းလို႔ ေရွးက ဒီလို
ေျပာတယ္၊ သူမ်ားပစၥည္းကို မ်က္မုန္းက်ဳိးတယ္ဆိုတာ သူမ်ားပစၥည္းၾကည့္ၿပီး
ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေလာဘပဲ။ အဲဒီ အဘိဇၥၽာကို ေရွာင္ရမယ္တဲ့။ စိတ္ထဲမွာ
မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းရမယ္။
ၿပီးေတာ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂိၢဳလ္ကို
ပ်က္စီးသြားေအာင္၊ ဆံုး႐ႈံးသြားေအာင္၊ ဒီေကာင္ ပ်က္စီးသြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊
ဒီေကာင္ ဒုကၡေရာက္သြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ဳိး မေတြးပါနဲ႔။
ဒီလူ ႀကီးပြားပါေစ၊ ဒီလူ ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ပါေစ ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ဳိးပဲ ေတြးပါတဲ့၊
အဲဒါက အဗ်ာပါဒ။
အဲဒါက အဗ်ာပါဒ။
ေလာကလူေတြမွာ စိတ္ေနသေဘာထားခ်င္း မတူဘူးမဟုတ္လား။ သူမ်ားပစၥည္း
ကိုယ့္ပစၥည္းျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထား ရွိတယ္၊ လူတစ္ေယာက္
ဒုကၡေရာက္သြားေစခ်င္တဲ့ အေတြးရွိၾကတယ္၊ အဲဒီ ေလာဘနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြ၊
ေဒါသနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြကို မေနာဒုစရုိက္ လို႔ေခၚတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ကံ,ကံရဲ႕အက်ဳိးကို လက္မခံဘဲ ျငင္းပယ္ထားတဲ့ မွားယြင္းတဲ့အျမင္ မိစၦာဒိ႒ိ၊ အဲဒါက မေနာဒုစရုိက္၊
အဲဒီ မေနာဒုစရုိက္က ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ကံ,ကံရဲ႕အက်ဳိးကို လက္ခံယံုၾကည္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့အျမင္ သမၼာဒိ႒ိ ရွိရမယ္တဲ့။
သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္း ျဖစ္လိုတယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြး, လူတစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေစခ်င္တဲ့ ေဒါသနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြး၊ အဲဒီအေတြးေတြ ကင္းရွင္းၿပီးေတာ့ ကံ,ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တဲ့, လက္ခံသိျမင္တဲ့ သမၼာဒိ႒ိ တဲ့၊
အဲဒါ ဓမၼပဲ။
အဲဒီ ဓမၼကို က်င့္သံုးရင္ ခ်မ္းသာမယ္တဲ့၊ ဒါ တစ္ခုေနာ္။
သူမ်ားပစၥည္းကို ကိုယ့္ပစၥည္း ျဖစ္လိုတယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြး, လူတစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေစခ်င္တဲ့ ေဒါသနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြး၊ အဲဒီအေတြးေတြ ကင္းရွင္းၿပီးေတာ့ ကံ,ကံရဲ႕အက်ဳိးကို ယံုၾကည္တဲ့, လက္ခံသိျမင္တဲ့ သမၼာဒိ႒ိ တဲ့၊
အဲဒါ ဓမၼပဲ။
အဲဒီ ဓမၼကို က်င့္သံုးရင္ ခ်မ္းသာမယ္တဲ့၊ ဒါ တစ္ခုေနာ္။
တစ္ဖန္ ဝစီသုစရုိက္ ၄-ပါးဆိုတာ ႏႈတ္၏ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္။
လိမ္မေျပာဘူး၊ မွန္တာပဲေျပာတယ္၊ ကုန္းမတိုက္ဘူး၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္
ညီညြတ္ေအာင္ပဲလုပ္တယ္၊ ႐ိုင္းပ်တဲ့စကားကို မေျပာဘူး၊ ခ်ဳိသာတဲ့စကားကို
ေျပာတယ္၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေျပာတယ္၊ အက်ဳိးမရွိတဲ့, တန္ဖိုးမရွိတဲ့ စကားေတြကို
မေျပာဘူး၊ အက်ဳိးရွိၿပီး တန္ဖိုးရွိတဲ့စကားကိုသာ ေျပာတယ္။ အဲဒါက
ဝစီသုစရုိက္ ၄-ပါး၊ အဲဒါ ဓမၼပဲ။
ဝစီဒုစရုိက္ ၄-ပါးက အဓမၼ၊
ဓမၼနဲ႔ အဓမၼကို ကြဲဖို႔လိုတယ္၊
ဓမၼကို က်င့္သံုးပါလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။
ဓမၼနဲ႔ အဓမၼကို ကြဲဖို႔လိုတယ္၊
ဓမၼကို က်င့္သံုးပါလို႔ ဒီလိုေျပာတယ္။
ေလာကလူေတြဟာ ကိုယ့္ႏႈတ္ကေလး ကိုယ္မထိန္းဘူး၊ မထိန္းႏိုင္ေတာ့
အမွန္ေျပာရမယ့္အစား လိမ္ေျပာတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ညီညြတ္ေအာင္
ေစ့စပ္ေပးရမယ့္အစား မတည့္ေအာင္ လုပ္တယ္။ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာရမယ့္အစား
႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း ေျပာတယ္၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း မေျပာဘူး။ အက်ဳိးမဲ့တဲ့
အတင္းအဖ်င္းေတြ ေျပာတယ္။ လူေတြဟာ ႏႈတ္နဲ႔မေကာင္းမႈ အဓမၼေတြကို
ေလ့က်င့္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလို ႏႈတ္နဲ႔ အဓမၼေတြ က်င့္သံုးရင္
ခ်မ္းသာသုခေဝးလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဓမၼကို က်င့္သံုးပါလို႔ ဒီလိုေဟာတာ။
ေနာက္ ကာယသုစရုိက္နဲ႔ ကာယဒုစရုိက္ ၃-ပါး။
သူ႔အသက္သတ္တာ၊
သူမ်ားပစၥည္းခိုးတာ၊
သူမ်ားဥစၥာ မတရားတဲ့နည္းနဲ႔ ရယူတာ၊ ကာမကိစၥေတြမွာ ဓမၼနဲ႔ဆန္႔က်င္ၿပီး မွားမွားယြင္းယြင္း က်င့္သံုးတာေတြဟာ အဓမၼ။
သူ႔အသက္သတ္တာ၊
သူမ်ားပစၥည္းခိုးတာ၊
သူမ်ားဥစၥာ မတရားတဲ့နည္းနဲ႔ ရယူတာ၊ ကာမကိစၥေတြမွာ ဓမၼနဲ႔ဆန္႔က်င္ၿပီး မွားမွားယြင္းယြင္း က်င့္သံုးတာေတြဟာ အဓမၼ။
သူမ်ားအသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တယ္၊ သူမ်ားဥစၥာခိုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တယ္၊ သူတစ္ပါး သားမယား က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တယ္၊
ဒါက ဓမၼ။
ဒါက ဓမၼ။
ေပါင္းလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဓမၼ ဆိုတာက အကုသလကမၼပထ တရား ၁ဝ-ပါး။
ဓမၼ ဆိုတာက ကုသလကမၼပထ တရား ၁ဝ-ပါး။
ေလာကမွာ ဒါပဲ အေျခခံအားျဖင့္ က်င့္စရာရွိတယ္။ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနသလား၊ အဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနသလား၊ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ သိတယ္။
ဓမၼ ဆိုတာက ကုသလကမၼပထ တရား ၁ဝ-ပါး။
ေလာကမွာ ဒါပဲ အေျခခံအားျဖင့္ က်င့္စရာရွိတယ္။ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနသလား၊ အဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနသလား၊ ကိုယ္ေလွ်ာက္ေနတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ၾကည့္လိုက္လို႔ရွိရင္ သိတယ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အ႐ွင္နနၵမာလာဘိဝံသ
0 comments:
Post a Comment